Auteur |
Bericht |
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Wielkast binnenschaal klappert
Type auto 993 Carrera 2
Laatste tijd hoorde ik soms klapperend geluid rechtsachter in de auto. Gisteren terug vanuit Assen lijkt het frequenter te worden en ben vanmorgen eens gaan speuren.
Nu blijkt de binnenschaal van de wielkast, het deel ter hoogte van de bumper tegen de bumper te tikken. In eerste instantie sluit het goed aan echter zit beweging in waardoor klapperende geluid ontstaat. Benodigde schroeven zitten vast.
Iemand idee hoe dit op te lossen??
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
11 aug 2008 11:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het achterste deel van de 2 (halve) delen in de wielkast bedoel je
Zitten alle schroeven er in, ook die aan de onderkant (uit mijn blote hoofd..)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 aug 2008 12:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wielkast binnenschaal klappert
Zit dat deel nog wel goed op z'n plek ... en niet toevallig aan de verkeerde kant van de bumperrand
Zijn er geen kunstof (bevestigings) deeltjes afgebroken
|
11 aug 2008 13:13 |
|
|
Sander911
|
Volgens mij zit het hetzelfde als linksachter. Het verschil is uiteraard de beweging net onder de naad van de bumper waardoor het irritante geklapper ontstaat.
Om het juist te beoordelen zal ik een brug op moeten maar wie weet met jullie oog voor detail?? Alvast thanx!!
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
11 aug 2008 16:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Krik eronder, bokje plaatsen en wiel er af
|
11 aug 2008 16:39 |
|
|
gcar
Belgie
|
Check de 4 supports voor de achterbumper.
Deze roesten en breken uiteindelijk af.
|
11 aug 2008 19:25 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
volgens mij heb ik het zelfde probleem sander !!!
bij 120 begint rechtsachter iets te tikken, net of er een stuk leiding los ligt, het frappante is , dat dit pas begint bij 120 kmpu of hoger.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
11 aug 2008 20:07 |
|
|
zuugnap
|
D.D je mag toch niet harder .... dus
|
11 aug 2008 20:16 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
In Duitsland wel
|
11 aug 2008 20:42 |
|
|
Sander911
|
Klopt bij hogere snelheid en ik heb ook het gevoel dat de windrichting invloed heeft maar dat zal wel niet. Aan lijzijde (jij snapt dat toch?) vaak geen getik.
|
12 aug 2008 8:43 |
|
|
drknauf
|
wordje toch getikt van van dat getik
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 aug 2008 8:45 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Heeft denk ik meer met de vloei snelheid van de wind , welke bij hogere snelheid door de wielkasten heen gaan,
En geen last aan lij zijde... alleen aan stuurboord kant...
Zodra een van ons een oplossing heeft voor dit probleem, ff posten.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
12 aug 2008 12:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ach D.D. straks die 997 cabrio en het probleem is opgelost
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 aug 2008 12:25 |
|
|
mr.burns993
|
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
12 aug 2008 13:20 |
|
|
Sander911
|
Vanmorgen op de brug, wiel eraf, binnenscherm los alles gecontroleerd en alles zit keurig vast. Scherm weer gemonteerd en speling aan de bovenkant is weg. Ook bevestiging eindstuk iets verzet, trilde tegen hitteschild. Na warmrijden ff knallen en zowel heen als terug geen geklapper meer.
Conclusie naar alle waarschijnlijkheid; binnenscherm zat niet goed
|
15 aug 2008 10:50 |
|
|