Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:58

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Mijn Porsche " geëxporteerd " 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Mijn Porsche " geëxporteerd "
Hi,

Ik heb na mijn recente verhuizing naar Duitsland, 3 km over de grens , mijn 964 als verhuisgoed meegenomen, want het is en blijft een hele goeie :lol:

Voordat ik een nieuw kenteken kreeg , moest de Porsche eerst een zware technische keuring bij de Tüv doorstaan, maar dat was uiteraard geen probleem.

Vervolgens naar de KFZ Zulassungsstelle om het kenteken te regelen.
Ik had een aantal maanden geleden al 1 van de weinige vrije kentekens met " 911 " erin gereserveerd. Toen het afmelden bij de RDW: helaas geen BPM retour, want daarvoor is ie veel te oud. Als ik de Porsche echter ooit weer in Nederland verkoopt , krijgt ie zijn oude nederlandse kenteken terug zonder het betalen van BPM en krijg je geen modern nummer als ?- GGZ-? :roll:

In Duitsland betaal je wegenbelasting naar "Schadstoffklasse" en cylinderinhoud per 100CC. De Tüv had mijn 964 op papier ingedeeld in "Schadstoffklasse E2 " en dat betekent op jaarbasis 36 x € 16 betalen.
Via het duitse Porscheforum http://www.pff-online.de kwam ik erachter dat ik met een verklaring van Porsche AG, dit kon omzetten naar "Schadstoffklasse Euro 2". Door de medewerking van PZ Münster kreeg ik het papiertje en betaal voortaan 36 x € 8.

Overigens heb ik gekozen voor een "Saisonkennzeichen". Ik kan nu rijden van 1 maart t/m 30 november , want in de wintermaanden gaat de 964 toch op stal.

De autoverzekering in Duitsland is overigens in het algemeen wel veel duurder voor een Porsche, dan in Nederland. Men houdt hier per merk en type het schadeverloop bij en aan de hand van die indeling wordt het tarief betaald. Zo is een Golf GTI in Duitsland de allerduurste auto om te verzekeren. De SLK van mijn vrouw heeft een zeer gunstige Schadensklasse en is de helft goedkoper dan in Nederland :lol:

Groet'n uut de Pruus van Lambiek :roll:

15 aug 2008 14:30
Profiel
Bericht 
en nu woon je zeker weer tussen allemaal nederlanders :wink: leuke bijdrage

15 aug 2008 15:18
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Veel geluk daar! :D

Wat is nou het geheim van Euro 2? Wat staat er precies in de verklaring van Porsche AG?

15 aug 2008 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Twente
Bericht 
turbocruiser schreef:
Veel geluk daar! :D

Wat is nou het geheim van Euro 2? Wat staat er precies in de verklaring van Porsche AG?

Veel leesplezier, en het is goed voor je duits :wink:

http://www.pff-online.de/wbb2/thread.php?threadid=2615188

Grüsse, Lambiek

15 aug 2008 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Twente
Bericht 
zuugnap schreef:
en nu woon je zeker weer tussen allemaal nederlanders :wink: leuke bijdrage

Neen, natuurlijk niet, dat zijn inderdaad vaak vreselijke (nieuwbouw)-wijken, warin de "Nederlanders" japanse busjes kopen om per toerbeurt hun kroost naar Nederlandse scholen en Nederlandse sportverenigingen te brengen. :oops:

Wij hebben voor een 100 jaar oud huis van voor WO I :roll: gekozen en dit volledig laten renoveren in de oude stijl, gelukkig waren er nog veel authentieke delen bewaard gebleven :)

groeten, lambiek

15 aug 2008 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Nou Lambiek, veel plezier daar...

PS wel ff je onderschrift aanpassen.
suggestie:
Leute aus Deutschland..... sind auch Menschen.

15 aug 2008 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Grüß Gott! :D

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

15 aug 2008 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
944 / 981 Cayman S
Montabaur RLP
Bericht 
Hallo Lambiek,

Leuk berichtje! heb hetzelfde doorstaan met mijn 944, gezeur met banden die toegestaan moeten zijn voor je type auto enzo, :S

het verbaast mij dat je maar € 288 per seizoen betaalt. Mijn 944 is als Emissionsklasse 'nicht bekannt' ingedeeld en ik betaal per jaar een slordige 600eur, da's net zoveel als in NL. Daar moet iets mis gegaan zijn denk ik bij mijn keuring. Tijd om PZ Seestern maar eens op te zoeken ;-)

grüße

'88 944 Indischrot 338.000km
'08 987 Carraraweiß "Snoopy"

16 aug 2008 21:07
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
944 / 981 Cayman S
Montabaur RLP
Bericht 
Zo te zien heeft het met de al dan niet aanwezigheid van een G-Kat te maken ;-)
die heb ik natuurlijk niet.

'88 944 Indischrot 338.000km
'08 987 Carraraweiß "Snoopy"

16 aug 2008 21:12
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Twente
Bericht 
Hi Marcel

als jij dan ook een keer naar Hoenderloo komt en niet steeds op het laatste moment afzegt........ :lol: :wink:

Die paar extra kilometers rijdt ik graag , dus ik ben er vrijdagavond 29 augustus met mijn duitse kenteken :roll:

18 aug 2008 13:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]