Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:22



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Electricsupercharger 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht Electricsupercharger
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met dit soort producten. Als je het mag geloven werkt het het goed.

http://www.electricsupercharger.com/products.html


30 jul 2008 10:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Dure Fohn, meer is het niet........

Zoek maar eens op you tube naar filmpjes met bladblazers op de "intake"

m.a.w. bladblazer van de gamma is goedkoper :wink:
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


30 jul 2008 11:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
hoe lang zit je al op het internet? 5 minuten?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


30 jul 2008 11:47
Profiel WWW
Bericht 
Moet je nog maar afwachten of ze hem goed aansluiten, anders is het min 15 PK. :lol: :lol:


30 jul 2008 12:11
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht 
ding varieert toch ook helemaal niet met de toeren,staat dat hij alleen aangaat bij hoge toeren? Dus effect is in een minimaal toerengebied dan toch?

als je het goed zou willen laten werken heb je lijkt mij een systeem nodig dat (desnoods idd vanaf een bepaald toerental) steeds meer toeren ook maakt(weet niet of de lucht/brandstof behoefte van de motor lineair is met de toeren of exponentieel). Daarnaast lijkt het mij dat je zonder aanpassing van de hoeveelheid branstof bij die toeren, het ook niet goeed is voor de motor(een overschot relatief aan zuurstof, ja toch?).

Lijkt mij dat het wel werkt als er een directe terugkoppeling is vanuit de ontsteking(toerental) op die ventilator die in dat ding zit, en die ventilator over heel het toerengebied werkt EN je de brandstofbehoefte over het toerental dan ook goed aanpast.

Maar zo lijkt het mij geen oplossing:
1. Overschot aan lucht lijkt mij niet goed voor motor(hij gaat niet meer brandstof inspuiten).
2.Als het al effect zou hebben zou het in een bepaald toerental zijn.
3. Ik weet niet hoeveel lucht die ventulator in dat ding de motor in duwt, maar als je P in de hoogste toeren meer zuurstof nodig heeft dan die ventilator erin kan blazen, levert dit zelfs een vermogensafname op voor de hoge toeren.

Of zijn dit allemaal hele rare aannames die ik maak?
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


30 jul 2008 15:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Het ding zit voor de LMM, met de hoeveelheid brandstof zit het dus wel goed. Ik denk alleen dat er niet tot nauwelijks overdruk gecreeerd wordt dus het effect is nil, misschien zelfs negatief omdat het een weerstand vormt voor de luchtstroom (en als er een forse overdruk ontstaat krijg je problemen met detonatie door de hoge compressie van een gewone motor).


30 jul 2008 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Snoopy 3.8
Madurodam
Bericht 
Voor de liefhebbers heb ik er een te koop ( E-ram super ) gebruikt op een 3.2

Het klinkt wel leuk bij volgas, je mag hem maar 20 seconden gebruiken dus niet continue want anders verbranden de lagers.

Het effect was niet om over naar huis te schrijven en zeker het geld niet waard. :cry:
_________________________________________
het genie wees naar de maan en de zot keek naar zijn vinger........


11 aug 2008 15:28
Profiel
Bericht 
Kon ik je van tevoren ook wel vertellen. :lol:
Maar denk gewoon dat je hiervan weer geleerd hebt, meer vermogen kost nu eenmaal geld, als het zo simpel was.


11 aug 2008 16:14
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Snoopy 3.8
Madurodam
Bericht 
Was gelukkig niet zo'n dure "upgrade" ( ik ben per jaar meer kwijt aan banden) en als je alles van te voren weet kan je eerder stil gaan leven.

Ik heb een paar jaar geleden op het forum gezocht naar meer info maar helaas was er niemand met ervaring.

Ik heb toen maar een 993 met 3.8 motor en rs vliegwiel en koppeling aangeschaft en heb nu voorlopig genoeg pk'tjes.

Helaas went dat ook weer.....................................
_________________________________________
het genie wees naar de maan en de zot keek naar zijn vinger........


11 aug 2008 16:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.