Auteur |
Bericht |
marsan
Amsterdam
|
911 carosserie,of complete auto,in redelijke staat bj'68-'73
Voor mijn varioram+G50-bak project zoek ik een ORGINELE NEDERLANDSE 911 carosserie met kenteken,of een complete auto in een niet te goede staat(hij word toch totaal veranderd).Alles met NL. kenteken graag aanbieden,tot bj.'74 (tot G-model dus).
Laatst bijgewerkt door marsan op 01 sep 2008 20:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 mei 2008 23:56 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Hallo
overweeg de verkoop van mijn 2.4E coupé 1972. Auto is reeds deels gedemonteerd. fotos, zie : http://foto.zita.be/5860874382
Originele Belgische auto, dus kan u zonder problemen en ik dacht zonder extra kosten invoeren in Nederland.
Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht, was omgebouwd naar model 74. Ik heb ondertussen alle correcte en goede carosseriedelen gevonden om hem terug origneel te maken. Beperkte roestherstellingen nodig + frontplaat voor slot kofferdeksel nog terug om te bouwen naar oud model pre-74. Ik kom er niet toe aan de resto te beginnen wegens tijdsgebrek.
evt. verkoop ik hem zonder motor en bak (motor is correct 1972, maar niet matching met de auto) en andere delen die u niet wenst.
indien intresse hoor ik het wel.
Vriendelijke Groeten
Kristof
|
06 aug 2008 21:01 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Da's even schrikken Kristof! Je 2.4 weg...
Probleem is denk ik dat Marsan een NL kenteken wil (nu al: voordat hij aan zijn project begint) om straks niet met een 2.4 op anabolen bij de RDW (Rijksdienst Wegverkeer) voor de keuring te staan. En omzetten kan alleen met een complete/werkende auto die aan ALLE eisen voldoet.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 aug 2008 21:06 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Vrees van wel !
Ik kom er gewoon niet toe, heel frustrerend, dus dan maar beter de knoop doorhakken. Misschien zoek ik op termij een goede rijdende 2.4E, weet nog niet. Anderzijds, 2 porsches in de garage heeft ook weinig zin. Ik rijd al zo weinig met één. We zien wel.
Oh ja, is dat dan zo'n probleem die ombouw naar 3.2 ? Wist ik niet.
|
06 aug 2008 21:16 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Of het echt een probleem is weet ik niet maar denk ik wel. Een kenteken (al is het geschorst) is een kenteken en dan hoef je hem alleen maar periodiek te laten keuren. En die keuring is op zeker minder streng.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 aug 2008 22:18 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
Orgineel Nederlands
Sorry Kristof,maar het gaat uitsluitend om een orgineel Nederlandse auto,dus met kenteken uit het bouwjaar.Heb er overigens al eentje bemachtigd,maar er kan er nog wel eentje bij.
|
08 aug 2008 19:13 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb jij last van een soort dwang tot het verzamelen van Porsches ?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 aug 2008 20:12 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
911
Ja.
|
10 aug 2008 17:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Hou dat vast !
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 aug 2008 17:55 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
In een vorig draadje had je toch de specificaties gepost van jouw project. Ik antwoordde toen dat Chris Harris, autojournalist in the UK, een dergelijk project bouwde.
Hier is 'ie dan...
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/index.cfm?videoid=48cbc087946b44f09f92d4cd7895f2d8&area=videos
MvG,
Bert
|
13 aug 2008 16:52 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
verrek !! wat een prachtding (die van Chris). Is dat vipergreen ?
Bij deze ga ik mij nog eens goed bezinnen over de verkoop van mijn 2.4E, hoewel het een lange weg zal zijn om tot dat resultaat te komen :
Laatst bijgewerkt door kristof op 13 aug 2008 18:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 aug 2008 17:30 |
|
|
zuugnap
|
hehe is dat mooi? ok!
|
13 aug 2008 17:36 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
911 special
Die van Chris Harris is top,maar het kan beter.Nog bedank voor de tip Bert.
|
13 aug 2008 21:30 |
|
|
zuugnap
|
Marsan ....Hmm nu is heel je TO DO list weer verdwenen ...... komt dat???
|
13 aug 2008 21:36 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
911 special
Laat liever foto's zien later.
|
14 aug 2008 18:31 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Sja, het kan beter natuurlijk.
Maar doe eens een search voor een 3.4 SHORT STROKE motor vs een standaard 993 3.6, eventueel met varioram.
Totaal ander beestje, maar ook 7 x zo duur dan de 993 oplossing
Anyhow,
hier is nog verdere info:
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=225998&Page=4&CT=V&FLT=34|
Ben echt wel benieuwd naar de spec van jouw auto, Marsan!!
MvG
Bert
|
20 aug 2008 21:16 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
e
Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 sep 2008 20:27 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Hi Marsan,
Heb eindelijk nog een artiketje gevonden van Chris Harris himself over zijn project.
http://www.banburypcpeople.com/fransictuthill/pdf/final%20project%20car%20article.pdf
Dat geeft hopelijk weer wat lees voer.
Een goede 993 vario met zeg maar 60.000 km wordt hier en daar eens aangeboden voor €4500. De aircooled 3.4, gebaseerd op een 3.0 SC block short stroke met ofwel IDA 50 PMO's, of webers, of een op maat gemaakte Electical Fuel Injection (EFI) zit toch rondt de €28000. Het is niet allleen de barrels, pistons, titanium conrods, GT3RS oil pump en machining work, maar ook de ontwikkelingstijd die de bouwer moest incalculeren. Ik denk nu dat Francis Tuthill de set up juist heeft, dat het pakket kan retailen voor een stuk minder.
Dit heeft niets met logica noch met pragmatisme te maken natuurlijk, dit heeft te maken met in dit geval Chris Harris' idee om een super leuke oude 911 te bouwen waarbij het budget eigenlijk minder een prioriteit had.
Ik kijk uit naar je foto's!
MvG,
Bert
|
11 okt 2008 14:50 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
993 vario
Hi Bert. bedankt voor de link.Overigens bedoel ik met dat beter kan meer op het uiterlijk dan op de techniek van de auto.
Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 22:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 okt 2008 15:25 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: 993 vario
Ik hoop voor jou dat je vooraan 944 turbo fuchsen hebt gekocht om zowel goede remklauwen op je 930 disks te kunnen zetten, maar ook om voldoende ruimte te hebben onder de voorvleugels. 8x16 944 fuchsen passen nl onder de standaard vleugel.
8x16 911 fuchsen moet nl ofwel de IROC/ Carrera RSR/ S/T
ofwel de turbo (boooring ) voorvleugels hebben.
Achteraan is het ook een beetje complex: onder een normale small body kan je eigenlijk max 7x16 gooien...
Met je 9x16 kan je gewoon de carrera RS (middenste van de lip 28mm), Carrera 2.7/c3 (middenste van de lip 22mm) of SC=>964 (middenste van de lip 20mm) achtervleugels gebruiken.
Helemaal ace is natuurlijk de Carrera RSR of S/t achtervleugel maar dat is €€€. (bovendien- heb je die 9x15 fuchsen gezien...? nounou )
Best of luck!
Bert
|
13 okt 2008 16:00 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
velgen
H
|
14 okt 2008 18:50 |
|
|