Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:00



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
2.7 naar 3.2 en targa naar cabrio conversie: niet doen?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 2.7 naar 3.2 en targa naar cabrio conversie: niet doen??
Hallo,

Is er -behalve orginaliteit- een goede reden te verzinnen om met een grote boog om een auto heen te lopen waarvan de motor van een 2.7 naar een 3.2 ge-upgrade is, en waar van een targa een cabrio is gemaakt?

Dingen om op te letten???

Thanks!

Hans


31 jul 2008 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Het antwoord zit al in de vraag :) :wink:


31 jul 2008 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
wat je zegt, als het goed gedaan is dan staat imo alleen orginaliteit "in de weg"
_________________________________________
Got coffee?


31 jul 2008 13:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
voor mij zou m.n. reden zijn dat het prijsverschil tussen origineel en deze ombouw vaak niet zo groot is al shet lijkt en dat een ombouw bij wederverkoop minder courant is. Daarnaast is het natuurlijk wat moeilijker om de auto te keuren en controleren, omdat de basisreferentie niet geheel klopt. Maar goed, als de ombouw heel professioneel is gedaan, kan het gewoon (bij motorombouw dus ook alle omliggende elementen vervangen), moet het volgens mij technisch een aanvaardbare auto zijn. Nogmaals, dan alleen interessant als de prijs ernaar is!


31 jul 2008 13:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: 2.7 naar 3.2 en targa naar cabrio conversie: niet doen??
Hans308GT4 schreef:
(...)waarvan de motor van een 2.7 naar een 3.2 ge-upgrade is, en waar van een targa een cabrio is gemaakt?


Hans,
Als het als basis een originele 2.7 is geweest, is het waarschijnlijk een auto die nog niet roestbestendig (verzinkt) was. Dat gebeurde pas na 1976 namelijk.
Nou zijn alle impactbumpers inmiddels al zodanig oud dat er van (serieuze) roest sprake kan zijn, maar een onverzinkte auto, in combinatie met een ombouw van Targa naar cabrio zou mij waakzaam maken.

Goed (met een kenner) laten keuren dus.


31 jul 2008 15:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Bedenk ik me net.
Wat bedoel je precies met 'ge-upgrade'?
De 2.7 kende wat problemen omdat het blok (nog afstammend van het 2.0 blok) tot 't uiterste vergroot was voor de 2.7 versie.
Ik kan me dus niet voorstellen dat het dat zelfde blok is, het ligt voor de hand dat het een originele (ruil) 3.2 motor is? Hoe zit het in dat geval met de controle-unit en andere aanpassingen?


31 jul 2008 15:11
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 2.7 naar 3.2 en targa naar cabrio conversie: niet doen??
Hans308GT4 schreef:
Dingen om op te letten???


... aan- (of juist af-) wezigheid van de kreukel zones :idea:

Als de prijs (nagenoeg) gelijk zou zijn aan 'n originele 3.2 cabrio, zou dat m'n voorkeur genieten ....

Ombouw wordt niet altijd gewaardeerd en is vaak moeilijker te verkopen :arrow: omdat altijd die ene vraag de kop op steekt: WAAROM :roll: ... en deze vraag niet altijd goed beantwoord kan worden :wink:


31 jul 2008 16:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 2.7 naar 3.2 en targa naar cabrio conversie: niet doen??
patrick911 schreef:
[quote="Hans308GT4Hans,
Als het als basis een originele 2.7 is geweest, is het waarschijnlijk een auto die nog niet roestbestendig (verzinkt) was. Dat gebeurde pas na 1976 namelijk.


Ik hoor nogal verschillende verhalen over dit verzinken. De ene zegt dat het vanaf 1974 gedaan werd, de ander zegt dat pas de SC verzinkt werd. Hoe zit dit nou???

Verdere commentaren duidelijk: Auto is minder goed verkoopbaar en dus minder goed waard. Kan dus in mijn voordeel werken. Moet ik dat alleen wel even uitbuiten natuurlijk :D

En ja, heet was een motor swap. Motronic en alles zit er ook in.


31 jul 2008 16:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hoe zit het met de remmen eigenlijk? Die zijn toch ook geupgrade toen in 1977 de SC ten tonele verscheen?


31 jul 2008 16:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ja, door een rembekrachtiger toe te voegen en aan de voorkant grotere remblokken te gebruiken.






.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


31 jul 2008 20:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heb net met de bewuste auto gereden. Ja, dat er geen bekrachtiger op zit kan je goed merken zeg!!

Met de 911 zo lekker compatibel tussen de verschillende modellen: is een rembekrachtiger er achteraf nog in te bouwen. M'n vriendin is maar een klein meisje, en ik vraag me serieus af of zij met die onbekrachtigde remmen überhaupt de auto (gecontroleerd) tot stilstand kan brengen....


31 jul 2008 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: 2.7 naar 3.2 en targa naar cabrio conversie: niet doen??
Hans308GT4 schreef:
De ene zegt dat het vanaf 1974 gedaan werd, de ander zegt dat pas de SC verzinkt werd. Hoe zit dit nou???


Hoi Hans,
het is toch echt (modeljaar) 1976 volgens Morgan.

Deze site zegt ook 1976 en heeft meerdere zinvolle tips over waar op te letten.
:salut:

Btw, zonder bekrachtiger remmen vergt enige gewenning, maar als de remmen gewoon goed zijn dan stopt ie echt wel snel genoeg hoor.
Ik vind zowiezo het gebrek aan hulp (geen stuurbekrachtiging, G15 bak, etc) alleen maar bijdragen aan de rijervaring. :wink:


01 aug 2008 1:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Upgrade naar een grotere motor zou ik wel volgens het boekje doen.
Als was het alleen ook maar om zeker te zijn van een dekkende WA verzekering !!!

Zelf zou ik paar duizend meer aftikken voor een echte.

Richtlijnen van Porsche zelf:
Fahrzeuge die mit dem 3,2l Carrera Motor ausgerüstet werden sollen, dürfen nicht vor dem Modelljahr '76 produziert worden sein.
Folgende Teile müssen auf den technischen Stand des 911 Carrera 3,2 umgebaut werden:

Bremsanlage: Bremskraftverstärker, Hauptbremszylinder, Bremskraftregler, Bremssättel, Bremsbeläge und Bremsscheiben.
Fahrwerk: Stoßdämpfer, Stabilisatoren, Schräglenker und Gelenkwellen. Bereifung: Mindestens 185/70 R 15 bzw. 195/65 R 15 auf 6J x 15 vorn und 215/60 R 15 auf 7J x 15 hinten mit Carrera Kotflügelverbreiterungen.
Getriebe: Übersetzung und Ölkühlung.
Motor: Lamellenölkühler einschließlich vorderem Stoßfänger mit Aussparung zur besseren Anströmung des Ölkühlers.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


01 aug 2008 13:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Pfff, das een aardige waslijst!

Dat heeft deze duidelijk niet gehad allemaal. Banden enzo wel, maar remmen duidelijk niet.

Maar goed, die roestrand onder de voorruit was eigenlijk al de killer. Ik kan zo'n beetje alles maken aan een auto, behalve carroseriewerk. En als zo'n ding dan eenmaak begint te roesten... brrrrr.

Op zoek naar een andere dus. We hebben de tijd....

Dank voor de lijst!

Hans


01 aug 2008 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Heel verstandig, Hans. Succes met de verdere zoektocht.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


02 aug 2008 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Thanks


02 aug 2008 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Hans, heb je de 3.2 al gezien bij Targa Florio?


02 aug 2008 11:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
euh... nee. Heb je een URL voor me?

Thnx


02 aug 2008 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Bij deze www.targaflorio.nl


02 aug 2008 18:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Nou, dat had ik met niet al te veel fantasie ook zelf wel kunnen verzinnen dan ;)

Ik ga ffies kijken. Dank je!

Hans


02 aug 2008 19:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.