Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:30



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
teller afwijking 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
snel genoeg eigenlijk..... (je mag nergens sneller dan 120....(belgie/nederland))
_________________________________________
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.


04 aug 2008 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Speak for yourself... :twisted: :wink:


04 aug 2008 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Maak je geen zorgen Jurgen. Gelukkig wijken niet alle tellers zo veel af gelukkig. Ik gaf alleen maar aan dat ik meerdere malen bij oudere tellers fikse afwijkingen heb gezien.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


04 aug 2008 11:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Geloof me ; in die A310 zat een superkilometerteller...heb zelden zo'n optimistische meter gezien :wink:
Het kan idd ook anders ; m'n 1750 liep na hééél lang uitlopen 200 op de teller terwijl hij 190 zou moeten kunnen lopen...kortom, zelf even uitvogelen.


04 aug 2008 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
3 weken geleden de TomTom meegnomen in de 737 naar Faro, kun je een beetje volgen of hij de goede kant op gaat.

Captain: "we vliegen nu op een hoogte van 9.500 meter met een snelheid van 850 km/h ....."

Die teller klopt dus ook al niet want mijn GPS hield het op 820 ... :-)

(hij zal wel airspeed bedoeld hebben met 30 km/h wind tegen)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 aug 2008 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heb zo'n ding in de trein meegenomen. Grappig hoe er steeds geprobeerd wordt om de dichtstbij zijnde weg te volgen als maar even 'aannemelijk' :lol:

On topic: mijn afwijking in 993 is teller 130 voor 120 op GPS.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


04 aug 2008 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
lindemans schreef:
3 weken geleden de TomTom meegnomen in de 737 naar Faro, kun je een beetje volgen of hij de goede kant op gaat.

Captain: "we vliegen nu op een hoogte van 9.500 meter met een snelheid van 850 km/h ....."

Die teller klopt dus ook al niet want mijn GPS hield het op 820 ... :-)

(hij zal wel airspeed bedoeld hebben met 30 km/h wind tegen)


- volgens mij mag je helemaal niet met je Tom Tom spelen in een vliegtuig (weet ik wel zeker).

- "airspeed" , die term bestaat helemaal niet

- op 10 km hoogte waait het echt harder dan 30km/uur tegenwind, ooit van straalstromen gehoord......

- 820 tov 850 (mocht een en ander al kloppen) is maar een afwijking van 3.5% maximaal , dus valt nog wel mee.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


04 aug 2008 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Je lijkt erg zeker Marcel, maar een apparaat wat alleen 'luistert' en niet zendt zou je niet mogen gebruiken :?:

Wat betreft begrip airspeed is mijn advies om even te googlen/wikipedia na te slaan 8) :roll:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


04 aug 2008 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht 
@Pope: Ik heb een '82 SC met dezelfde banden maat (16 inch). Maar die zijn wel fabrieks-af. Het was toen een optie i.p.v. de 15 inch. Ik neem aan dat de fabriek de teller anders instelt omdat kleinere wielen sneller draaien bij dezelfde snelheid. Dus wellicht zijn je wielen er later opgezet?

edit: ik denk dat ik me vergis. Een grotere velgmaat wil niet zeggen dat de totale omtrek groter is. Toch? Dus dan gaat mijn theorie niet op...


05 aug 2008 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Klopt helemaal (dat je je vergist ;-) )
Grotere velg gaat altijd (origineel) samen met lagere band, zodanig dat afrolomtrek - belaste straal wiel! - minimaal wijzigt.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


05 aug 2008 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zo werkt het ook nu nog steeds gast. Alleen zit er nu een pulsgever op de uitgaande as van de versnellingsbak ipv een een mechanische overbrenging naar de teller.
Als de bandomtrek af neemt door slijtage gaat de snelheid op de teller dus omhoog. Uitgaande van een profieldiepte die maximaal 8 mm kan afslijten is dat 2,3 % afwijking :wink:


Stel dat een band een straal van 350 mm nieuw heeft dan is de afgelegde afstand bij 1 omwenteling:
2 * pi * 350 mm = 2198 mm

Haal je daar 8 mm slijtage van af dan kun je met één omwenteling ineens 5 cm minder afleggen.
2 * pi * 342 mm = 2148 mm
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 aug 2008 15:41
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
is het vreemd dat mijn digitale teller (in mijn boordcomputer) niet of nauwelijks afwijkt van de snelheidsmeter-met-wijzer? :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 aug 2008 18:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Nee. Bij mij is de onderlinge afwijking anders dan voor het vervangen van de wijzerplaat waarvoor de naald verwijderd moest worden. Deze afwijking is blijkbaar te beïnvloeden ;).
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 aug 2008 18:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Nee, bij mij wijken ze ook niet af.
Waarom zouden ze ook, de informatiebron is dezelfde :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


05 aug 2008 21:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Waarom zouden ze ook, de informatiebron is dezelfde :idea:

:uh: , maar wel vaak het geval. Bijvoorbeeld:

Afbeelding :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 aug 2008 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Nee, bij mij wijken ze ook niet af.
Waarom zouden ze ook, de informatiebron is dezelfde :idea:


Inderdaad, zowel de "analoge" als de digitale teller gebruiken exact dezelfde bron.
De wijzers vanaf de 996 cockpit worden volledig electronische aangestuurd (ook het mechaniek) en ook bij mij zijn de digitale en analoge weergave exact gelijk over het hele bereik.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 aug 2008 22:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Volgens mij worden de pulsen d.m.v. magneetjes bij de versnellingsbak gegeven. Als er daar een van los is dan krijg je dus te weinig pulsen en (dus) ook een te lage afgelezen snelheid. 120 op de teller is volgens mijn (Blackberry) GPS ook 133 echte km's of zo. Tricky..
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


05 aug 2008 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Klopt. Er zit een zogenaamde Hall sensor in. Maar dat magnetisch veld is gewoon een ring magneet volgens mij.

Vertouw de GPS touwens ook niet. Ook die kan een afwijking van zo'n 5% hebben en hoe dat komt heb ik al eens eerder uitgelegd.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 aug 2008 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
gatso op je auto dan weet je alles :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


05 aug 2008 23:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Marcel schreef:
lindemans schreef:
3 weken geleden de TomTom meegnomen in de 737 naar Faro, kun je een beetje volgen of hij de goede kant op gaat.

Captain: "we vliegen nu op een hoogte van 9.500 meter met een snelheid van 850 km/h ....."

Die teller klopt dus ook al niet want mijn GPS hield het op 820 ... :-)

(hij zal wel airspeed bedoeld hebben met 30 km/h wind tegen)


- volgens mij mag je helemaal niet met je Tom Tom spelen in een vliegtuig (weet ik wel zeker).

- "airspeed" , die term bestaat helemaal niet

- op 10 km hoogte waait het echt harder dan 30km/uur tegenwind, ooit van straalstromen gehoord......

- 820 tov 850 (mocht een en ander al kloppen) is maar een afwijking van 3.5% maximaal , dus valt nog wel mee.


Kijk uit wat je roept tegen een ir. Avionics hoor.

Indicated Airspeed is (simpel gezegd) de snelheid van het vliegtuig tov de omringende lucht. Grondsnelheid (dat meet de GPS) is afhankelijk van airspeed, lokale wind t.o.v. de grond en de richtingen daarvan.

Een aanzienlijk aantal piloten pielt ook met hun tomtom aan boord weet ik.
Een 737-800 trekt zich daar echt niets meer van aan; in een DC-10 zou ik het inderdaad niet durven.

Mn opmerking hier over nauwkeurigheid is lollig bedoeld, de echte conventies daaromtrent gaan hiervoor te ver. Eigenlijk zou met gebruikelijke afwijkingen "120 km/h" niet eens aangegeven mogen worden in de auto; zou 1.2 x 10^2 moeten zijn. Maar ja als we daar aan gaan beginnen....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


05 aug 2008 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Je lijkt erg zeker Marcel, maar een apparaat wat alleen 'luistert' en niet zendt zou je niet mogen gebruiken :?:

Wat betreft begrip airspeed is mijn advies om even te googlen/wikipedia na te slaan 8) :roll:


In de Tom Tom handleiding staat dat gebruik in vliegtuigen en bijv ziekenhuizen veelal niet is toegestaan. Dirt is ook mijn ervarng alleen al vanwege het fiet dat het ding een antenne heeft. Nu heeft de TT wel een funktie "flight mode" die bluetooth, gsm and wireless geloof ik uitzet.

"airspeed" - me wrong....verwarde het met iets anders
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


05 aug 2008 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
De door je genoemde 3 functies - Bluetooth, GSM, Wireless - zijn een ander verhaal.
Ik bedoel een 'Tom Tom' met alleen GPS functie. Heeft wel een antenne maar alleen voor ontvangst van satelliet signalen. Dus kan onmogelijk iets storen.
Wat weer precies aansluit bij jouw verhaal over uitschakelen van de functies met 'zend activiteit' :!:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


06 aug 2008 8:22
Profiel
Bericht 
ben blij dat ik geen techno beroep heb gekozen .... hoef ik nie mee te kwatse :mrgreen: wel introdusant om te lezen , als je me gaat overhoren ehhh :roll:


06 aug 2008 8:28
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
...heeft wel een antenne maar alleen voor ontvangst van satelliet signalen. Dus kan onmogelijk iets storen....
:!:


Is niet helemaal waar. Apparaten die uitsluitend bedoeld zijn om signalen te ontvangen, die doen intern allerlei ingewikkelde dingen die tot gevolg hebben dat het apparaat zelf ook zwakke signalen uitzendt. Die kunnen wel vervelend zijn of andere systemen storen.

Bekend voorbeeld is de aloude Stinger: uitsluitend bedoeld om de radar signalen van de Gatsos en Multanovas te ontvangen, maar hij zend ook signalen waardoor deze door een veldwachter te detecteren is helaas....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


06 aug 2008 17:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.