Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 17:02

Antwoord op onderwerp  [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Welke auto voor dagelijks gebruik ? 

Welke auto is favoriet ?
Volkswagen Golf GT/GTI 22%  22%  [ 26 ]
BMW 1-serie 31%  31%  [ 37 ]
Mercedes B serie 4%  4%  [ 5 ]
Ford Focus 5%  5%  [ 6 ]
Mazda 6 3%  3%  [ 4 ]
Ford Mondeo 8%  8%  [ 10 ]
Seat Leon 12%  12%  [ 14 ]
Audi A3 Sportback 14%  14%  [ 16 ]
Totaal aantal stemmen : 118

Welke auto voor dagelijks gebruik ? 
Auteur Bericht
Bericht 
hou ik wel van "vastbesloten types " die niet zo lang na hoeven denken :mrgreen: :mrgreen:

07 aug 2008 2:28
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
zuugnap schreef:
hou ik wel van "vastbesloten types " die niet zo lang na hoeven denken :mrgreen: :mrgreen:

Dat jij nou zwemt in het geld en over dergelijke aankopen niet na hoeft te denken :mrgreen:
En er zijn minder leuke dingen in het leven dan nadenken over wat de volgende auto gaat worden.

07 aug 2008 9:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Porscheware, waarom geen nieuwe A4 met een 120 pk benzine motor ?

Okee, trekt niet de straatstenen uit de weg, maar wel een mooie ruime bak. En de feel good factor is hoog. 8)

Mijn vrouw rijdt een dieseluitvoering. Auto rijdt grandioos en heerlijk relaxt. Ze heeft er wel wat extra accessoires bij bestelt, maar standaard (zelfs zonder pro line pakket) al een goede stereo en climate control.

En ja, je kan het zo duur maken met accessoires als je wilt, maar dat hoeft echt niet. Sommige accessoires zijn handig, maar als je het niet hebt mis je het ook niet.

07 aug 2008 10:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
prive een nieuwe kopen? zou er dan liever eentje met de kop eraf in Dtsl halen ofzo. Qua afschrijving en uitrusting dan...

07 aug 2008 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Mijn idee, Harald. Heb net de Leon 2.0 TDI uit 2005 gekocht met 38.000 km. Import Duitsland. Financieel goed te doen het rijdt heerlijk :lol:

07 aug 2008 20:02
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, ik vond de nieuwe Leon tov. de oude zomaar "wollig" rijden. Het fijne was er op een of andere manier uit. Maareh, daar ding het niet om, import uit DLD is wel handig, maar kost je wel wat meer tijd lijkt mij.

Als vergelijk, wat "verdien" je ongeveer op zo'n auto Marcel? (lees: wat is het voordeel, dan kun je het pas goed afwegen tegen allerlei nadelen ;) )

07 aug 2008 20:07
Profiel Facebook 
Bericht 
Voordeel t.o.v. de Nederlandse markt was (er stonden 2 Nederlandse auto's te koop met die km-stand) bij de ene € 1.100 en bij de andere
€ 2.100. overigens heb ik hem bij een bedrijf gekocht die hem voor de eerste keer op NL-kenteken heeft gezet.

Bijkomend voordeel was dat ik mij Z3 M cabrio én mijn Saab 9-3 heb ingeruild tegen redelijke prijzen.

Ik heb er overigens direct 18 inch velgen onder gegooid en ik moet zeggen dat hij een goede wegligging heeft. Zoals je weet heb ik ook 2 turbo's benzine gehad, maar vooral onderin heeft hij veel souplesse. Misschien dat ik hem nog laat tunen naar 180 PK / 400 NM.

Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 07 aug 2008 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

07 aug 2008 20:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Hangt ervan af hoe je je eigen tijd inschaalt. ik verdiende op de jeep met effectief één avond zoeken, 6 emails sturen, een ochtend heen en weer naar Wuppertal (plus benzine) en een ochtend bij de RDW (in de zon 8) ) toch gauw 7500 euro. Vond ik de moeite. Maar ieder z'n meuk.

07 aug 2008 20:21
Profiel
Bericht 
Dat is mooi verdiend! Probleem is bij mij dat ik ook nog 2 auto's kwijt moest. Als ik geen inruil had, dan had ik het ook op die manier gedaan.

07 aug 2008 20:32
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ben ook weer rustig aan het kijken voor een nieuwe leaser. Gaat tussen de 3 serie (318 of 320), de A4 1.8 160 PK of wellicht de A3 2.0 (200 PK). Ga denk ik maar 's proefrijden.

07 aug 2008 21:49
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
Ga denk ik maar 's proefrijden.

..... en de standaard-/optielijsten goed bekijken deze keer hoop ik. ;) :lol:

07 aug 2008 21:52
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
MS964 schreef:
Ben ook weer rustig aan het kijken voor een nieuwe leaser. Gaat tussen de 3 serie (318 of 320), de A4 1.8 160 PK of wellicht de A3 2.0 (200 PK). Ga denk ik maar 's proefrijden.

Simpel, NU een 320 Business/Designline bestellen ;)... (beide pakketten gratis). Complete auto, mooie motor, en veel plezier ;).... :cheesy:
(flinke stap omhoog vanaf die A3-Sportback trouwens, goeie zaken gedaan? ;) )

08 aug 2008 10:04
Profiel Facebook 
Bericht 
EriC4C schreef:
MS964 schreef:
Ga denk ik maar 's proefrijden.

..... en de standaard-/optielijsten goed bekijken deze keer hoop ik. ;) :lol:

Zo, nou inderdaad! Heb bij het opmaken van de offerte wel drie keer gevraagd: 'dus die airco is standaard? Zeker he?' :lol:

Het grappige is dat de stap van mijn huidige A3 2.0 naar de 318 niet eens zo groot is. Scheelt slechts 3k. :shock: Verbaasde mij enorm, zeker omdat in de BMW nu standaard een hoop accessoires zitten (zoals bv navigatie), die ik niet op de A3 heb. En dan nog eens 2k erbij voor de 320.

Pascal, hoe bevalt jou de kleur wit? Qua looks, maar ook qua besmettelijkheid e.d.?

08 aug 2008 10:08
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Looks: briljant!

Afbeelding

Besmettelijkheid: valt over het algemeen mee. Ik was de auto met de hand 1x in de maand, en als het een keertje "tegen" zit met het weer, dan gaat ie gewoon door een lapjes wasstraat hier in de buurt. Denk dat ik hem gemiddeld 1x per 2 weken was. Denk dat het met een zwarte niet anders is, als je hem "mooi" wilt houden. Let wel, hij HOEFT niet gewassen te worden, maar ik vind hem mooier als hij schoon is.

Enige grote nadeel vind ik het uitlooppunt van de deuren. Zo'n vieze streep op de dorpel. De 3 schijnt dat minder te hebben, omdat die 3 ipv 1 van die punten hebben (toepasselijk ;) )

Een witte "normale" 3 (dus een sedan/touring) vind ik overigens niet zo mooi als een coupe, maar dat terzijde. En de "looks" van een witte moet je wel afmaken. Zo zijn de standaard lampen van een 1-serie nogal licht qua kleur, terwijl de xenon pitjes een mooie donkere achtergrond hebben. Die steken dan ook mooier af, denk dat dat bij de 3 ook zo is, al weet ik het niet zeker. Ik weet niet hoe de standaard stoelen in een 3 zijn, maar in een 1 wil je bijna altijd sportstoelen ;) (net als bij de Audi's trouwens). En het M-sportstuur is een aanrader :cheesy:

Ga eens rijden met een BMW, je gaat gelijk niet meer terug naar Audi ;) (was mijn ervaring hoor)

Laatst bijgewerkt door Pascal op 08 aug 2008 10:28, in totaal 1 keer bewerkt.

08 aug 2008 10:22
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
Heb bij het opmaken van de offerte wel drie keer gevraagd: 'dus die airco is standaard? Zeker he?' :lol:

Je bent er inderdaad op tijd bij! Nog een ½ jaar toch? ;)

08 aug 2008 10:26
Profiel
Bericht 
Yes, maar door sommige levertijden kun je er maar beter snel bij zijn. Voor bepaalde (populaire) motoren van de A3 ligt de levering als je nu bestelt in apri 2009l! :shock: :shock: :shock:

En ik vind het leuk om een beetje door de folders en prijslijsten te gaan, beetje rekenen, optie erbij optie eraf, andere motor, etc. Daarnaast moet ik het feit dat ik een A4 of 3-serie verdien, nog intern verkopen! :mrgreen:

Thanx Pascal voor je bijdrage mbt kleur wit!

08 aug 2008 11:41
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Marcel B. schreef:
Voordeel t.o.v. de Nederlandse markt was (er stonden 2 Nederlandse auto's te koop met die km-stand) bij de ene € 1.100 en bij de andere € 2.100. overigens heb ik hem bij een bedrijf gekocht die hem voor de eerste keer op NL-kenteken heeft gezet.

Ervan uitgaande dat die wagens toch nog zo'n 20k kosten, vind ik het verschil niet enorm eerlijk gezegd. Krijg je er dan wel gewoon garantie bij, van die meneer die hem op kenteken zet enzo?
Als dat niet zo is, zou het voor mij niet opwegen tegen de "nadelen" in dit geval. (kleine prijsverschil)

08 aug 2008 16:18
Profiel Facebook 
Bericht 
Ja hoor, 6 maanden BOVAG-garantie, grote beurt én APK. Hij moet er natuurlijk ook nog iets aan verdienen.

Ik hoorde wel van hem dat de tweedehandsprijzen voor dieselauto's in Duitsland de laatste maanden behoorlijk opliepen. Ws in verband met de brandstofprijzen

08 aug 2008 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
MS964 schreef:
Yes, maar door sommige levertijden kun je er maar beter snel bij zijn. Voor bepaalde (populaire) motoren van de A3 ligt de levering als je nu bestelt in apri 2009l! :shock: :shock: :shock:

Geldt vooral voor de 1.4 TSI motor, zijn niet aan te slepen. Geldt ook voor VW en Seat. Niet voor niets zit er in het tijdelijke actiemodel van de audi A3 geen 1.4 TSI motor.

08 aug 2008 20:26
Profiel
Bericht 
Ok, geldt dus niet voor de 2.0 200 PK motor. Mooi! :lol:

PS: als ik voor de dreier kan/mag gaan, dan wel het facelift model. Vanaf sept. / okt in de showroom, levering vanaf november dacht ik.

08 aug 2008 21:21
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Facelift model zal niet met "gratis opties" zijn. Kun je nagenoeg 100% zeker weten. Nadeel aan een 3er is, geen standaard airco*, en die airco is vrij prijzig ;)

In het vergelijk A3/A4/BMW-3 vind ik de A3 overigens een erg raar buitenbeentje. Is toch echt een "oudere" auto, om het nog maar niet te hebben over de rest ;)... Enne, 200pk, voor een daily-driver? Ik zou liever wat meer comfort hebben, en dan "maar" 170pk ofzo ;)

* = (volgens de Duitse Konfigurator, waar de nieuwe 3er al in zit, zit er tegenwoordig WEL standaard airco in een 3er! Prijzen zijn overigens niet leuk :cry: )

09 aug 2008 10:21
Profiel Facebook 
Bericht 
Tja, 200 PK in de daily driver vinnik helemaal niet verkeerd....ALS JE ZOALS IK GEEN PORSCHE ERNAAST HEBT! :( :lol:

In de facelift dreier is airco idd standaard. De door mij hierboven genoemde prijzen gelden voor de facelift, dus dat valt
mij 100% mee (37K incl. alles voor de 318). Is zelfs incl. navigatie e.d, echt niet verkeerd qua accessoires hoor.

Persoonlijk vind ik de A3, zeker na de facelift, nog errug mooi. De 3-serie gaat ook al even mee trouwens.

09 aug 2008 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Alle BMW 3'ers (E90) hebben al vanaf de introductie standaard handbediende airco. Automatische airco is een optie en onderdeel van Business Line en/of (high) Executive pakket.

09 aug 2008 19:06
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
I stand corrected. Verpest door de Audi A3 en BMW-1 ;)
(overigens hoort in zo'n auto gewoon automatische airco ;) )

09 aug 2008 19:48
Profiel Facebook 
Bericht 
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door MS964 op 02 sep 2008 13:50, in totaal 1 keer bewerkt.

29 aug 2008 23:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende