Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:49

Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Blijvend hoge benzineprijzen - Porsche eruit? 

Gestegen kosten - Porsche eruit?
Poll eindigt op 30 apr 2011 15:00
Vanwege te hoge brandstofkosten gaat de Porsche eruit. 0%  0%  [ 0 ]
Ik hou mijn Porsche wat er ook gebeurt. 0%  0%  [ 0 ]
Ik heb mijn Porsche in 2008 al weggedaan. 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 0

Blijvend hoge benzineprijzen - Porsche eruit? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Het is de harde werkelijkheid Torig. De ijskappen zijn aan het smelten en zodra het mogelijk is gaan de grote oliemaatschappijen daar aan de slag. Het gebied bevat een vijfde van de onontdekte reserves die schijnbaar vrij makkelijk uit de grond te halen zijn daar. Dus wat wil je anders? Als wij met z'n allen steeds meer energie willen blijven gebruiken zijn er geen alternatieven vrees ik. :roll:

05 aug 2008 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
boren maar wat mij betreft, anders krijgen we binnenkort Mad Max-achtige taferelen :mrgreen:

05 aug 2008 15:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Van wie is de noordpool nou? :lol:

Ricardo roeit naar de noordpool toe en zet er zijn vlaggetje :idea: ;)

Ik zou mijn P nooit vanwege benzineprijzen wegdoen, ookal bestond er geen benzine meer, ik krijg uren om door er alleen al naar te kijken!

05 aug 2008 15:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Harry, 'k weet het, maar 'k ben er in April nog geweest.
Allez, bijna (op zo'n 600km ervandaan, zat op Spitsbergen/Svalbard).
ZO'n prachtig gebied. Een der laatste échte wildernissen op aarde. DE enige biotoop van de ijsbeer (heb er dan nog geeneen gezien, door sneeuwstormen).

Vind het een beetje triest als we dat gebied nu ook nog om zeep moeten gaan helpen (in zoverre dat in de 17e en daarop volgende eeuwen al niet wat begonnen is). Zoals je aanhaalt is dat wél de trieste realiteit.

(euh ja, toerisme is ook schadelijk, maar zoals ze er daar mee omgaan is toch wel knap. Voorlopig. Er spoelt daar ook geen 500 000man per jaar aan... :lol: )

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

05 aug 2008 15:41
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
In welke onderzee roeiboot kom jij tot ruim 4 km diep Ricardo? :mrgreen:

05 aug 2008 15:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Met deze! ga je mee ;)?
Afbeelding

05 aug 2008 15:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Ik heb mijn Porsche weggedaan,omdat er te veel in geïnvesteerd moest worden.Zowel qua tijd als geld........
De auto reed ook niet meer,en toen heb ik de knoop doorgehakt. :cry:

Maar er komt echt wel weer een andere,al duurt dat nog een paar jaar.Ik heb het voorals nog druk met mijn huis. :wink:

Zeg Olaf:vandaag de dag voor 1 euro krijg je 2 liter olie ?
Ik las dat een fust Palm bier van 50 liter vandaag de dag door de 100 eurogrens heen is gegaan.Hier hoor ik echter niemand over....... :idea:
Afijn,het zal mijn tijd wel duren..........

Groetjes Rob-geen bierliefhebber-944.
......die heeft pech !!

05 aug 2008 16:49
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Als de bezineprijs leidend zou zijn, dan moet eerst mijn daily eruit :mrgreen:
die zuipt nog meer dan mijn Porsche.

Met de huidige prijzen is het wel zo ik voor de daily eerder LPG overweeg om de overall kosten wat te drukken. Maar voor de Porsche geld dat niet, met de beperkte kilometers zijn de brandstofkosten slechts een klein deel van de totale kosten.

Deze hobby betekent dat soms dat andere dingen niet kunnen, maar die hebben voor mij dan ook een lagere prioriteit. Maar zodra ik er een boterham of pilsje minder om moet eten of drinken, dan is de Porsche zo vertrokken.

05 aug 2008 17:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Dus wat wil je anders? Als wij met z'n allen steeds meer energie willen blijven gebruiken zijn er geen alternatieven vrees ik

Alternatieven genoeg, maar deze worden tegengewerkt door machtige mensen/regeringen/organisaties, die daar geen belang bij hebben.

Maar toch staan we aan de vooravond van grote technische veranderingen de komende 10 jaar. Reuze interessant om al die technische ontwikkelingen te volgen.

mhaschreurs.hyves.nl

05 aug 2008 20:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Idd Micheal, er zijn alternatieven genoeg. Zal er niet verder over zeiken, heo jammer het ook is dat de brandstofmotoren zoals wij ze nu kennen waarschijnlijk binnen een jaar of 40 afgedankt worden, zullen er toch goede en leuke alternatieven komen(anders kopen we het simpelweg niet).

My 2 cents zijn voor een 'groene' vloeistof die met relatief niet te grote aanpassingen in onze verbrandingsmotoren kan--> iedereen blij(behalve Shell e.a. maar die zullen hier dan wel weer grootmacht in worden)

05 aug 2008 21:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
.. een 'groene' vloeistof die met relatief niet te grote aanpassingen in onze verbrandingsmotoren kan ...

'n Diesel gaan rijden en voortaan gaan tanken bij de LIDL of ALDI :wink:

.... denk niet dat onze Porsche's zonder grote aanpassingen op iets anders kunnen rijden dan benzine :arrow: wat overigens ooit ook groen is geweest :wink:

05 aug 2008 21:49
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
behalve Shell e.a. maar die zullen hier dan wel weer grootmacht in worden
,

nog maar eens ten overvloede, Shell en alle ander PRIVE maatschappijen zijn geen grootmachten in de olie industrie. Bedrijven als SaudiRamco en andere NOC's (national Oil companies), zijn een factor 50 (50!!) groter dan Shell etc. Wat Shell ea prive olie maatschappijen onderscheidt is hun technische capaciteit, ie olie opsporing en productie in moeilijk toegangbare gebieden...(deep water, climatologisch moeilijke omstandigheden etc etc).

Als Soudi Ramco zou willen kunnen ze Shell met wat wisselgeld zo opkopen, maar de noodzaak is er (nog) niet, hun olie wordt nu nog op vrij eenvoudige en goedkope wijze geproduceerd.....

06 aug 2008 0:00
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... rest de vraag of Shell zich zomaar op zou laten kopen :wink:

06 aug 2008 7:02
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
en nu gaat het weer over dat gele vloeibare goud 8) als ik zo'n tanker zie rijden op de weg , denk ik wel eens ga dat ding verstoppen in mn achtertuin ...... scheelt weer!! :D

06 aug 2008 7:06
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Olaf schreef:
... rest de vraag of Shell zich zomaar op zou laten kopen :wink:

Bij ABN Amro was er maar een boze brief van een kleine opstandige aandeelhouder voor nodig :wink:

06 aug 2008 8:08
Profiel
Bericht 
oooooooh was jij dat harry :wink:

06 aug 2008 8:17
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
P had ik er niet om weg gedaan. Bij mijn daily is de S6 Avant er wel uitgegaan voor een kleinere A4 avant 2.0 TFSI, uiteraard andere afweging....

06 aug 2008 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
het is mijn enigste wagen dus wegdoen no way

06 aug 2008 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1988
Bericht 
Mijn P is puur voor de hobbie en gaat dus niet weg wat de benzine prijs ook zal worden.

Ik ben altijd verbaasd over de uitspraken van sommigen over het doen en laten van oliemaatschappijen. Hebben ze er verstand van? Gezien de uitspraken niet.
Ik werk nu bijna 30 jaar in den olie en heb ook moeite met de benzine prijs. Iedereen weet wel waar het meeste geld heengaat. De winst van oliemaatschappijen komt niet uit de verkoop van benzine en diesel. (ja een klein beetje, want de pomp houder moet ook leven)
En wat betreft de milieu zaken, kakel niet altijd de groenen na en doe eerst eens wat navraag voor dat je onzin verkondigd.

Ja jongens ik werk voor Shell en ik hoop van harte dat de olie prijs in elkaar zakt. Is inderdaad kunstmatig hoog gehouden door speculatief gedrag. Hoe lager hoe beter, kan ik misschien nog met een leuke gouden handdruk met vervroegd pensioen :wink:

06 aug 2008 20:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Roi schreef:
Bij mijn daily is de S6 Avant er wel uitgegaan voor een kleinere A4 avant 2.0 TFSI, uiteraard andere afweging....

Welke? S6 Avant blijft op het droomlijstje staan namelijk (bij mij dan).

06 aug 2008 23:05
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
de mooie
check zijn album :wink:

07 aug 2008 7:38
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Idd. mooie auto weinig mis mee maar ik ben "ermee" uitgedroomd...kan en is van het lijstje af.... :wink:

07 aug 2008 9:26
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
maar wat is dan de reden dat je die S6 zo snel inruilt op een standaard :wink: 4'tje?

07 aug 2008 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Haha,
Wat een onzinstelling!!
Andere auto's lopen op water zeker??
Natuurlijk verbruikt een P net iets meer dan de gemiddelde auto, maar in mijn geval maak ik met die andere zoveel méér kilometers, dat dat veel harder doortikt.

Als de stelling nou over diesels ging. Daarvan zou ik zeker overwegen hem weg te doen, gezien het relatief zeer hoge belastingtarief en het inmiddels geringe verschil met de benzineprijzen. (in 1 jaar is de diesel maar liefst 40 cent gestegen !!!) Enige voordeel van zo'n dieseltje is dat ie wat zuiniger loopt, maar dat verschil verdwijnt via de belasting direct in de staatskas.

08 aug 2008 9:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
@ Horn en de rest...

Vanwege verhouding prijs-prestatie-verwachtingen-afschrijving-gebruik...

Al met al afgelopen 8 maanden goed kunnen ervaren -goede proefrit :wink: -wat deze betreffende S6 generatie biedt...viel mij uiteindelijk ietwat tegen...en ook /m.n. het brandstofverbruik :arrowu: met daarbij beleving :arrowd: spelen daarbij een belangrijke rol.
Gezien de - te verwachten- :arrowu: afschrijving besloten niet te lang te dubben...goede deal maken en go!

Daarnaast reed "de vrouw" er eigenlijk het meest in: "...best leuk autootje, maar ....".

Nu "behelpen" met 2.0 TFSI...geen momentje spijt. En ook hierin rijdt de vrouw het meest....dus :lol:

08 aug 2008 13:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende