Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:51



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Adresje voor aankoop keuring 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Adresje voor aankoop keuring
Weet er iemand een adres in Noord-Holland waar ik een aankoopkeuring zou kunnen laten doen? Ik ben dan wel handig enzo, maar het kan nooit kwaad om iemand er naar te laten kijken die er echt verstand van heeft, ipv maar net doet alsof...

Dank!

Hans


31 jul 2008 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 '97
Bennebroek
Bericht 
Kraan Porsche Uithoorn.
Veel kennis en vriendelijk

Provincialeweg 64 - 72
1424 RX De Kwakel
Tel 0031(0)297-540842
Fax 0031(0)297-532537

Suc6
_________________________________________
Democratie is de Dictatuur van de meerderheid!


31 jul 2008 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Rob Goossen, Uithoorn, of Waalgarage (Broek in Waterland, waalgarage.nl).


31 jul 2008 13:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
PSNH :wink:


31 jul 2008 15:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Zou ook zeggen Kraan of Waal. Beiden erg goed!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


31 jul 2008 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ga je werk maken van de auto uit je andere draadje?
Succes!


31 jul 2008 15:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Guus Hamers Hoorn


31 jul 2008 20:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
patrick911 schreef:
Ga je werk maken van de auto uit je andere draadje?
Succes!


Weet het nog niet. Vond het een heerlijke auto om mee te rijden, maar dat zegt misschien meer over het model dan over dit exemplaar.

Dat er geen rembekrachtiger opzit (basis is een auto uit 1976) is een mogelijk bezwaar. M'n vriendin is niet zo groot en zal er toch ook in willen rijden. Verder schakelde het een beetje wollig. Weet niet of dat aan het model ligt of aan dit exemplaar. Ben nieuwe BMW en 1974 Ferrari gewend (met zo'n metalen roostertje erin). Wellicht wat verwend dus.

Auto zag er opvallend roestvrij uit. Ook onderaan de achterste wielkappen, bij vulopening, rondom deuren, op de neus, etc. Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???

Alles bijelkaar... kweenie. Ik moet eerst maar eens een paar andere auto's gaan bekijken, dan heb ik wat te vergelijken...


31 jul 2008 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Graag gedaan!


31 jul 2008 23:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
MS964 schreef:
Graag gedaan!


Uiteraard bedankt voor alle tips!!!!


01 aug 2008 8:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hans308GT4 schreef:
Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???


Dat zou daar imho best wel een voorbode van kunnen zijn.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


01 aug 2008 10:37
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
WdePundert schreef:
Hans308GT4 schreef:
Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???


Dat zou daar imho best wel een voorbode van kunnen zijn.


Ja, daar ben ik ook bang voor.

Heb ik al een roestgevoelige Italian uit 1974, zou dit er ook nog bijkomen? Ik denk dat ik deze maar moet laten gaan...


01 aug 2008 11:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Hans308GT4 schreef:
Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;). Voorbeelden daarvan o.a. hier op het PF te over.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 aug 2008 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Hans308GT4 schreef:
patrick911 schreef:
Ga je werk maken van de auto uit je andere draadje?
Succes!


....dat er geen rembekrachtiger opzit (basis is een auto uit 1976) is een mogelijk bezwaar.....

.............. Alleen is de hele rand onder de voorruit een grote aaneenschakelng van nog niet opengebarste roestblaasjes. Opvallend, dat het er alleen daar slecht uitziet. Teken van meer ellende???.....

Alles bijelkaar... kweenie. Ik moet eerst maar eens een paar andere auto's gaan bekijken, dan heb ik wat te vergelijken...


1.
Upgrade moet mi technisch volledig en goed gebeuren; zie mijn reaktie in je andere draadje. Als je remmen en onderstel niet aanpast op de grotere motor heb je een typegoedkeuring probleem. Een APK keuringsman ziet dit wellicht over het hoofd ( je moet maar net weten hoe een 3.2 er uit ziet in vergelijk met een 2.7). Maar als je iemand doodrijdt en je verzekeringsmaatschappij heeft niet zo'n zin tonnen uit keren aan de nabestaanden, dan zou je hier echt lelijk op kunnen hangen (sorry meneer, WA dekking niet geldig want uw auto klopt niet).
In het ergste geval moet je dan de overwaarde van je huis eens gaan vrijmaken...(ik heb zo'n soort voorbeeld in de familie)

2.
Ga er van uit dat werkelijke roest 5x zo erg is als wat je aan de buitenkant ziet. Flinke blazen rond rubber-> mogelijk al serieuze gaten onder het rubber

3.
ombouwen = m.i. prutsen; mijn volgorde zou zijn:
- koop een echte van het type dat je graag wilt
- spaar nog even door als dat te duur is
- neem desnoods genoegen met een origineel goedkoper type

Mijn 3.2 cabrio uit 1989 bevalt me trouwens heeeel erg goed......
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


01 aug 2008 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Mijn 911 van modeljaar 1976 heeft ook geen rembekrachtiging,is origineel af fabriek zo.
Tot 100 km/u heb het ook niet nodig,daarboven moet je idd harder trappen om snel te stoppen.Een beetje wennen en het remt perfect.

Heb je ook een paar foto's van jou bolide??
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


01 aug 2008 14:39
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: outletvalve


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.