Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:53



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Even voorstellen, 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Meten is weten
Wordt dan toch eens tijd voor een rollerbankje. Dit zijn nu aannames en geen feiten dus de 300pk's zijn voorlopig gebakken lucht.


02 aug 2008 1:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Afbeelding
en ook nog een gele 968 :?:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


02 aug 2008 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupé
Strijen
Bericht 
Goede morgen forumers,

Voor wat betreft de technische specs van het tunen zal ik de detail gegevens opvragen en deze zeer binenkort hier neerzetten. (of moet dit op een andere plek in dit forum?) Kan je hier echter niet op wachten dan zou je Carman zelf even moeten bellen, hij weet hiervan. Zijn telefoonnummer 06-53842696 De gele 968 is de auto van Peter de Man zelf. Dit is een orginele CS inclusief de in dit geval gele kuipstoelen zonder schuifdak, airco etc, helemaal zoals het dus hoort.

Voorwat betreft de rollenbank zou ik zelf ook wel benieuwd zijn. Weet iemand een plek waar dat verantwoord kan? Misschien als we met meerdere zijn, zijn de kosten misschien ook niet zo hoog. Weet iemand trouwens wat de kosten zijn. Een wat langere rit heb ik er best voor over, dan is hij alvast lekker warm!


02 aug 2008 11:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hoi Paul,

van Peter hoorde ik het verhaal over de rollenbank. Aangezien ik een G-Tech heb kunnen we de komende weken wel even een aantal metingen doen. Dan weten we snel genoeg hoeveel pk's en koppel er uit komen.

groeten, Rien (okay, ik heb geen Porsche maar sleutel er wel aan ....)

P.S Staat de buurman op de foto ?


08 aug 2008 7:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2S 1969
Bericht 
Hi Paul en Hans, veel plezier hier! Uiteindelijk zijn we allemaal Boy's [and Girls] with Toy's! :clown: Groet ... Tim [o ja, een Dino of een 348ts staan ook nog op m'n verlanglijst en wil eigenlijk ook graag topless rijden, je moet wat te wensen hebben niet!]
_________________________________________
1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969


08 aug 2008 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupé
Strijen
Bericht 
Há die Rien,

Inderdaad de buurman.

Ik had belooft nog wat specifieke informatie over het tuningsverhaal te geven. Er zit een Leistungskit LM220 van Cartronic Motorsport Lng GMBH in. (luchtmassa meetset). De nokkenassen zijn van het fabrikaat Schrick.
En een Cup uitlaat met katvervanger (fabrikaat onbekend).


08 aug 2008 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Welkom hier op het PF.... steeds meer mooie Porsches.. :wink:
_________________________________________
"There is no substitude"


08 aug 2008 18:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Paul,

heb je morgen tijd voor een meetsessie ? Ik zou eigenlijk aan een van mijn auto's moeten sleutelen maar heb er niet zo'n zin in. Dit zou een leuk excuus zijn :lol: Gewoon even een paar keer door de polder en we weten het.


08 aug 2008 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupé
Strijen
Bericht test 964
Stuur je wel een PB-tje om de agenda af te stemmen. Lijkt me spannend om hem te testen!


09 aug 2008 8:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
LUAP schreef:
Ik had belooft nog wat specifieke informatie over het tuningsverhaal te geven. Er zit een Leistungskit LM220 van Cartronic Motorsport Lng GMBH in. (luchtmassa meetset). De nokkenassen zijn van het fabrikaat Schrick.
En een Cup uitlaat met katvervanger (fabrikaat onbekend).


Welkom hier allereerst. Mooie wagen ook, lijkt wel op de mijne :D

Op een atmosferische motor win je niet zomaar even 50pk. Schrick nokkenassen, goede uitlaat en een hierop aangepaste mengselverhouding zal ook geen 50pk brengen, denk eerder aan 20 tot 25pk, wat al héél netjes is voor een ongeblazen motor. Het karakter van de motor verandert echter ook, het extra vermogen komt er bovenin pas uit en nokkenassen met meer lift en duration gaan altijd ten koste van de bottom-power.
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


11 aug 2008 20:13
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Is er nog iemand in de buurt van Rotterdam met een zelfde auto als Paul (964 C2, maar wel origineel) die een testritje wil rijden. We kunnen dan zo nauwkeurig mogelijk het aantal pk's vergelijken. Het gaat om een paar keer accellereren in 2e versnelling op een vlakke weg. Meer stelt het niet voor.


14 aug 2008 8:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Rien schreef:
Is er nog iemand in de buurt van Rotterdam met een zelfde auto als Paul (964 C2, maar wel origineel) die een testritje wil rijden. We kunnen dan zo nauwkeurig mogelijk het aantal pk's vergelijken. Het gaat om een paar keer accellereren in 2e versnelling op een vlakke weg. Meer stelt het niet voor.


Dan moet je ook kijken naar de bandenmaten en het gewicht van de velgen e.d. Anders gaat de vergelijking al meteen mank...
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


14 aug 2008 21:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja ikke herr dr is uitte den haagski :wink:


ik rijd met 18 inchers 225x40 voor en 265x35 achtahhh 8)


hoe gaan we al die duizenden pk,s dan meten :?:


ohhh ehh wat verstaat u onder origineel :shock: motor of optisch of wat?
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


14 aug 2008 22:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Het gaat uiteraard om een origineel motorblok, dus niet getuned of wat dan ook, gewoon zoals hij vanaf de fabriek is geleverd. Bandenmaat is nauwelijks van invloed (het is geen rollenbankmeting) en gewicht van de velgen al evenmin, tenzij je vrachtwagenwielen van 30 kilo per stuk gebruikt :lol:


14 aug 2008 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
pk,s niet aan gesleuteld enkelt ander vliegwiel
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


15 aug 2008 0:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
drknauf schreef:
pk,s niet aan gesleuteld enkelt ander vliegwiel


Dan kunnen we al niet echt vergelijken. Ik neem tenminste aan dat je een lichter vliegwiel hebt en dat geeft meer pk's. Maar als indicatie zou het eventueel kunnen.


15 aug 2008 6:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
gast schreef:
Mikey z'n bolide staat stijf van de poeder man. Die heeft wel 500+ pk's. Niet tegen opnemen hoor :D :wink:


Hoe moet ik dat weten ? Ik laat me overigens niet imponeren door pk's en al evenmin door wit poeder om iemands neus :lol:


15 aug 2008 7:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Luap,

Je 3.2 staat te koop op marktplaats...:

http://auto.marktplaats.nl/porsche/186840183-porsche-911-3-2-carrera-coupe-g50.html?return=eJwtjFEKgzAMQO8i6N9aW93Aigx3k1I7FKsNTWRjY3dfyvaV915IrFHmvZi6R6O6iynQ2%2BTmfiYCI%2BUawe9is2klCNYSij1Ie1A8oYSY0M1eOtW2YqYtXJ9hUNWEA8WyGVXZ3OBgqBkC29jlFHTetS3jtDDmRDxfCzDifcJfBPqfbtzH%2Fdh8Whzr%2BmBthC71WdfOpuST5RwxP9MVwDHURf%2F5AlH5QNE%3D&df=1&fta=eNpdkltu4zAMRfciYPo54ENPCtlCtxAIsdsadRLDsttggux9ZKXWR38M4%2BCK5JGYxMs9l49a5%2FH4lcasYpZAom7jAV%2B6fFiugnFaBeKIEjCOJKh17AaJ4yL%2Fhinmty5LnJYSOU9yWc%2F9PJzi57fwX%2FpDcErz3M8pXvMg9DJN6wG2HlrUlN57FYdSPwuLGrrSPAlpuQ%2BlVhlDFHrrNaDnPfeb0c60d4gMG%2BOWs2yddhvTOwOn0RjcmGk5bTxQZbbVc%2BQ1VuZaDg1ZX%2Bv5nbEjG5zZWGjMGBs01ZmbiGGwxE%2FYTAx5Av%2BETYUtcnGpsLnoQIBGV7jLOG%2BdMb4Oic2GGdhgvQlsOhQcBltHx%2BYDzA7s83gTIo%2FoQ6iwGREHV6rWG29GROyY63FqRqgJbXi%2BTTNCcKSpdqfdyFmHYLk0euTiKWq5TqnLx7G%2FvC8f%2B3sjiDqt83wcLl1%2F2%2BhP%2B3O6HbcFKjvT1WTZ2fSt4uvP79e2SyD3x%2BM%2FBJ28Hg%3D%3D&fta_ind=2&fs=1#photo
_________________________________________
Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers


15 aug 2008 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
hoewel bij Carman weinig lucht wordt gebakken lijkt 300pk wel sterk ja...


15 aug 2008 10:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Graaf schreef:
hoewel bij Carman weinig lucht wordt gebakken lijkt 300pk wel sterk ja...


Die 300 pk lijkt mij ook sterk, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt, namelijk Cartronic zelf :

Leistungskit LM 220

Die Leistungssteigerung der Porsche Carrera 2/4/RS Motoren mit 250 bzw. 260 PS erfolgt durch Optimierung der Zünd- und Einspritzkennfelder der Digitalen Motorelektronik.

Neben umfangreichen Änderungen in den Teil- und Vollastkennfeldern erfolgt eine geringfügige Anhebung der Maximaldrehzahl auf 6.880 U/min. Aufgrund unserer langjährigen Erfahrung sind diese Änderungen präzise auf den Motor abgestimmt und stellen kein Risiko für die Lebensdauer des Motors dar. Alle Änderungen basieren jedoch auf einer Verwendung einer Benzinqualität mit 98 Oktan (Super Plus, bleifrei).

Herzstück der gesamten Leistungssteigerung ist die Installation des Cartronic Luftmassenmesserkits LM 220. In Verbindung mit der Installation eines vergrößerten Drosselklappenteils im Tausch, sowie eines Sportluftfilters, steigt die Leistung damit auf ca. 212-220 KW (300 PS). Das maximale Drehmoment steigt auf ca. 365 Nm, was eine Verbesserung von 10% zur Serie darstellt.

Het is dus mogelijk maar dan moet wel het programma in de ECU worden aangepast. Als ik het verhaal van Paul zie zijn alleen de nokkenassen en de meetklep vervangen. Hij zou dus wel aanmerkelijk meer vermogen moeten hebben, de vraag is alleen hoeveel. Daarom mijn voorstel om de boel met de G-Tech te meten.


15 aug 2008 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupé
Strijen
Bericht tuning 964
Binnenkort zullen de cijfers spreken jongens. Ik ben zelf niet technisch genoeg om jullie alle details te vertellen maar gelukkig zit er deskundigheid genoeg binnen het forum. Zodra we een test gedaan hebben laat ik de resultaten weten. Ook als het minder is als dat ik zou verwachten.

En ja inderdaad mijn 3.2. staat op marktplaats te koop. Ik rij veel meer in mijn 964 en bovendien ben ik in onderhandeling over de aanschaf van een boxster.


15 aug 2008 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
laat em even rollen bij rica, dan weet je het gelijk :idea:
_________________________________________
Got coffee?


15 aug 2008 12:27
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.