Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 17:27

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Nieuwe Turbo, GT2 en GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht Nieuwe Turbo, GT2 en GT3
Het zat er natuurlijk aan te komen dat na de Carrera’s ook de rest van de 911-versies een facelift krijgen. De eerste specificaties zijn inmiddels op het internet beland. Zoals verwacht krijgen ook de aggregaten in de snelste 911’s directe inspuiting waardoor ze beter presteren en zuiniger en schoner zijn.

De update van de Zuffenhausers is geen kleintje. De Turbo, GT2 en GT3 krijgen namelijk compleet nieuwe motoren. In het geval van de Turbo en de GT2 wordt de huidige boxermotor vervangen door de 3,6-liter platte zescilinder die geïntroduceerd werd op de gefacelifte Carrera.
Op het blok met de moderne directe injectie worden verder twee turbo’s en intercoolers gemonteerd. Ten opzichte van het oude blok heeft de nieuwe een kleinere boring en een grotere slag. Vooral voor het koppel is dit gunstig. De vermogenstoename zal ongeveer 20 pk zijn, waarmee de Turbo en de GT2 respectievelijk op 500 en 550 pk komen. De GT3 krijgt een 3,8-liter motor, die we weer kennen uit de Carrera S, met onder andere lichtere zuigers. Reken er dus maar op dat de frisse GT3 nog meer toeren wil maken. Verwacht wordt dat de nieuwe GT3 430 pk krijgt. Vijftien meer dan nu het geval is. De supercars krijgen hun update aan het einde van jaar.

Afbeelding

bron: autoweek

04 aug 2008 16:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Eigenlijk is dit best wel zuur als je net een GT2 (die nog niet lang uit is) hebt gekocht! :lol: Maargoed, mooi dat Porsche ook deze dingen even mee upgrade 8)

04 aug 2008 16:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Dat wel, kan je wel zeggen dat je een van de laatste 997 I GT2's hebt 8)
Ben benieuwd of er ook cosmetische aanpassingen komen.

04 aug 2008 16:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Eigenlijk is dit best wel zuur als je net een GT2 (die nog niet lang uit is) hebt gekocht! :lol: Maargoed, mooi dat Porsche ook deze dingen even mee upgrade 8)

Nee dat is dom en een zeer korte termijn visie. De inruilwagens van wagens in dit sgement is al niet super, tot dat ze met de 996 uitkwamen waren de inruilprijzen van Porsche nog redelijk tegenover andere merken zoals BMW, Mercedes, Audi. Nu zijn ze in hetzelfde straatje ziek.

Mensen die zulke wagens kopen nieuw en reglmatig willen (in)ruilen betalen hier de rekening van, en geloof me ze blijven dit niet doen. Waarom denk je dat Aston, Ferrari Bentley Aston-Martin het de laatste jaren zo goed doen? De afschrijving is gewoon veel minder.

Zelfs voor mensen met veel geld is "trop te veel en te veel is trop"

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 aug 2008 17:09
Profiel WWW
Bericht 
idd niet echt slim zulke zetten!! mja de rijkeren kunnen wel weer ff buurten "zeg kearel, heb jij nog dat oude modelletje!!"

04 aug 2008 18:33
Groningen
Bericht 
Blijkbaar weegt het argument "bij de tijd" (in dit geval conform update overige modellen) in dit segment doorgaans zwaarder dan de inruilwaarde.

Vast wel weer een marktonderzoekje naar gedaan (ooit....).

04 aug 2008 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Liep me ook al een tijdje af te vragen waarom ze nu eerst een nieuwe Turbo en GT2 hebben gelanceerd, om daarna met die nieuwe PDK & directe injectie op de proppen te komen op de "basismodelletjes" :lol: :P

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

05 aug 2008 12:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik denk dat ze dit doen omdat de turbo al bijna weggereden wordt door een Nissan.....

05 aug 2008 13:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ja, vind dat de GT3 en GT2 toch wat minder exclusief worden met de "gewone" carrera motor. De 996 en 997 eerste serie GT3 hebben tenmiste nog de "echte" Hans Metzger motor. :wink:

Grtz. Boxi

05 aug 2008 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Ik denk dat ze dit doen omdat de turbo al bijna weggereden wordt door een Nissan.....

.....die half zo duur is!!!
Want dààr ligt het hem ;)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

06 aug 2008 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
We worden gewoon genaaid door Porsche ! Telkens weer komen ze met nieuwe faceliftjes, andere uitvoeringen, enz...Weg exclusiviteit, en weg waarde van je 2ehands.

11 aug 2008 1:40
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Raf schreef:
We worden gewoon genaaid door Porsche !

Met de broek aan en zonder vaseline :pukel:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

11 aug 2008 17:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Om Bas van Putten (autoweek) maar te citeren, de 911 is inmiddels de Manta van de 21e eeuw, 25 jaar geleden was een Manta cool maar niet exclusief, toen een 911 wel. Inmiddels is de Aston exclusief en de 911 "gewoon"

11 aug 2008 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
R.M.Boosten schreef:

Er is altijd baas boven baas. En ik denk dat Porsche zich niet hoeft te schamen dat dat gebeurt. Porsche rijden gaat over het gevoel. Dat is er niet meer op het moment dat je fabrikant er alles aan probeert te doen om die Nissan voor te blijven.

Voor diegene die de Nissan wel voor willen blijven modificeren hun Porsche en klaar.

My 2 cents. Leander

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

12 aug 2008 14:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
thomas993 schreef:
Om Bas van Putten (autoweek) maar te citeren, de 911 is inmiddels de Manta van de 21e eeuw, 25 jaar geleden was een Manta cool maar niet exclusief, toen een 911 wel. Inmiddels is de Aston exclusief en de 911 "gewoon"

Daarom hoef ik geen nieuwe Porsche meer.
Ik zou misschien nog een mooie zwarte 912 erbij en dan klaar.

Verder spreken de nieuwere modellen van Aston mij meer aan dan de Porsches.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

12 aug 2008 14:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Ik begreep uit betrouwbare bron dat de GT3 440pk gaat krijgen en ook voorzien zal worden van de PDK bak.

12 aug 2008 14:41
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]