Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:46

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Jens vindt het tijd voor een echte auto ;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Jens vindt het tijd voor een echte auto ;-)
Na twee jaar cabrio rijden uit proberen met een Golf type1 ben ik nu van plan over te stappen op een Porsche 911. Op dit moment rijd ik zo'n 20.000 km per jaar verdeeld over twee auto's en eigenlijk wil ik nu nog maar 1 auto in de garage hebben staan. En natuurlijk er mee buiten de garage rijden.

Ben me al een tijdje aan het orienteren op een Porsche en was dan ook blij verrast dat er een Porsche forum is. Wat een hoop informatie is hier te vinden!!!

Zal tezijnertijd in het zoek gedeelte nog wel iets posten maar misschien dat hier enthousiastelingen zijn die me alvast wat info kunnen en willen geven.

Ik ben op zoek naar een Porsche 911 cabriolet uit 1994 of ouder. Omdat ik de auto op mijn bedrijf wil kopen (en dus alle kosten zakelijk kan opvoeren) zit ik met de 15 jaar regel. Dat betekent dat als de auto 15 jaar of ouder is, je bijtelling betaald over de taxatiewaarde en niet over de nieuwwaarde. Dus als ik volgend jaar zomer een 94-er koop of nu al een 93-er of ouder dan is het wat bijtelling betreft een prima plan.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 993 cabriolet. Weet iemand vanaf welke maand die geleverd zijn. Heb op internet er al 1 gevonden van maart 94, is dat de eerste lichting in Nederland? Anders word het een 964 cabrio maar ik denk dat ik de 993 net wat prettiger zal vinden om in te rijden. Of zit ik er dan helemaal naast? Bombardeer me met info... cool!!!

Hopelijk ga ik nu alvast een hoop voorpret beleven en uiterlijk vanaf volgende zomer helemaal los in mijn eerste Porsche!!!

Jens

Laatst bijgewerkt door DeeJens op 12 aug 2008 13:47, in totaal 2 keer bewerkt.

12 aug 2008 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom hier! Ben je DJ (nickname)? Spelfouten worden hier in de regel door de vingers gezien, maar in de titel doet het toch teveel pijn aan m'n ogen (let op t en d's :wink: ): Goede keuze zo'n 993 cab! 8)

12 aug 2008 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht 
Welkom.

En laat je door de spellingsfreaks maar niet tegenhouden om te posten. Mij moesten ze in het begin ook hebben.

En zoals ze zien let ik noch altijt nied op mein spelung. :wink:

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

12 aug 2008 13:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Sorry... dat is nou net het enige waar ik niet zo goed in ben... d en t... dus daarom een Porsche, daar zitten geen d's en t's in...

12 aug 2008 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo + 944 n/a trackcar
Simpelveld
Bericht 
Dat vind ik nou de beste reden die ik ooit heb gehoordt (:D) om een Porsche te kopen!

12 aug 2008 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2S 1969
Bericht 
Hi Jens, succes met het Cabrio shoppen. Rij zelf ook zakelijk met de 964! Hou er wel rekening mee dat je een aankoopnota moet hebben en dat de prijs niet al te ver van de realiteit [en die is?] moet hebben. Een taxatie rap. zou dan niet verkeerd zijn om dat te ondersteunen. Let op dat 15 jaar of ouder niet het bouw jaar is maar afgifte eerste tenaamstelling. Dus op de dag af!

Alvast veel rijplezier toegewenst .... Tim

12 aug 2008 15:56
Profiel
Bericht 
jens welkom zoek ze naar een 993 :wink:

12 aug 2008 18:32
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Hans Bos heeft momenteel n mooie Cobalt-blauwe 993 cabrio in voorraad (uit het bouwjaar wat jij zoekt), wellicht is dat iets voor je :!:

12 aug 2008 18:39
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
succes met je zoektocht.....

Heb je nog specifieke eisen of wensen?

12 aug 2008 19:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Wensen... ja, allereerst een goede schadevrije auto. Maar dat is een kwestie van zoeken en een keuring hier en daar.

Liefst een zwarte of zilvergrijze. En een 993 kan ik dus pas zakelijk aanschaffen vanaf het moment dat de auto 15 jaar oud is (15 jaar op kenteken staat). Dus nu zou ik nog voor een 964 kunnen gaan of me rustig inlezen en dan volgend jaar een 993. Daarom ook mijn vraag of iemand weet wanneer de eerste 993 cabrio's op kenteken zijn gezet.

Heb al wel een beetje zitten zoeken op 964, klopt het dat de '93 wat luxueuzer is dan bijvoorbeeld de '90 uitvoering. Kan er niet helemaal wijs uit.

Dan zou het dus een 964 '93-er kunnen zijn, zwart of zilvergrijs, beetje stevige velgen d'r onder. Heb nu onder m'n golfje al 16" liggen...

12 aug 2008 20:09
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
hahahaha stevige velgen 8) eindelijk iemand waar ik mee kan praten brede sloffen d,r onder dope shit :wink:

welkom hier deejens :D

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

12 aug 2008 20:46
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Een (echt) goede 93-er 964...dat wordt dan een hele zoektocht! Ik zou het maar gewoon bij een goede 964 houden, ongeacht bouwjaar. Is al moeilijk genoeg.

12 aug 2008 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
DeeJens schreef:
En een 993 kan ik dus pas zakelijk aanschaffen vanaf het moment dat de auto 15 jaar oud is (15 jaar op kenteken staat). Dus nu zou ik nog voor een 964 kunnen gaan of me rustig inlezen en dan volgend jaar een 993.

Of je koopt 'm eerst prive om 'm als ie 15+ is aan de zaak te verkopen voor een mooi prijsje :wink: :wink:

grt
w

12 aug 2008 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2S 1969
Bericht 
Zou dan wel met een omweg doen, de fiscus is ook niet achtelijk! Vanuit eigen privé wordt dan snel als inbreng in eigenbedrijf gezien. Zou zelf toch het liefste voor een aanschaf via een bedrijf/garage gaan omdat je dan een redelijk betrouwbare factuur kunt overleggen. :wink:

Van de latere 964 met Airbag hoor ik wel eens dat deze wat storings gevoeliger zijn op de elektronica, klopt dat :?: [algemene vraag]

Hadden de 993 kinderziektes bij introductie? Zou ik wel graag willen weten omdat ik straks ook naar een 993 Targa wil maar heb er nog wel de tijd voor om me goed te orienteren. :uh:

13 aug 2008 11:50
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik weet niet of het van Zuugnap nog mag, maar welkom hier. :wink:

15 aug 2008 15:41
Profiel WWW
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
DeeJens schreef:
Sorry... dat is nou net het enige waar ik niet zo goed in ben... d en t... dus daarom een Porsche, daar zitten geen d's en t's in...

Och mijn vrouw spelt Porsche sinds een paar dagen (DME relais kapot) ook met een T... ergens ervoor dus :lol:

Welkom op het forum, Jens. Veel succes met de aankoop.

17 aug 2008 11:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]