Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:59

Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Het -post hier je gepoetste Porsche foto's topic- 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht Het -post hier je gepoetste Porsche foto's topic-
Aangezien we allemaal graag foto's zien van mooie Porsches, en al zeker als ze mooi blinken en glanzen, leek het me misschien wel interessant om daar een centraal topic voor te maken (met toestemming Moderator). Hierin kunnen we allemaal onze foto's posten van Porsches die we onder handen hebben genomen.

Afgelopen weekend heb ik een prachtige '96-er 993 TT mogen behandelen (de eigenaar van dit beestje zit trouwens ook hier op het forum). Een tijdje geleden heb ik de auto al kunnen inspecteren en deze verkeerde m.i. in zéér nette staat, waardoor er slechts met een hele lichte polish gewerkt kon worden om voornamelijk de gevormde oxidatie te verwijderen. De auto stond dan ook geboekt voor een Paint Enhancement Detail met als uitbreiding de lederbehandeling.

Na het proces van reinigen - clayen - glaze oil - cleanser en pré wax, is de auto afgewerkt met Swissvax Shield Wax. Qua interieur is alles gereinigd en gevoedt (kunststof en leder).
En toen kwam het leukste....'even' een plekje opzoeken voor foto's te maken. Aan vermogen ontbreekt het niet in zo'n uitvoering, mozes kriebel wat een auto :shock:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

29 jul 2008 20:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
En een tijdje geleden nog deze mooie ’02 Boxster S gedaan. Deze stond geboekt voor een volledige beurt, te weten de Paintwork Correction Detail met als uitbreiding de lederbehandeling. Tevens is de cabrioletkap gereinigd, gevoedt en opnieuw waterafstotend (incl. UV filter) gemaakt.

Hier nog enkele –afters-. Volgende shoots zullen uitgebreider zijn inclusief –voor- en –tijdens- de werkzaamheden.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

29 jul 2008 20:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Wist dat ik die TT kende ; hier een foto van enkele jaren terug, tijdens de Oost-Brabantrit.

AfbeeldingAfbeelding

Kijk maar naar de rechteruitlaat... 8) . Hij staat er wel weer erg mooi bij!

29 jul 2008 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht 
Hee! Volgens mij stond die Turbo laatst bij Wittebrug? Want toen was Richard er mee bezig :)

Laten we 't leuk houden,

Jurgen

Sideways is also forwards

29 jul 2008 20:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Hellevoetsluis
Bericht 
Hey Bartccc , dat zijn zeker mooie resultaten

Voor het wassen : ( had hem al ingespoten en vergeten foto s te maken toen hij aankwam )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Hier boven zie je goed een restant van slecht polijsten , helaas heb ik geen foto van hoe het is geworden na het poetsen

Na eerst goed de auto , deurstijlen en tankklep ingespoten te hebben met een reiniger en velgen ingespoten te hebben met een velgenreiniger , kon ik de auto eerst goed afspuiten
Vervolgens ingespoten met schuim , wassen met de ultimate Wass mitt , daarna weer afspuiten.
Daarna kleien , kwam wel beetje vuil vanaf ,
Ingespuiten met Preclean van Waxyol ( om de poriën van de lak open te zetten )
Weer afspoelen.
Als laaste met de Miracle Dryer( werkt trouwens echt super) drooggemaakt.

Toen kon ik de auto voorbereiden voor het polijsten , dus eerst alle rubbers afplakken
Vervolgens ben ik gaan polijsten Poorboys ssr2 met lake country orange ( medium )en daarna poorboys ssr1 met lake country white.(soft )
Banden in de vinyl , rooster boven de motor , en de motor zelf
Als poets 1 laag waxoyl en daarna Natty s blue paste erover wat dit als resultaat gaf

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

30 jul 2008 6:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Thanks Steef, ik was nog helemaal vergeten om (hier) op de jouwe te reageren. Ziet er naais uit !

8)

30 jul 2008 9:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
MY’01 Porsche 911 (996) Carrera 4 Cabriolet.

De auto stond geboekt voor de Paintwork Correction Detail inclusief cabrioletdak behandeling en lederbehandeling.

Toen de auto arriveerde vroeg ik heel voorzichtig of de kleur antraciet was, maar de oorspronkelijke kleur was toch echt diep zwart. Persoonlijk vond ik de kleur erg vaal zonder glans. Qua swirlvorming viel het mee moet ik zeggen, daarentegen had de lak wel heel veel last van gebonden contaminaties en oxidatie op de lak.

Ik ben het eerste begonnen met het interieur. Bij aankomst:

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Allereerst maar eens goed stofzuigen:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Eindresultaat inclusief voedende dressing voor het kunststof:

Afbeelding

Daarna het gehele interieur / leder / kunststof gereinigd met lichte ontvetter:

Afbeelding

Het leder gereinigd met een leder cleaner en de kunststofdelen gevoed met dressings:

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Tot zover het interieur voor de eerste dag. De puntjes op de i, de ramen en het voeden van het leder bewaar ik altijd tot de laatste dag. Dan volgt nogmaals een grondige stofzuigbeurt.

Op naar het exterieur.
Eerst begonnen met het ontvetten van de wielkuipen en het reinigen van de wielen:

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Het opbrengen en inwerken van de velgenreiniger:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

De banden goed ontvetten om naderhand te voorzien van een voedende dressing:

AfbeeldingAfbeelding

De binnenkant en de remklauw wordt uiteraard niet overgeslagen:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Daarna alle randen, naden en kieren ontvet en gereinigd:

Afbeelding

De uitlaten verdiende ook flink wat aandacht. Eerst maar eens grondig ontvetten en wassen:

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Toen verder met het cabrioletdak. Bij aanvang zagen we een vrij vaal dak met allerlei kringen en plekken in:

Afbeelding

Allereerst de reiniger op het dak aangebracht om een minuutje in te laten werken. Daarna verwerkt met een zachte borstel:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

En uiteraard daarna goed afspuiten en droogdeppen. Voordat de eerste laag protector kan worden aangebracht met het dak 100% droog zijn:

Afbeelding

De lakstaat bij aanvang; Dof en lichte swirlvorming, her en der een klein krasje:

AfbeeldingAfbeelding

Na het wassen de auto geclayed. Een (nieuw) stukje klei alvorens te beginnen:

AfbeeldingAfbeelding

Na een klein stukje:

Afbeelding

En nog iets meer….

Afbeelding

Na het clayen de auto nogmaals gewassen en daarna binnen gezet om de lakstaat vast te stellen. Aangezien de zon zich niet echt liet zien, heb ik de halogeenlamp erbij gepakt om de defecten goed zichtbaar te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Testspot 50 – 50 Roterend polijsten met een medium compound op een cuttingpad (uiteindelijk twee applicaties nodig om tot de standaard te komen):

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Defecten op de rechter achtervleugel:

Afbeelding

Na de rotary (moet nog nabewerkt worden):

Afbeelding

Verder de hele auto op deze manier gepolijst en afgewerkt met een lichte polish op een polishingpad. Gisteravond laat nog het cabriolet dak ingespoten met de protector om het dak opnieuw waterafstotend te maken. Vanmorgen gevolgd door een tweede laag:

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

(Eindresultaat):

Afbeelding

Daarna de lak gevoedt met oliën. Bij het conventionele poetsen wordt enkel de oppervlakte van de lak tot hoogglans gepoetst, maar de rest van de lak(dikte) wordt niet aangepakt. Door het inwerken van deze oliën komt die diepe en oorspronkelijke glans weer terug.

Na dit proces de lak schoon gemaakt met een cleanser. Alle restanten polish / oliën die niet door de lak zijn opgenomen worden hiermee verwijderd. Enkel als de laklaag 100% schoon is gaat een waxlaag goed hechten. Toen de pré wax (soort primerlaag) aangebracht om de laklaag klaar te maken voor de wax:

AfbeeldingAfbeelding

Na het curen / hechten de wax afgenomen en de wielen geclayed, behandelt een pré wax en de velgen voorzien van een wheelwax. De banden behandelt met een voedende dressing. De uilaten gepolijst en behandelt met een sealant.

Toen verder met het voeden van het lederen interieur met een conditioner:

AfbeeldingAfbeelding

Na twee lange dagen de auto buiten gezet om afters te maken. De lak had zijn oorspronkelijke kleur weer terug, echt diep zwart. Vrij lastig om de diepe kleur goed op de foto's uit te laten komen, echter is op sommige foto's de glans wel goed te zien:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Interieur:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Laatst bijgewerkt door BartCCC op 12 okt 2008 18:18, in totaal 1 keer bewerkt.

30 jul 2008 9:14
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
mooi stukkie huisvlijt 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

30 jul 2008 9:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ontzag 8)

30 jul 2008 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Respect!

30 jul 2008 20:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Hey Bart,

Zijn die foto's van de 993 TT toch nog gelukt.. ;)

Alsnog bedankt voor je toewijding, het resultaat is echt verbluffend! Ik ken Bart van de vorige poetsbeurt van mijn C55 AMG. Erg prettige en bescheiden persoonlijkheid met veel kennis van.... poetsen ;) !

Voor mij ongelooflijk om te zien hoeveel geduld hij heeft en hoe perfectionistisch hij te werk gaat.

Heeeeeeeel blij met het resultaat!

30 jul 2008 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Petje af, het groene monster nu 2 dagen achter elkaar zitten poetsen,
lijkt nog nergens op..........
Maar ja, heb 't geduld er ook niet voor.
Mooie werk hoor hierboven :shock: 8)

31 jul 2008 1:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Hellevoetsluis
Bericht 
BartCCC schreef:
Thanks Steef, ik was nog helemaal vergeten om (hier) op de jouwe te reageren. Ziet er naais uit !

8)

Je moet je schamen :twisted: hahahah nee grapje.
Jammer dat je zover weg woont andes was ik wel eens komen kijken bij een collega ;) ( ik zie de meeste poetsers niet als een concurrent )

31 jul 2008 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De koffie staat in ieder geval altijd klaar Steef :wink:

Bedankt nog Sander! De meeste foto's zijn gelukt, echter sommige zijn verpest door de reflecties van een lelijk klein geel ootoo'tje :mrgreen:

01 aug 2008 20:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
Afbeelding

04 aug 2008 19:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik vind het vooral leuk om te zien HOE de wagen is schoongemaakt! (zoals bij de zwarte 911 C4! Geweldig verhaal!)

Kan iemand mij iets uitleggen over dat "Clayen" ? Ik speelde vroeger ook wel eens met klei maar dat maakte de boel er niet bepaald schoner op :cool:

05 aug 2008 16:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
De clay is een middel om zware verontreiniging van de laklaag af te krijgen.

Na het wassen denkt men vaak dat de auto schoon is, maar niets is minder waar. Doe zelf de test en wrijf als de auto helemaal droog is eens voorzichtig met je vingertoppen over de lak. Vaak voel je oneffenheden en veel weerstand. Dit is nog allemaal hardnekkig vuil wat op de carrosserie zit, oftewel contaminaties. Denk bijv. aan uitwerpselen van insecten, boomsappen. industriële neerslag, teer, fijnstoffen etc. Een schone lak is zacht en zo glad als een spiegel.

Om deze contaminaties veilig te verwijderen, is de clay op de markt gekomen. Deze klei heb je van heel mild tot heel agressief. Als je kijkt naar de patenten van klei zie je dat de klei op basis van polybutene is en verschillende andere schurende bestandsdelen. Door deze licht schurende werking is de clay in staat op de contaminaties en oude waxresten te verwijderen. Dus wel altijd oppassen en correct gebruiken met voldoende lubricant en een goede techniek, anders krijg je het zogenaamde ‘marring effect’, allemaal kleine microscopische krasjes die een doffe waas achterlaten. Dit is vaak een vergeten stap en op een 100% schoon oppervlak hecht een nieuwe waxlaag ook vele malen beter. Dit zorgt voor een beter en langdurig resultaat.

Hopelijk is het nu enigzins iets duidelijker?
Zo niet, kom gerust eens langs voor een bak koffie en dan mag je de clay zelfs eens voelen / ermee spelen en een kasteeltje van maken :D

05 aug 2008 17:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
BTW, volgens mij kan dr knauf hier al zijn foto's van zijn auto plaatsen....

Die kerel verschijnt overal met een sop en een emmer...

05 aug 2008 21:00
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik klei elke morgen :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

05 aug 2008 21:08
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
En dan hebben de ramen ook een doffe waas... 8)

05 aug 2008 21:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Hellevoetsluis
Bericht 
BartCCC schreef:
De koffie staat in ieder geval altijd klaar Steef :wink:

Bedankt nog Sander! De meeste foto's zijn gelukt, echter sommige zijn verpest door de reflecties van een lelijk klein geel ootoo'tje :mrgreen:

en als je nou geen koffie lust :P

07 aug 2008 21:43
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
voor de Jubirit geen tijd en goed weer gehad om hem te poetsen. Vandaag ingehaald. Wat is het toch leuk om je 11je te zien glimmen. Je gaat er bijna zelf van glimmen... 8) :wink:

Afbeelding

31 aug 2008 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Altijd veel plezier aan poetsen van de Coupe. Vorige week wel tijd gehad om de 911 te poetsen voor de JubiRit.

Afbeelding

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

31 aug 2008 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
MY ’88 Porsche 911 3.2 Carrera

Afgelopen weekend mogen werken aan de 20 jaar oude marineblauwe Porsche 911 Carrera van John (Panic). Ook John heeft gebruik gemaakt van de aanbieding voor Porsche Forum leden.

Een 20 jaar oude Porsche in de originele lak. De tand des tijds is niet geheel mals geweest voor de wagen gezien de vele swirls en oxidatie. Voor de rest, op een enkel krasje na, een erg strak exemplaar moet ik zeggen. De binnenkant viel me qua slijtage ook 100% mee. Enkel het leer was erg vuil / vaal en droog.

To zover de inleiding, een beeld zegt immers meer dan 1000 woorden.

Vrijdagmiddag ben ik aan de auto begonnen. Helaas regende het toen (alweer), dus ik heb weinig fatsoenlijke foto’s kunnen maken:

Bij aankomst:

AfbeeldingAfbeelding

Zoals we zien had de laklaag weinig glans en er zat niet veel reflectie meer in. De aluminium randen van de fuchs velgen hadden te kampen met stevige oxidatie. Als we de binnenkant bekijken zien we dat vooral het leder stond te springen om een beetje tender, love and care.

Afbeelding

Allereerst begonnen met het onvetten en reinigen van de kieren, naden en sponnigen. Vooral rondom de raamlijsten zat er hier en daar groene aanslag wat verwijderd moest worden.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Daarna begonnen aan het ontvetten en reinigen van de wielkuipen en banden. Aansluitend een zuurvrije velgenreiniger gebruikt om de fuchs velgen te reinigen. Hieronder zien we het ontvetten van de banden. Toen begon het weer flink te regenen, dus voor de rest heb ik geen foto’s meer gemaakt van de reiniging en het clayen.

Afbeelding

Na het afdrogen heb ik de auto naar binnen gereden om een goede analyse maken van het lakwerk.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

We zien vele swirls (poetskringen) en microkrasjes. Ook wat we noemen RIDS (Random In Depth Scratches) in de blanke laklaag. Deze krasjes lijken vaak heel oppervlakkig, maar deze zitten juist erg diep in de blanke lak en laten zich met polijsten niet verwijderen. Om die eruit te krijgen is wetsanding (het nat schuren van de lak) nodig. Een kras is immers niets meer dan een hoogte verschil in de lak. Om die eruit te halen moet het verschil tussen het oppervlakte van de kras en het diepste punt gelijk gemaakt worden. Het verschil haal je met wetsanden weg, maar laten we niet vergeten dat de laklaag op dat punt (en rondom) dunner en dus ook kwetsbaarder wordt.

Een voorbeeldje van zo’n RIDS:

De onderkant van de bestuudersdeur voor het grove correctiewerk.
We zien swirls en allerlei microkrasjes:

Afbeelding

Na het correctiewerk (het na-polijsten en de afwerking moet nog gebeuren) zien we nog enkele kleine krasjes diep in de blanke laklaag zitten. Nogmaals, ze lijken heel oppervlakkig, maar om ze eruit te halen moet doorgaans grof geschut ingezet worden.

Afbeelding

Het linker voorscherm voor het correctiewerk:

Afbeelding

En hetzelfde scherm na het correctiewerk (nogmaals, napolijsten en afwerking moet nog gebeuren):

Afbeelding

Een beter voorbeeld misschien, de bestuurdersdeur:

Afbeelding

En na:
Afbeelding

Hier zien we nogmaals goed het verschil tussen het voorste gedeelte wat al gepolijst is, en het achterste gedeelte wat nog moet gebeuren:

Afbeelding

Hier een goed voorbeeld van de oxidatielaag welke zich door de loop der jaren heeft gevormd op de lak. Net als elk ander materiaal ondergaat ook de lak van de auto een chemische reactie met de zuurstof in de lucht waardoor zich oxidatie vormt. We zien dit als een ‘melkachtige’ laag wat zich op de lak hecht. Deze houdt de diepe kleur en glans tegen.

De geoxideerde laklaag:

Afbeelding

Na het verwijderen van de oxidatie zien we meteen die helderheid en scherpte weer terug:

Afbeelding

Betrapt op werken…….verdorie :D

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Ennieweej……na het corrigeren hadden we al een flink gedeelte gewonnen qua kleur en glans:

Afbeelding

Na het grove polijsten is de laklaag nabehandeld met een mildere en aansluitend fijne combinatie van polijstpad en polijstcompound. Daarna is de laklaag gevoedt met een glaze oil, gevolgd door een reiniging met een cleanser. Deze haalt overtollige olie welke in de polish zat weg waardoor het lakwerk 100% schoon wordt. Doe je dit niet gaat de waxlaag op die vervuilde punten niet goed hechten.

Eenmaal het lakwerk compleet gecorrigeerd was, werd het tijd om de waxlaag aan te brengen. Eerst de pré wax (vergelijk het met een primer die je voor het verven aanbrengt) en daarna de uiteindelijke waxlaag. (Swissvax Concourso).

Het aanbrengen van de wax met de blote hand:

Afbeelding

Het curen van de wax:

Afbeelding

Intussen geprobeerd om de fuchs velgen op te knappen. We zien het sterk geoxideerde aluminium:

Afbeelding

Na een portie ellebogenwerk en een alu-polish:

Afbeelding

Perfect zijn ze nog lang niet, maar als daar eens een paar vrije uren aan besteed worden is er een heel mooi resultaat te halen. Daarna zijn de wielen in een wheelsealant gezet.

Toen ben ik aan het interieur verder gegaan. Ik heb daar helaas geen foto’s van gemaakt. Na het curen van de waxlaag de lak afgenomen met een detailingspray. De Concourso wax is namelijk een wax met een vrij hoog carnauba gehalte en deze gaat als het ware zweten.

Even terug, weten we nog hoe de lak voor behandeling was?

Afbeelding

Na correctie durf ik te zeggen dat alle swirls zijn verdwenen!

Afbeelding

Oke….tijd om de auto buiten te zetten, een laatste inspectie te geven én natuurlijk wat foto’s te klikken:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Bedankt voor het lezen

Groetjes Bart 8)
CustomCarCleaning.nl

15 sep 2008 14:21
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een mooi resultaat, die van mij zal dit resultaat benaderen, maar ik (h)erken wel vakwerk.

15 sep 2008 16:28
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 154 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende