Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Lijkt mij stug
Wel héél erruuuug goeiekoop 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 aug 2008 19:26 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
bij een 964
remschijf 124,- x2 248,-
remblokkenset 180,-
is totaal ongeveer 430 maar is incl btw dus zo gek lijkt mij het niet.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 aug 2008 19:34 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
ex. btw en arbeid inderdaad  ... Maar goed, ondertussen weten we nog steeds niet wat de overige punten waren op het offerte-lijstje!
|
09 aug 2008 19:41 |
|
 |
zuugnap
|
hmm kijk je bill eens na M
alleen blokjes voor .... voor 445 pleuries
http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen-996/
dus tja dan ga ik ook maar naar twenteee
voor een 4S zit je al bijna op de 600 alleen voor blokkies front!
het is dat ik de rekening niet meer heb van de oude S .... daarnaast komt er ook nog arbeid bij dus die 1600 is Inc Inc... totaal was ik toen voor die 80.000 beurt (dat is de duurste) 3100 euri kwijt ... weggerekend over de jaren valt het eigenlijk erg mee mag je rond de 100 euri rekenen per maand, met mn nieuwe 987 is het als ik het bekijk niet veel anders (moet er natuurlijk niks geks gebeuren ... als ik dan sommïge "oudere" lees welke kosten die dan weer hebben valt dit toch reuze mee dacht ik zo!
banden is weer buiten beschouwing gehouden ... achter waren ze op bij 31.000 vervangen voor 750 dus reken maar uit!
|
09 aug 2008 22:02 |
|
 |
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
964 C2C, 7000 euri in 26 maanden (geen bijzonderheden, wel airco, accu en stuurbekrachtings-slang), incl. bandjes dus 7000/26=270 Euri per maand aan onderhoud voor een 964 met ca. 15000 km/jaar... (dagelijkse auto)8) 
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
Laatst bijgewerkt door Targa911S1967 op 09 aug 2008 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 aug 2008 22:21 |
|
 |
zuugnap
|
M ik geloof je .... je krijg morgen huggg van me ... blijkbaar houden sommige off garages zich dan niet aan de vastgestelde prijzen!! zal toch niet dat ze overal hetzelfde kosten?? en overhead doet ook een hoop neem aan dat twente een dikke zwerfkei als dak heeft toch
Als we nu wijsheid hadden gingen we met zn aaaaaaaaaalle naar 1 en dan onderhandelen
overjarige types he 
|
09 aug 2008 22:24 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Maar we zijn toch geen Porsche gaan rijden omdat het allemaal zo goedkoop is?! 
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
10 aug 2008 20:56 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Nee, en dat weten sommige dealers ook 
|
10 aug 2008 21:03 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
ah, daar is onze Insider-zuurpruim weer.
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
12 aug 2008 13:47 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
in de prijs zit heus niet alleen de kostprijs van de vloeistof en het uurloon van de monteur... In Zuffenhausen bedenken ze allerlei dingen waar een dealer aan moet voldoen, die de dealer geld kosten en waar de klant uiteindelijk linksom of rechtsom voor op moet draaien. Werkt bij elk (premium)merk zo.
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
12 aug 2008 13:53 |
|
 |
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
gedeeltelijk mee eens...
onze auto's zijn specialistisch, top-of-the-rangeen bovengemiddeld van kwaliteit, echte technische hoogstandjes  .
Daar zijn specialistische specialisten voor nodig, met de nodige opleiding, en die kosten meer dan een "normale" monteur.
Ook vind je het toch prettig dat je zo'n ongelooflijk mooie folder krijgt?
Soms lopen de prijsverschillen/prijzen echter wel heel erg op.
90 vs. 170 voor airco is een groot verschil. Kijk bij een olie-wissel voor de 993 begrijp ik het... 11 ltr. olie, 2 oliefilters, dat kost meer tijd (arbeid) en materiaal.
Oh ja... de andere kant is dat ik af en toe naar een feestje! mag als er een nieuwe model wordt geïntroduceerd... Met espressobar, cocktail-hoek, live muziek en al!.
Ook op de AutoRAI ervaar je er weer voordelen van!
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
Laatst bijgewerkt door Paul Broere op 12 aug 2008 14:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 aug 2008 13:59 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
 Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)
Misschien zijn dat nou eenmaal de fabrieksvoorschriften van Porsche waar alle dealers aan moeten voldoen. En v.w.b. die 15.000km: je kan ook met je versleten remmen het circuit op gaan en na een paar rondjes de bocht uit vliegen... vanwege versleten remmen... En DIE criteria hanteert Porsche waarschijnlijk: topkwaliteit en veiligheid. En tja, dat kost wat, maar dat kun je dus ook ergens anders laten fixen.
_________________________________________ Nothing beats an original.
Laatst bijgewerkt door djtommi op 12 aug 2008 14:27, in totaal 2 keer bewerkt.
|
12 aug 2008 14:01 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
yep, en dat zijn juist een paar van de zaken die Zuffenhausen verplicht stelt bij importeurs en dealers. En dat kost geld en dat betaalt de klant uiteindelijk. Oftewel: "standards" en "corporate identity".
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
12 aug 2008 14:03 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Klanten zoals DJTommi moet je in ere houden
Die klop je zonder moeite veel geld uit hun zak en ze vinden het nog mooi ook 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
12 aug 2008 14:09 |
|
 |
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
niet alles over 1 kan scheren, tom...
remmen vervangen bij 50% (als dat echt zo is!) zou ik wel héél erg vroeg vinden.
Zelfs na een dagje circuit zouden ze niet op zijn... ze zouden je er uiteraard wél op kunnen wijzen, maar op de offerte zetten zonder uitleg vind ik net te ver gaan.
Heb je soms connecties met Pon?
persoonlijk ben ik verder trouwens tevreden over de dealer! Porsche centrum Rotterdam (voorheen Hoogenboom)
Voor sommige zaken ga ik gewoon naar een goede specialist, voor de wat oduere turbo, hij heeft er gewoon iets meer verstand van.
De 993 wordt door de dealer prima onderhouden.
De allergrootste beurt (80.000 ofzo?) (met remvloeistof, differentieel olie, olie, filters, bougies, ALLES DUS) heeft de dealer gedaan voor een schappelijke prijs destijds, geen vreemde dingen, met heldere uitleg nadien.
De offerte van de forumstarter... daar zou ik ook ff van schrikken, maar je moet het ff in de goede context plaatsen en ze om uitleg vragen!! dan blijkt het misschien mee te vallen
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
12 aug 2008 14:09 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)
Grote kletskoek
50 % remmen betekent geen 15.000 km maar 40.000 - 50.000 km.
En laat het op circuit nu eens slechts 20 % zijn van die 'verwachte' 15.000 km - heel erg aan de veilige kant - dat betekent dan nog 3000 km...
En ALS er 1 blok versleten zou zijn...
enfin dat heb ik al geschreven 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 aug 2008 14:14 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
If only you'd know...
Je moet altijd kritisch zijn; ik heb met werkplaatsreceptionisten de afgelopen jaren al heel wat facturen doorgespit voordat ik ze betaalde en dat heeft ook veel onterechte kostenposten opgeleverd.
Een monteur zou echter wél altijd moeten vragen hoe, hoe vaak, waar etc. je de auto gebruikt. Zo kan dan bepaald worden of een vervanging al dan niet noodzakelijk is.
Maar bij een dealer handelen ze nou eenmaal volgens een bepaalde norm die door de fabrikant wordt opgelegd. Dat is bij elk merk zo! En die norm is bij Porsche 100% en niet 50%.
Maar een garage/dealermedewerker zou wel naast zijn training/opleiding/indoctrinatie een dosis gezond verstand aan de dag moeten leggen: klant voldoende uitleg geven en toespitsen op situatie van de klant, zodat de klant zélf de beslissing kan nemen.
Volgens mij zijn in dit voorbeeld die eerste twee dingen niet gebeurd.
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
12 aug 2008 14:20 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
grootaandeelhouder, weet je toch?
maar daarnaast heb ik ook nog een paar Kwikfits en Profiles
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
12 aug 2008 14:22 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
 Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)
nogmaals: de norm van Porsche is -in alles- 100% en geen 50%.
Die perfectie is toch ook de reden dat we allemaal zo'n ding gekocht hebben? 
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
12 aug 2008 14:25 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: Mijn bange voorgevoelens zijn bevestigd (ben witheet)
Dan werd voor het offerte bedrag zeker ook de motor gereviseerd, en de bak
De auto over gespoten, het interieur met nieuw leer over getrokken, en... en... en... om de auto weer 100% te maken
Toch wel goed koop eigenlijk 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
12 aug 2008 14:36 |
|
 |
John
Cayenne
|
|
12 aug 2008 14:46 |
|
 |
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
inderdaad...
want wat werd er nou allemaal voor die 5 ruggen gedaan? Als we dat niet weten blijft het puur gissen.
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
12 aug 2008 14:49 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Bij de dealer waar ik ook nog even gewerkt hebt (Mazda, maar dat doet er volgens mij niet toe..) werd, als de monteurs iets tegenkwamen bij het werken aan een auto, én het was iets waar de auto in eerste instantie niet voor gebracht was!, de klant gebeld en even gesproken over hetgeen aan het licht kwam.
Mensen waarderen dit en als je het een beetje bracht, kreeg je praktisch altijd een oké voor de werkzaamheden. Je geeft de klant het gevoel dat híj beslist wat er gebeurt en daar gaat 't om.
Gezond verstand en jezelf verplaatsen in de klant zorgt voor een terugkerende klant.
|
12 aug 2008 14:51 |
|
 |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
12 aug 2008 14:52 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
hmmmm... thanks, but no thanks 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
12 aug 2008 15:04 |
|
|