Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 8:11

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 101  Volgende
Klokkies vervolg 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
EriC4C schreef:
Jurgen schreef:
Pff...zoeken en zoeken, maar ik kan er zelf niet eens meer een foto van vinden :wink:

Als twee druppels water. Met dank aan "4S" :wink: :lol: :^:

De 4e pagina :shock: ; weet je hoe lang dat geleden is? :wink:

De Aerospace idd, dank u. Destijds gekozen omdat ik 'm juist tamelijk bescheiden vormgegeven vond...later ging 't me steeds mínder roesten wat anderen er mógelijk van vinden als ik iets doe of aanschaf :wink:

28 jul 2008 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Jurgen schreef:
Later ging 't me steeds mínder roesten wat anderen er mógelijk van vinden als ik iets doe of aanschaf :wink:

:thumleft: Een groot deel van de Nederlandse bevolking "verplicht" je jezelf bescheiden op te stellen.... totdat je erachter komt dat die misgunnende mensen er eigenlijk niet toe doen ;)

(ZIJ zijn juist materialistisch ingesteld, het bezitten van materiaal wat geld waard is maakt iemand niet tot een materialist.. ik schat zo dat 80% van de bevolking van ons landje ons bestempeld als "materialist" alleen om het feit dat we een Porsche hebben, zonder ons te kennen. DAT is wat ik erg fout vind hier. In de US is dat wel even anders!)

28 jul 2008 23:21
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Je kan altijd verhuizen naar de US, dan toch liever het hoofd en het maaiveld :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

28 jul 2008 23:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Klopt ;).

Het blijft toch je moederland he :lol:

29 jul 2008 19:09
Profiel Facebook 
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Enige tijd terug wilde ik een Oris Meistertaucher aanschaffen. Ik vind het nog steeds een mooi horloge, maar omdat het een duikhorloge is, is er dus geen doorzichtige achterkant. Ik ben nu dus op zoek naar een 'stoer' uitziend horloge met doorkijk in de wijzerplaat of een gehele achterkant die uit glas bestaat. Heeft er iemand een leuke tip?

12 aug 2008 15:09
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
bij de "betere" merken zal je die combi niet vaak tegenkomen (ivm druk/waterdichtheid enzo); is meer iets voor een dress-watch ipv een stoere duiker

12 aug 2008 15:11
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dat hangt er een beetje vanaf. :)

Een aantal merken bieden een glazen bodem als 'extra' aan. Hierdoor wordt de aangegeven waterdichtheid weliswaar 'aangetast', maar daar krijg je dan een certificaat van.

Zo kennen de duikershorloges van bijvoorbeeld TAG AquaGraph een waterdichtheid van 500m, maar als je er een glazen bodem in wilt, c.q. laat zitten, gaat de gegarandeerde waterdichtheid terug naar 100m.

Vervolgens rijst natuurlijk de vraag wanneer wij stervelingen op 100m diepte komen, laat staan op 500m... :roll:

12 aug 2008 16:05
Profiel
Bericht 
niet te letterlijk nemen :wink:

Water-resistant to 30 meters (100 feet). Will withstand splashes of water or rain but should not be worn while swimming or in any water sport activities.

Water-resistant to 100 meters (330 feet). Suitable for swimming and snorkelling.

Water-resistant to 150 meters (500 feet). Suitable for snorkelling.

Water-resistant to 200 meters (660 feet). Suitable for skin diving.

Diver's 150 meters (500 feet). Meets ISO standards and is suitable for scuba diving.

Diver's 200 meters (660 feet). Meets ISO standards and is suitable for scuba diving.

12 aug 2008 16:13
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Modern en weg van de gebaande paden:

Afbeelding

Afbeelding

Niet duur (eigenlijk een lachertje), best hoogwaardige materialen, kwalitatief (erg) goed Zwitsers quartz-uurwerk en naar mijn mening best stijlvol.

Achter dit horloge van het merk TimeNation zit Uhr-Kraft, een merk dat al een tijdje met bijzondere horloges van goede kwaliteit voor een alleszins redelijke prijs aan de weg timmert.

Je moet van hun uitgesproken (en veelal heel erg grote) horloges houden, maar dit vind ik toch wel wat hebben...

Voor iemand die eens een keer écht wat anders wil, voor een lagere prijs dan de gemiddelde Swatch en nog beter ook...

12 aug 2008 16:42
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
niet te letterlijk nemen :wink:

Water-resistant to 30 meters (100 feet). Will withstand splashes of water or rain but should not be worn while swimming or in any water sport activities.

Water-resistant to 100 meters (330 feet). Suitable for swimming and snorkelling.

Water-resistant to 150 meters (500 feet). Suitable for snorkelling.

Water-resistant to 200 meters (660 feet). Suitable for skin diving.

Diver's 150 meters (500 feet). Meets ISO standards and is suitable for scuba diving.

Diver's 200 meters (660 feet). Meets ISO standards and is suitable for scuba diving.

Deze info zocht ik ook nav de post van Speedy, kon het even zo snel niet vinden! Is toch een vreemd verhaal dat er staat 150 meters resistant, en dan slechts tegen snorkelling kunnen. :?

12 aug 2008 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Traveller69 schreef:
Enige tijd terug wilde ik een Oris Meistertaucher aanschaffen. Ik vind het nog steeds een mooi horloge, maar omdat het een duikhorloge is, is er dus geen doorzichtige achterkant. Ik ben nu dus op zoek naar een 'stoer' uitziend horloge met doorkijk in de wijzerplaat of een gehele achterkant die uit glas bestaat. Heeft er iemand een leuke tip?

Yep, ik draag een zenith el primero grand open, dus zowel uitzicht vanaf de voorkant alsook aan de achterkant :mrgreen:

Ik weet alleen niet wat je voor zo'n klokkie over hebt, tis nl. best prijzig. In jouw woonplaats bij juwelier de Weerd janssen verkrijgbaar.

12 aug 2008 17:45
Profiel
Zeist
Bericht 
MS964 schreef:
Is toch een vreemd verhaal dat er staat 150 meters resistant, en dan slechts tegen snorkelling kunnen. :?

Het gaat om druk. Een horloge is niet bestand tegen 150 meter diepte, maar tegen de waterdruk op 150 meter diepte. Als je snorkelt en duikt naar 10 meter (wat dan al diep is) en je beweegt je armen heb je de druk van 10 meter water plus de druk van de beweging.

Een Zenith vind ik erg mooi. Heb ik ook omgehad, inderdaad bij De Weerd Jansen, maar toen ben ik toch gegaan voor de Tag Gulf. In vergelijking met de Oris zijn Zeniths veel duurder. Oris had ik gezien voor zo'n 1500, de Zenith die ik mooi vond was zo tegen de 6-duizend. Nu ben ik wel gewend om mijn budgetten aan te passen (veelal naar boven), maar hier moet ik toch even over nadenken.

Van Frederique Constant zag ik ook wel een mooi horloge, van de Mille Miglia editie, krijg je er nog een modelauto bij ook. Maar ik zoek toch wat stoerders, ik hou het voorlopig nog wel even bij m'n Tissot T-touch, gewoon rustig verder kijken.

13 aug 2008 8:21
Profiel
Bericht 
Mischien nog een tip voor de dure horloge dragers , het horloge kan wel waterproof zijn maar zie nog regelmatig de mannen eerst in de volle zon liggen met hun dure klokken , en vervolgens lekker het koude water in te duiken ... daar zijn ze dus echt niet tegen bestand! (op de echte duikerdingen na) dus een gewaarschuwd edelmetaaldrager telt voor ....

13 aug 2008 8:30
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
:idea:

Afbeelding :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 aug 2008 8:37
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_li ... tegoria=34

13 aug 2008 9:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
Heeft iemand tips mbt aanschaf (waar te koop, en waarop te letten) van een watch winder (voor 6 automatische klokkies) ?

Die liefhebberij begint een beetje uit de hand te lopen :oops:

13 aug 2008 19:03
Profiel
Bericht 
op MP staan er regelmatig aangeboden! ... welk type nu beter .... en is het beter? ....

13 aug 2008 19:06
Bericht 
even inlezen op een forum http://www.dezinvanluxe.nl/ bijvoorbeeld

13 aug 2008 22:16
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik kwam vorige week bij een leuk zaakje voorbij, waar er een aantal klassieke 'Heuer's in de etalage lagen, maar mijn oog viel op een ontzettend mooie 'IWC Spitfire Mark XV'.
De hele week over zitten tobben, want ik had een 'nieuwe' vanwege de prijs al uit m'n hoofd gezet, maar ja, als je te lang twijfelt is ie weg tegen de tijd als je eindelijk de keuze maakt.... en ik wilde 'm toch echt heel graag.

Vanochtend vraagt m'n echtgenote of ik vandaag nou eindelijk 't klokkie ga kopen :o :lol: 8)

Dus, eindelijk heb ik 'm. Ik ben er erg blij mee, maar ben wel bang dat dit een begin is van een verslavende (dure) hobby... :wink:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mooi he? Blijf aan het kijken hoe laat het is :oops: :wink:

16 aug 2008 11:57
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Mooie ingetogen klok! Van harte. En hulde voor mevrouw Patrick 8)

16 aug 2008 14:28
Profiel
Zeist
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
Yep, ik draag een zenith el primero grand open, dus zowel uitzicht vanaf de voorkant alsook aan de achterkant :mrgreen:

Ik weet alleen niet wat je voor zo'n klokkie over hebt, tis nl. best prijzig. In jouw woonplaats bij juwelier de Weerd janssen verkrijgbaar.

Liep vandaag toch langs bij deze juwelier en moest even vragen of ze een krasje in het glas op m'n Tag-gulf konden wegpolijsten. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een Zenith te passen. Helaas, hij paste perfect. Zeer mooi horloge met die doorkijk, maar ook een zeer hoge prijs. Heb 'm maar op m'n verlanglijstje gezet....

16 aug 2008 16:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Patrick :thumleft: Mooi hoor!!!

Wel jammer dat hij Australische tijd aangeeft, heb je er straks in Nederland niks aan :mrgreen:

17 aug 2008 8:40
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Van harte Patrick! Welkom in de (steeds groeiende) IWC-club! :D

17 aug 2008 10:42
Profiel
Zeist
Bericht 
Traveller69 schreef:
ik hou het voorlopig nog wel even bij m'n Tissot T-touch, gewoon rustig verder kijken.

Voorlopig duurde bij mij nog geen 2 weken :roll:, van het weekend de Meistertaucher gekauft. Wel gelijk de metalen band erom laten zetten:
Afbeelding

24 aug 2008 10:14
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Mooi :thumright:
maar ik vind die rubber band ook erg mooi... :wink:

24 aug 2008 16:05
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2510 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 101  Volgende