Auteur |
Bericht |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Meten is weten
Wordt dan toch eens tijd voor een rollerbankje. Dit zijn nu aannames en geen feiten dus de 300pk's zijn voorlopig gebakken lucht.
|
02 aug 2008 1:19 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
en ook nog een gele 968
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
02 aug 2008 7:47 |
|
|
LUAP
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupéStrijen
|
Goede morgen forumers,
Voor wat betreft de technische specs van het tunen zal ik de detail gegevens opvragen en deze zeer binenkort hier neerzetten. (of moet dit op een andere plek in dit forum?) Kan je hier echter niet op wachten dan zou je Carman zelf even moeten bellen, hij weet hiervan. Zijn telefoonnummer 06-53842696 De gele 968 is de auto van Peter de Man zelf. Dit is een orginele CS inclusief de in dit geval gele kuipstoelen zonder schuifdak, airco etc, helemaal zoals het dus hoort.
Voorwat betreft de rollenbank zou ik zelf ook wel benieuwd zijn. Weet iemand een plek waar dat verantwoord kan? Misschien als we met meerdere zijn, zijn de kosten misschien ook niet zo hoog. Weet iemand trouwens wat de kosten zijn. Een wat langere rit heb ik er best voor over, dan is hij alvast lekker warm!
|
02 aug 2008 11:41 |
|
|
Rien
|
Hoi Paul,
van Peter hoorde ik het verhaal over de rollenbank. Aangezien ik een G-Tech heb kunnen we de komende weken wel even een aantal metingen doen. Dan weten we snel genoeg hoeveel pk's en koppel er uit komen.
groeten, Rien (okay, ik heb geen Porsche maar sleutel er wel aan ....)
P.S Staat de buurman op de foto ?
|
08 aug 2008 7:50 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Hi Paul en Hans, veel plezier hier! Uiteindelijk zijn we allemaal Boy's [and Girls] with Toy's! Groet ... Tim [o ja, een Dino of een 348ts staan ook nog op m'n verlanglijst en wil eigenlijk ook graag topless rijden, je moet wat te wensen hebben niet!]
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
08 aug 2008 12:39 |
|
|
LUAP
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupéStrijen
|
Há die Rien,
Inderdaad de buurman.
Ik had belooft nog wat specifieke informatie over het tuningsverhaal te geven. Er zit een Leistungskit LM220 van Cartronic Motorsport Lng GMBH in. (luchtmassa meetset). De nokkenassen zijn van het fabrikaat Schrick.
En een Cup uitlaat met katvervanger (fabrikaat onbekend).
|
08 aug 2008 17:54 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Welkom hier op het PF.... steeds meer mooie Porsches..
_________________________________________ "There is no substitude"
|
08 aug 2008 18:13 |
|
|
Rien
|
Paul,
heb je morgen tijd voor een meetsessie ? Ik zou eigenlijk aan een van mijn auto's moeten sleutelen maar heb er niet zo'n zin in. Dit zou een leuk excuus zijn Gewoon even een paar keer door de polder en we weten het.
|
08 aug 2008 19:44 |
|
|
LUAP
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupéStrijen
|
test 964
Stuur je wel een PB-tje om de agenda af te stemmen. Lijkt me spannend om hem te testen!
|
09 aug 2008 8:47 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Welkom hier allereerst. Mooie wagen ook, lijkt wel op de mijne
Op een atmosferische motor win je niet zomaar even 50pk. Schrick nokkenassen, goede uitlaat en een hierop aangepaste mengselverhouding zal ook geen 50pk brengen, denk eerder aan 20 tot 25pk, wat al héél netjes is voor een ongeblazen motor. Het karakter van de motor verandert echter ook, het extra vermogen komt er bovenin pas uit en nokkenassen met meer lift en duration gaan altijd ten koste van de bottom-power.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
11 aug 2008 20:13 |
|
|
Rien
|
Is er nog iemand in de buurt van Rotterdam met een zelfde auto als Paul (964 C2, maar wel origineel) die een testritje wil rijden. We kunnen dan zo nauwkeurig mogelijk het aantal pk's vergelijken. Het gaat om een paar keer accellereren in 2e versnelling op een vlakke weg. Meer stelt het niet voor.
|
14 aug 2008 8:10 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Dan moet je ook kijken naar de bandenmaten en het gewicht van de velgen e.d. Anders gaat de vergelijking al meteen mank...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
14 aug 2008 21:52 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ja ikke herr dr is uitte den haagski
ik rijd met 18 inchers 225x40 voor en 265x35 achtahhh
hoe gaan we al die duizenden pk,s dan meten
ohhh ehh wat verstaat u onder origineel motor of optisch of wat?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 aug 2008 22:05 |
|
|
Rien
|
Het gaat uiteraard om een origineel motorblok, dus niet getuned of wat dan ook, gewoon zoals hij vanaf de fabriek is geleverd. Bandenmaat is nauwelijks van invloed (het is geen rollenbankmeting) en gewicht van de velgen al evenmin, tenzij je vrachtwagenwielen van 30 kilo per stuk gebruikt
|
14 aug 2008 23:06 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
pk,s niet aan gesleuteld enkelt ander vliegwiel
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 aug 2008 0:03 |
|
|
Rien
|
Dan kunnen we al niet echt vergelijken. Ik neem tenminste aan dat je een lichter vliegwiel hebt en dat geeft meer pk's. Maar als indicatie zou het eventueel kunnen.
|
15 aug 2008 6:03 |
|
|
Rien
|
Hoe moet ik dat weten ? Ik laat me overigens niet imponeren door pk's en al evenmin door wit poeder om iemands neus
|
15 aug 2008 7:10 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
15 aug 2008 10:23 |
|
|
Graaf
NB
|
hoewel bij Carman weinig lucht wordt gebakken lijkt 300pk wel sterk ja...
|
15 aug 2008 10:36 |
|
|
Rien
|
Die 300 pk lijkt mij ook sterk, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt, namelijk Cartronic zelf :
Leistungskit LM 220
Die Leistungssteigerung der Porsche Carrera 2/4/RS Motoren mit 250 bzw. 260 PS erfolgt durch Optimierung der Zünd- und Einspritzkennfelder der Digitalen Motorelektronik.
Neben umfangreichen Änderungen in den Teil- und Vollastkennfeldern erfolgt eine geringfügige Anhebung der Maximaldrehzahl auf 6.880 U/min. Aufgrund unserer langjährigen Erfahrung sind diese Änderungen präzise auf den Motor abgestimmt und stellen kein Risiko für die Lebensdauer des Motors dar. Alle Änderungen basieren jedoch auf einer Verwendung einer Benzinqualität mit 98 Oktan (Super Plus, bleifrei).
Herzstück der gesamten Leistungssteigerung ist die Installation des Cartronic Luftmassenmesserkits LM 220. In Verbindung mit der Installation eines vergrößerten Drosselklappenteils im Tausch, sowie eines Sportluftfilters, steigt die Leistung damit auf ca. 212-220 KW (300 PS). Das maximale Drehmoment steigt auf ca. 365 Nm, was eine Verbesserung von 10% zur Serie darstellt.
Het is dus mogelijk maar dan moet wel het programma in de ECU worden aangepast. Als ik het verhaal van Paul zie zijn alleen de nokkenassen en de meetklep vervangen. Hij zou dus wel aanmerkelijk meer vermogen moeten hebben, de vraag is alleen hoeveel. Daarom mijn voorstel om de boel met de G-Tech te meten.
|
15 aug 2008 11:01 |
|
|
LUAP
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupéStrijen
|
tuning 964
Binnenkort zullen de cijfers spreken jongens. Ik ben zelf niet technisch genoeg om jullie alle details te vertellen maar gelukkig zit er deskundigheid genoeg binnen het forum. Zodra we een test gedaan hebben laat ik de resultaten weten. Ook als het minder is als dat ik zou verwachten.
En ja inderdaad mijn 3.2. staat op marktplaats te koop. Ik rij veel meer in mijn 964 en bovendien ben ik in onderhandeling over de aanschaf van een boxster.
|
15 aug 2008 12:06 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
laat em even rollen bij rica, dan weet je het gelijk
_________________________________________ Got coffee?
|
15 aug 2008 12:27 |
|
|