Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
bij mij was de insteek ook niet om te gaan racen
rijvaardigheid oppoetsen en leuk voor later was de gedachte erachter om me in te schrijven
_________________________________________ Got coffee?
|
06 aug 2008 14:39 |
|
|
zuugnap
|
|
06 aug 2008 14:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en een vriend die al in de DSC reed en nog een leuk wagentje te koop wist
_________________________________________ Got coffee?
|
06 aug 2008 14:46 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Vandaag mijn licentie in de brievenbus.... samen met.....grrrr.... post uit.....ja hoor, het is weer zover....cjib (gelukkig een kleintje)
_________________________________________ Racefun events
|
06 aug 2008 15:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
06 aug 2008 15:02 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dat heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt, had je hem snel terug?
_________________________________________ Racefun events
|
06 aug 2008 15:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
vrijdagavond inleveren, donderdagochtend de week erop weer ophalen
_________________________________________ Got coffee?
|
06 aug 2008 15:09 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dat doen ze altijd zodra "vreemden" uit het oosten hier komen.
_________________________________________ Racefun events
|
06 aug 2008 15:52 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Op de dag van mijn licentie ben ik ook geflitst op de terugweg, al in Zandvoort.
|
06 aug 2008 15:53 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
't Was een challenge, géén race
Heb tot op heden geen fanmail mogen ontvangen van jullie CJIB.
Hoop dat ook zo te houden
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
06 aug 2008 16:15 |
|
|
zuugnap
|
stelleke onverlaten , met jullie boetes!
|
07 aug 2008 2:53 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
07 aug 2008 6:21 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Beetje laat om in te springen maar ik heb een Full International Licentie genomen omdat in de klasse waarin ik rij erom gevraagd werd, met name op de F1 circuits. Echter later bleek dit wat mee te vallen en zeker als je vanuit een Cup rijd kan dat van te voren worden geregeld tot een EU licentie. Afgelopen jaren was er wat heen en weer geschuif met de benamingen van de licenties maar volgens mij is nu alles weer bij het oude.
Over oud gesproken, vanaf je 45 moet je dan ook een ECG laten maken wat bij een officiële sport medische centrum gedaan kan worden. Is ook weer zo'n 250 Euro en moet eens per 2 jaar worden gedaan maar sommige verzekeringen betalen daar 100 Euro aan mee en is toch weer goed om het systeem eens door te laten lichten.
Ben dit jaar met de TDC [Toerwagen Diesel Cup] begonnen maar blijkt ook weer moeilijk om een mee-betalende teamgenoot te vinden die ook begrijpt dat schades betaald moeten worden. Ga nu dan ook weer verder in de ARC en zal wat incidentele Endurence races gaan doen [WEK met name].
Heb dit jaar ook de Nieuwjaarsrace van de WEK gedaan welke deels in het donker werd verreden op CPZ en dat was ook super. Endurence vind ik zo-ie-zo leuker dan de sprint races. ZAC vond ik wat te veel op een dag van vroeg tot laat maar de weekend evenementen nemen ook wel veel tijd in beslag. Er zijn wat kennissen van me die me wel eens mee vragen. Vijverberg ben ik dit jaar niet aan toe gekomen maar vind ik ook een mooi initiatief en kun je ook lekker wat rijden.
Tja en dat het geld kost weten we allemaal wel maar je moet goed voorbereid zijn mocht je er aan beginnen. Dus eerst met anderen erover praten voordat je de stap zet. Daarnaast kun je aardig wat geld in een auto stoppen met het idee dat ie daardoor wat waard word maar er is geen hond die betaald wij jij ervoor betaald hebt. Vreemd is dat men liever zelf 4x meer wil betalen en vaak het idee heeft het zelf beter en goedkoper te kunnen, spreek hier dus ook uit ervaring. Van de andere kant, je eigen wagen bouwen heeft ook wel wat.
Racen is ook volhardend zijn en zoals mijn monteurs zeggen, karakter kweken. Heb zelf al aardig wat meegemaakt [en dus een prima karakter!] en heeft weinig te maken met roekeloosheid maar puur ervaring. Daarnaast komen de meeste schades van anderen, duwen en trekken in hitte van de strijd of onbedoelde torpedatie, en de rekening is wel voor jezelf.
Moet wel zeggen dat sinds ik race ik wel rustiger ben gaan rijden, krijg soms zelfs een por van moeders dat ik door moet rijden en je ziet meer op voorhand gebeuren. Dacht m’n verhaal te moeten geven, bye … Tim [ps. Wat foto’s staan in m’n album]
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
07 aug 2008 11:54 |
|
|
zuugnap
|
Dus eigenlijk leer je harder te rijden maar je gaat zachter rijden leuke bijdrage!
|
07 aug 2008 13:40 |
|
|
zuugnap
|
hier zegge we zachterrrrrrrrrrrrrrrr tis gene hunnebedland
|
07 aug 2008 13:55 |
|
|
zuugnap
|
|
07 aug 2008 14:09 |
|
|
zuugnap
|
jij?
|
07 aug 2008 14:31 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Ach, wat heet hard rijden hier in NL. Laten we zeggen wat minder wilde haren of ei kwijt kunnen elders. 3 bekeuringen per jaar zie ik nog als additionele belasting om op tijd op m'n afspraken te zijn. Moet ook wel zeggen in de automaat van moeders het ook wel slaap verwekkend rijden is maar wel makkelijk met al die files.
Het hele racen heeft me trouwens al wel enkele ongelukken gescheeld omdat je meer inzicht heb gekregen en omdat je je beperkingen beter weet in te schatten.
Wat mening meerijder op het circuit trouwens het meeste indruk geeft is hoe laat je wel niet kunt remmen, de remkracht en de G's in bochten. "t Schijvlak en Bos-uit [Arie Luyendijk nu] zijn daar mooie voorbeelden van maar Spa spant de kroon!
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
07 aug 2008 14:37 |
|
|