Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:33

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Cursus Wagenbeheersing/Driften met PorscheServiceHaaglanden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
968 M030 en driften.....betere combinatie is er niet bij de Porsche's :lol:

Ook al had jouw 996 een schakelbak, dan nog is de 968 beter geschikt.

.

01 aug 2008 16:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
ik ga het meemaken, ben erg benieuwd :!: :D

01 aug 2008 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Na volgende week gaat de tekst (te koop?) een regeltje naar beneden. :wink: Je zult zien hoeveel moeilijk het is een 911 in een gecontroleerde drift te krijgen :!:

01 aug 2008 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
:D

@DeniS2: Zit net nog even naar de foto van jouw op de vorige pagina te kijken. Wel humor hoor, die banden zo in het auto-tje. Toch wel handig hè, dat bij sommige P. de motor voorin ligt 8)

Heb zelf ook al regelmatig zo naar de garage (waar ik dan mijn zomerbanden voor winterbanden verwissel) gereden, hahaha :P :!:

01 aug 2008 22:23
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Agima schreef:
:D
Toch wel handig hè, dat bij sommige P. de motor voorin ligt 8)

Zekers :D
AfbeeldingAfbeelding

Hoewel er ook forummers zijn die dit met een 911 doen en eerlijk is eerlijk wanneer de tijd daar is dat de spaarpot weer voldoende is gevuld, komt er een 911.

02 aug 2008 7:52
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
DeniS2 schreef:
..... eerlijk is eerlijk wanneer de tijd daar is dat de spaarpot weer voldoende is gevuld, komt er een 911.

Tja, dan had je die niet voor iets anders moeten legen. ;) :lol:

02 aug 2008 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
US 993 C2 '96 Handbak
Den Haag
Bericht 
Shit! Ik zie het weer te laat.

Is er nog plek?

Please please please

Gr Thimmo

02 aug 2008 19:35
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Die vraag moet je niet hier stellen, maar zie eerste post en de mensen een mail sturen :!:

03 aug 2008 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
Helemaal top! Leuke mensen ontmoet. Erg gezellig en goed weer! (eigenlijk iets te goed :D het water verdampte snel...)
Ook jammer van een pechvogel, Peter met de rode 968CS, met een kapotte radiatorslang (toch?)...
Hopelijk :drive: ie snel weer helemaal :thumright:

Qua moeilijkheidsgraad viel het mij niet mee. Het is echter na een volle dag zeker beter gegaan, volledig driftent rondjes draaien op de witte cirkel! :twisted:

Zal ook binnenkort wat filmmateriaal plaatsen (moet nog monteren). Ook nog een aantal rondjes gereden met een zeer mooie 993: auto gewisseld met Thimmo :thumright: Gaaf!

09 aug 2008 22:41
Profiel
Bericht 
doe je wel rustig aan met die zwabberbak van je agima anders is het hengeltje werpen in de Mosel ipv erlangs scheuren :wink:

09 aug 2008 23:32
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
:shock: :lol: Zal mijn best doen om mijn 968CS vaardigheden goed op de 996 toe te passen in Germany, hahaha.
Mag ik je 987 lenen, als het even niet lukt ;-) Die schijnen qua gewichtverdeling toch iets meer in de buurt te komen van de 968... 8)

10 aug 2008 22:05
Profiel
Bericht 
leneh :shock: door die laatste toevoeging "in de buurt van een 968 doet de das om :wink:

10 aug 2008 23:07
PorscheForum Rakker
US 993 C2 '96 Handbak
Den Haag
Bericht 
Zonder twijfel een fantastische dag. Heel veel geleerd. Over mijzelf, maar vooral over de 993. Waar de grenzen liggen, hoe het voelt als je op de grens zit en hoe het voelt als je over de grens gaat. :D

Moest mij zelf op de terugweg erg inhouden om bij de bochten niet even op het gas te gaan. Probleem was dat er toen wel overal betonnen palen stonden. :roll:

Heerlijk om een dag dat ding eindelijk te gebruiken waarvoor hij is gemaakt. Volgende mogelijkheid ben ik er zeker bij.

Michel en Sandra, bedankt voor de ruil. Leuk om jullie 968 te proberen. Ik zie filmpjes graag tegemoet.

De foto's komen komende week in mijn album.

Thimmo

Laatst bijgewerkt door Fringe op 11 aug 2008 11:47, in totaal 1 keer bewerkt.

10 aug 2008 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
Top Thimmo! Ja, we hebben met een big smile de dag doorgemaakt, hè!
Grappig, ik had dat ook met de terugrit (maar eerlijk gezegd vandaag ook nog :? ) : zo van effe die kont omgooien... :shock:

Ik heb me nog even weten in te houden, maar hopelijk blijft het droog 8)

@zuugnap: hahaha, gnfgnfpgniffel :wink:

10 aug 2008 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
@DeniS2: Nog bedankt voor je aanbod voor het lenen van je velgen om thuis te komen. Dat was gelukkig niet nodig, heb nog redelijk wat profiel overgehouden :) .
(omdat ik in de middag toch voornamelijk de natte witte cirkel gedaan heb...)
En jij? 8)

11 aug 2008 11:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik vond het ook echt een topdaggie! Heb me super vermaakt! Was amper uit de 944 turbo te slaan haha ik wilde maar door en door en doorgaan!
Echt een verslaving vind ik het zeg..
Ik zou elke dag wel zo blijven doorgaan!
Aankomende dagen post ik wel even wat fotos :)

12 aug 2008 8:03
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
weer een drift sjunk erbij genaamd theresa :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

12 aug 2008 8:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
Ja, Theresa je ging inderdaad errug lekker :o
Toen we de baan moesten verlaten, kon je het ook niet laten om nog even het bochtje mee te pakken! 8)

Ik heb nog een filmpje van de dag: http://www.vimeo.com/1511407
Helaas staat niet iedereen erop, hij is wat lang en wellicht dat de fragmenten niet helemaal eerlijk over de verschillende auto's verdeeld zijn.
Maar ja, :P driften=driften toch? :wink:

12 aug 2008 9:53
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Agima schreef:
@DeniS2: Nog bedankt voor je aanbod voor het lenen van je velgen om thuis te komen. Dat was gelukkig niet nodig, heb nog redelijk wat profiel overgehouden :) .
(omdat ik in de middag toch voornamelijk de natte witte cirkel gedaan heb...)
En jij? 8)

Dan heb je niet helemaal goed geluisterd naar wat ik je aanbood. Ik heb gezegd dat je de reserve set mocht pakken om mee te gaan driften zodat jij je nieuwe banden kon sparen. Maar dat heb je alsnog op een andere manier gedaan en heb ik nog wat liggen voor nog een dag. :wink:

Wij hebben ons ook weer kostelijk vermaakt. Voor ons wat het een tweede keer en te gek hoe snel je de basics weer oppakt en verrassend wat voor een progressie je kunt maken met een dag.

Wij zijn de hele middag op het asfalt gebleven en de auto geen rust gegeven 8) De middag baan vonden we erg te gek en uitdagend om te proberen in zijn geheel te ronden. Uiteindelijk lukte het regelmatig om van de ene drift over te gaan in de andere en een paar keer in zijn geheel min of meer te ronden.

Minpuntje was dat ondanks de rust in de middag het mensen toch nodig vonden om al driftend te bumper kleven of je niet de gelegenheid gaven na een spin terug op de baan te komen :evil:
Niet iedereen vatte het goed op wanneer ik ze daar op aansprak, gelukkig pikte de organisatie het wel goed op door de doorstroom weer wat meer te reguleren :thumleft:

Het sub doel was om de banden tot het canvas te krijgen, zelfs met de nodige frustratie die door de achterbanden werd opgerookt is dat niet gelukt. Het profiel was wel grotendeels weg. Ze liggen nu nog even bij Wessel in opslag, maar zodra ik een fototje kan schieten zal ik die hier even plaatsen evenals wat filmpjes. Daar heb ik voorlopig even geen tijd voor.
Van jou Agima en vriendin, te gek filmpje en dank voor de complimenten 8) en dat je enkele mooie drifts precies stopte op het moment dat de auto in de rondte ging Maar je bewijst zelf een paar keer gedaan en je doet het zelfs met één hand.

Leuk kennis te maken met jullie en Thimmo en ik zeg tot de volgende keer :drive:

12 aug 2008 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
US 993 C2 '96 Handbak
Den Haag
Bericht 
Wow wat is dat een leuk filmpje geworden! Heel erg bedankt dat jullie de camera hebben meegenomen. Je ziet pas hoe leuk het is als je de auto's ziet bewegen.

Ik hoop tot snel een volgende keer!

Thimmo

12 aug 2008 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Agima, je zei het al op Assen zondag (overigens leuk jullie beidjes daar tegen het lijf te lopen :thumleft: maar het filmpje schept een leuk sfeerbeeld.

Denk dat ik ook maar eens zo'n driftdagje moet inplannen, want het ziet er super uit!!!! 8)

(én héle knappe 968 btw ;) )

edit: hmm lees net dat het met een C4 toch niet helemaal 't zelfde zou zijn. Had het al verwacht, helaas. Zal me eens links en rechts informeren ...

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

13 aug 2008 4:23
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
DeniS2 schreef:
Dan heb je niet helemaal goed geluisterd naar wat ik je aanbood. Ik heb gezegd dat je de reserve set mocht pakken om mee te gaan driften zodat jij je nieuwe banden kon sparen.

Ohw, ja. Dan was het aanbod nog mooier! :shock: :D Alsnog dank, leuk je/jullie te zien (driften)

Wie zelf het filmpje monteerd, kan natuurlijk op de juiste momenten -knippen- :twisted: :wink:
Maar, ik zal ook een bloopers filmpje maken (met voornamelijk 360 graden rondjes) : wel zo realistisch...

@Thimmo: Volgende keer ook je (camera)vrouw meenemen, hè? :wink:

@Torig: ja, met een C4 gaat het wellicht wat minder goed. De 993 handbak van Thimmo ging in ieder geval als een speer!
Vraag me toch nog af of het met mijn C2 automaat uberhaupt een beetje zal gaan i.v.m. de Tiptronic...

13 aug 2008 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
Hier dan -zoals beloofd- de bloopers film, ik heb geprobeerd hem wat korter te houden... 8)

http://www.vimeo.com/1523366

14 aug 2008 8:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Foto's ??

16 aug 2008 20:14
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
nee is filmpje.

16 aug 2008 20:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende