Auteur |
Bericht |
T.verhoeven
|
Porsche 911
Bedankt voor de nuttige antwoorden van sommige
Laatst bijgewerkt door T.verhoeven op 03 aug 2008 17:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 aug 2008 13:17 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Airco/climate control > Kan, vrij zeldzame optie
Cruise control > Nee
Airbags > Nee
Centrale deurvergendeling > Nee
Leer > Ja, of skai afhankelijk wat gekozen is
Parkeer sensoren > Nee
Stuurbekrachtiging > Nee
Electrische ramen > Nee
Alarm > Nee
ABS > Nee
Traction control > Nee
Bedoel je trouwens 68 of 86? Aantal opties die je vraagt zitten ook niet op een 86er trouwens....
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2008 13:28 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
zoiets ongeveer (dacht ik)
Airco/climate control in 1969 bij de lijst
Cruise control neen
Airbags neen
Centrale deurvergendeling weet ik niet
Leer ja
Parkeer sensoren neen
Stuurbekrachtiging neen
Electrische ramen neen
Alarm neen
ABS neen
Traction control neen
mvg
Jack-in-the-box
(even te laat zo te zien )
|
03 aug 2008 13:32 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Maar de antwoorden zijn wel hetzelfde
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2008 13:33 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Dacht ik ook even:
1986:
Airco/climate control ja
Cruise control neen
Airbags neen
Centrale deurvergendeling ja
Leer ja
Parkeer sensoren neen
Stuurbekrachtiging neen
Electrische ramen ja
Alarm ja
ABS neen
Traction control neen
mvg
Jack-in-the-box
|
03 aug 2008 13:36 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
|
03 aug 2008 13:39 |
|
|
T.verhoeven
|
Ik bedoel echt die uit 1968, weet niet of er veel verschil is vanaf 1968 tot 1986
|
03 aug 2008 13:40 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
1968 (2000cc 110pk, 130pk of 160 pk)
[img]
1986 (3200cc 231pk)
|
03 aug 2008 13:44 |
|
|
T.verhoeven
|
Daar zit wel redelijk verschil in ja ^^
hoe komt het dat Porsches in die tijd niet zo luxe waren?
|
03 aug 2008 13:48 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Omdat het een sport auto is .
En je hebt het over een auto van 40 jaar oud. Vergeet dat niet
Zaken als elektrische ramen waren in die tijd zeer zeldzaam en meestal te vinden op de luxere (en duurdere) auto's als Mercedes.
Zaken als ABS en traction control hebben pas eind jaren 70 maar vooral in de jaren 80 hun opmars gemaakt en zijn eigenlijk pas gemeengoed sinds eind jaren 90.
In een vroege 911 is het nog echt werken om te rijden. Een 68-er zit net op de grens van korte naar lange wielbasis wat een aardig verschil maakt om te rijden en dit is ook niet te vergelijken met een 86-er of andere latere 911.
Waar is het je om te doen? Vind je het model mooi of wil je comfortabel en luxueus rondrijden? Dat laatste wordt wat moeilijk in een vroege 911... Maar je krijgt er wel en hoop plezier voor terug.
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2008 13:57 |
|
|
T.verhoeven
|
Bedankt voor de nuttige antwoorden van sommige
Laatst bijgewerkt door T.verhoeven op 03 aug 2008 17:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 aug 2008 14:03 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Probeer anders eens in een te rijden of mee te rijden. Het rijdt echt super maar is niet te vergelijken met een Volvo
Misschien vind je het wel helemaal niks of raak je er juist verslaafd aan. Dan weet je ook waarvoor je spaart. Suc6!
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2008 14:19 |
|
|
T.verhoeven
|
Bedankt voor de nuttige antwoorden van sommige
Laatst bijgewerkt door T.verhoeven op 03 aug 2008 17:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 aug 2008 14:21 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Climate control sowieso niet.
Airco kan, was een optie maar verwacht daar niet hetzelfde van als een airco in een moderne auto.
Het is koud of niet koud
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2008 14:23 |
|
|
T.verhoeven
|
Bedankt voor de nuttige antwoorden van sommige
Laatst bijgewerkt door T.verhoeven op 03 aug 2008 17:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 aug 2008 14:26 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Het is een begin
Maar daar kom je voor een Porsche inderdaad niet erg ver mee.
Helemaal met de prijzen van de vroege 911-jes tegenwoordig heb je mazzel als je daarvoor een goed restauratie project kunt kopen.
Wil je een kant en klare kopen dan inderdaad nog even door sparen.
En het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt. Een redelijk goede waar wat aan moet gebeuren maar die wel rijdt, of 1 in concourstaat of alles wat er maar tussen zit.
Het boek van Peter Morgan the original 911 is zeker een aanrader om te lezen. Daar staan ook alle opties, eigenschappen en aandachtspunten in.
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2008 14:32 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Porsche 911
Zeg, ga eerst eens even je huiswerk doen en wat Googlen voordat je met dit soort vragen komt. I
nfo over de verschillende modellen is er zat op het internet te vinden.
Anders zijn er ook boeken (' The original Porsche' - Morgan) of zo, die alle modellen, hun technische gegevens en opties tot in detail beschrijven.
|
03 aug 2008 15:57 |
|
|
cabrio wim
|
Denk van de meeste opties die je vraagt er in die tijd er ook nog niet zoveel waren, buiten kijf van die Amerikaanse sloepen dan.
|
03 aug 2008 16:12 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Zijn verhaal over de Volvo 264 van zijn opa uit 1970 klopt ook niet helemaal. In zo'n ding hebben ik en mijn 2 zussen nog leren rijden. De hele buurt ging snel aan de kant als onze Panzerkreuzer weer eens de lanen onveilig maakte. In 1970 had je de 164. Meer "luxe" dan zo'n knipperlamp voor je gordel kan ik mij niet herinneren.
on-topic:
al die zooi die er niet op zit kan ook niet kapot.
Een airco uit 1968 is waarschijnlijk nuttiger als decoratie in je aquarium dan als 911-koeler.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
03 aug 2008 16:14 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Deze vraag kan je toch niet serieus nemen...
?????
Parkeersensoren in een wagen van 1968
|
03 aug 2008 16:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Geinig draadje. Maar waar gaat het over?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 aug 2008 18:22 |
|
|
horn
PF #57
|
topicstarter? erg irritant als je de mening van mensen vraagt en dan op eigen initiatief de vragen weghaalt. Het forum is mede bedoeld als naslagwerk en niet als persoonlijke informatiebron. Svp vragen terugplaatsen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 aug 2008 18:24 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nogal ja. Een BB76 gevoel maar dan anders zeg maar
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 aug 2008 18:31 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Vergeet Mogo niet!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
03 aug 2008 18:37 |
|
|
horn
PF #57
|
= =
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 aug 2008 19:13 |
|
|