Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:58

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Gezocht afdekhoes cabrio 964 (1990) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.7
Bericht Gezocht afdekhoes cabrio 964 (1990)
Hoi,

Kan iemand mij helpen aan een afdekhoes voor mijn cabrio (liefst zwart).
Dan is hij af wanneer ik open rijd (staat nu zo slordig).

Thnks

26 jul 2008 0:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
je bedoelt een tonneau cover voor over het dak als het open is?

Afbeelding

26 jul 2008 0:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Zonder tonneau-cover staat het niet alleen slordig, maar dat is ook funest voor je dakbekleding. Die waait nl. helemaal kapot als je (te) hard rijdt.
Ik kan je overigens ook niet verder helpen.

26 jul 2008 10:49
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... als ik me niet vergis is 'n tonneau-cover zelfs verplicht als je open door het land van onze oosterburen rijdt :idea:

Informeer 'ns bij Ronald van Kooten of De Forum-Techniker ... en als 'n nieuwe je te duur is, wachten tot er iets op Marktplaats of Ebay voorbij komt :wink:

26 jul 2008 11:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.7
Bericht 
Thanks voor de reactie. Wist niet dat het verplicht is in Duitsland en dat het schade brengt aan je dak wanneer je er open en hard mee rijdt. Zal morgen eens bellen met de opgegeven websites.

27 jul 2008 14:15
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Ik heb zelf ook nog geen tonneau-cover (en wist ook niet dat hard open rijden het dak zou kunnen beschadigen, oeps :shock: ).
Zou je het nog even kunnen posten als je wat weet?
Ik kan me voorstellen dat er meer bezitters zijn die zo'n ding nog niet hebben en misschien wel geïnteresseerd zijn.

30 jul 2008 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Hoe hard moet je dan rijden wil ie kapot gaan :roll: Jaja en nu niet zeggen, probeer dat zelf eens uit.

Ik rij nl. altijd zonder zo'n tonneau-cover, overigens niet harder dan 140 en nergens last van. Het enige is dat er wel eens wat doek heen en weer wappert van de kap. Maar met het windschot naar beneden los je dat probleem ook weer op, het doek valt dan tussen de twee windschotdelen.

Zeker met dat onbestendige weer :evil: van Nederland vind ik het een onhandig ding.

Ach het blijft behelpen met zo'n cabrio 8) , tis nou ook niet het mooiste deel van de wagen.

30 jul 2008 15:41
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Ik heb vaker open de 200 aangetikt en tot nu toe is het dak nog heel gebleven, ik heb alleen niet steeds achterom gekeken of mijn dak erg hard klapperde...

30 jul 2008 16:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als de wind in je dak slaat bij hogere snelheden komt er een hoop druk op te staan. Ik had dat altijd erg bij de oude Golf, stond het hele dak bol als je boven de 100 open reed.

Bij de 964 zakt een deel idd achter de stoelen weg, maar blijft er een groot stuk toch op de carrosserie liggen. En dat zal idd wind vangen. Kan me dus voorstellen dat het niet goed is voor je dak. Maar mijne ligt ook voornamelijk in het vooronder. Vind het een beetje veel werk, ben een beetje lui. :oops:

enfin, on topic - hier eentje, nog 22 uur nu nog voor 89 euro.

http://cgi.ebay.de/Porsche-911-964-Pers ... dZViewItem :salut:

30 jul 2008 18:30
Profiel
Bericht 
door de turbulentie gaat het dak klapperen waardoor de binnenvoering stukje bij beetje los gaat zitten vandaar ... rovako kan het technisch wel mooier vertellen denk ik maar zo zit t :wink: kreeg het ook toen te horen bij mn eerste cabrio (gulf) dat de hoes er beter op kon zitten!

30 jul 2008 18:34
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Bedankt voor de reactie, ik zag alleen dat de tonneau-cover op E-bay zwart is.
Ik heb een nachtblauwe Cabrio met donkerblauw leren interieur. Ik neem aan dat ze deze dingen ook wel in donkerblauw verkopen?
Ik ga in elk geval wel even op zoek. Ik ben net even te zuinig op mijn auto om het dak stuk te rijden en om nu alleen nog met 120 max over de weg te gaan :roll: :roll:

30 jul 2008 20:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
oke, haalde even 2 dingen door elkaar. Beksie topicstarter zoekt een zwarte... :oops:

30 jul 2008 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.7
Bericht 
Bedankt voor de tip. Er zat alleen een minimum bod op en ik heb nu 200 euro geboden. Het is een gebruikte maar nieuw kosten ze minstens 350 euro heb ik gezien (www.dsp.nl).

Nu maar hopen dat het niet meer wordt, dit is volgens mij nog wel ene leuke prijs.

30 jul 2008 23:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
oeps, had wellicht beter even de zoekfunctie inzake tips voor bieden op ebay kunnen raadplegen... :shock: Ik hoop met je mee...

31 jul 2008 6:48
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Check even wanneer de advertentie afloopt. En hou dat in de gaten. :wink:

31 jul 2008 7:22
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
horn schreef:
Maar mijne ligt ook voornamelijk in het vooronder. Vind het een beetje veel werk, ben een beetje lui. :oops:

Ik laat de mijne meestal geklemd achter de achterbankjes zitten, Dan hoef ik alleen even de drukkertjes in te klemmen. Het liefste zou ik de kap gewoon open laten met de cover eroverheen, maar dat schijnt weer niet goed te zijn.

01 aug 2008 16:10
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]