Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:46

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
USA import porsche 996 carrera 4s 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht USA import porsche 996 carrera 4s
Hallo mede Porsche liefhebbers,

Ik ben al een tijd lang aan het zoeken naar een gebruikte Porsche, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen.( ben ook pas 18 dus geen ramp)
Er is op dit forum veel geschreven over import uit Amerika maar ik kan momenteel door de bomen het bos niet meer zien.
Is er iemand die concreet kan uitleggen wat er moet gebeuren als ik een porsche 996 c4s uit 2002 ga invoeren.
Gelieve alle percentages qua belasting, kosten, handelingen eventuele problemen en documenten noemen. Het is misschien wat veel gevraagd, maar als ik alles op een rijtje heb wordt ons kleine landje binnenkort vereerd met de komst van een prachtige auto.
Alvast bedankt voor de moeite!

Ralf

Laatst bijgewerkt door ralf996 op 31 mei 2011 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.

16 aug 2008 6:41
Profiel Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
zozo 18 en dan al een 911.....knap hoor, ben benieuwd hoe je die gaat verzekeren....

Importeren uit Amerika een behoorlijke klus is al veel over geschreven, gebruik de zoekfunctie...en voila.

16 aug 2008 9:24
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom hier, Ralf. Mooi hoor, op jouw leeftijd al een 996 kunnen kopen. Succes alvast.

16 aug 2008 11:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht Re: USA import porsche 996 carrera 4s
ralf996 schreef:
Hallo mede Porsche liefhebbers,

Ik ben al een tijd lang aan het zoeken naar een gebruikte Porsche, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen.( ben ook pas 18 dus geen ramp)
Er is op dit forum veel geschreven over import uit Amerika maar ik kan momenteel door de bomen het bos niet meer zien.
Is er iemand die concreet kan uitleggen wat er moet gebeuren als ik een porsche 996 c4s uit 2002 ga invoeren.
Gelieve alle percentages qua belasting, kosten, handelingen eventuele problemen en documenten noemen. Het is misschien wat veel gevraagd, maar als ik alles op een rijtje heb wordt ons kleine landje binnenkort vereerd met de komst van een prachtige auto.
Alvast bedankt voor de moeite!

Ralf Stoks

Ja, stop er maar mee, loont zich niet, laat paps z'n centen maar in de beurs houden.

mhaschreurs.hyves.nl

16 aug 2008 12:37
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Volgens mij staat het inderdaad allemaal meerdere malen beschreven! Zo moeilijk is het niet.......... :roll:

16 aug 2008 14:25
Profiel
Weert
Bericht 
Er staat inderdaad veel beschreven maar er zijn een aantal tegenstrijdige antwoorden. Ik had gehoopt dat er iemand was die hetzelfde gedaan had en precies wist welk traject afgelopen moest worden.
Wat betreft dat het niet loont in niet helemaal waar. Ik kan auto's uit Amerika krijgen 40-50% onder de prijzen die je op ebay.com ziet staan dus dan wordt het zeker weer interresant. Ook "pap" heeft er niks mee te maken, ik ben gewoon hard aan het sparen geweest dus afgunstig zijn is niet terecht.

16 aug 2008 17:49
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Welkom Ralf, en succes met zoeken :!:

ralf996 schreef:
(...) ik ben gewoon hard aan het sparen geweest dus afgunstig zijn is niet terecht.

Mooi als je dat werkelijk (zelfstandig) kan op die leeftijd, maar mijn eerste reactie bij het lezen was er ook een van verbazing (geen afgunst trouwens....want 'n 996: pfff :roll: :mrgreen: ).
Toen ik achttien werd, kon ik me namelijk nog geen auto permiteren, en ik heb buiten m'n studie ook hard gewerkt (en wel wat minder gespaard geloof ik..... :drunken: :oops: :wink: )

16 aug 2008 18:09
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Duidelijker dan dit kan ik het niet vertellen.... Excelsheetje kan ik je ook mailen...

Afbeelding

16 aug 2008 20:00
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
heel goed om de gemiddelde leeftijd van dit ouwelullenforum wat omlaag te trekken. de meeste youngsters oefenen wel eerst een jaartje in een gehandicaptenkarretje. :mrgreen:

16 aug 2008 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
als je geen vrouw moet onderhouden kun je makkelijker een Porsche onderhouden :)
De aanschaf is nog maar het begin.

16 aug 2008 20:43
Profiel
Weert
Bericht 
Ik heb momenteel inderdaad geen vriendin of vrouw, dat scheelt waarschijnlijk wel de nodige eurotjes ja.
Nog bedankt Maarten voor je handige bestandje. Is 1000 euro wel voldoende voor alle aanpassingen of was dat een schatting?
Als ik hem binnen krijg of als ik foto's van voor het transport heb zal ik ze ff posten.

groeten

16 aug 2008 21:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Maarten schreef:
Duidelijker dan dit kan ik het niet vertellen.... Excelsheetje kan ik je ook mailen...

Afbeelding

Erg optimistische berekening.

Euro/dollar staat ondertussen royaal onder de 1.50.
2500 dollar voor transport ga je het niet mee redden.
Ik mis de transportverzekering.
110000 euro kale prijs? Wat als er voor 30K aan accessoires opzitten?betaal je ook de volle mep over.
Eventueel achterstallig onderhoud/reparaties.
Voor 25K dollars koop je geen fatsoenlijke 4S uit 2002.

mhaschreurs.hyves.nl

16 aug 2008 21:22
Profiel Facebook 
Weert
Bericht 
heb je helemaal gelijk in, het was denk ik ook alleen als voorbeeld om te berekenen bedoeld. Ik kan transport regelen voor 1400 dollar, dus dat zal allemaal wel mee vallen. Ik vraag me alleen af of het toepassen van andere software voor de navigatie, km teller van mijlen naar kilometers en alle andere aanpassingen niet veel meet gaan kosten dan 1000 euro. Lijkt me wel? Ook het papierwerk vind ik ietwat verwarrend. Ik moet als ik het goed begrijp een zogenaamde CVO en een bewijs van herkomst hebben. Die CVO baart me wel zorgen want die wordt als ik het wederom goed begrijp alleen afgegeven voor auto's voor de europese markt?

16 aug 2008 21:27
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
2500 dollar verzekerd transport inclusief ophalen bij de verkopende partij is goed te doen. Mijn offerte voor de Jeep (ophalen in Fla en afleveren in Rotterdam incl verzekering 2100 dollar).

17 aug 2008 8:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
1400 dollar is erg weinig transportkosten voor deze auto, waar komt hij vandaan in de V.S.?

Houdt zeker geld apart voor onverwachte kosten.

Lees je heel erg goed in, voordat je de stap zet.

Het hele verhaal met alle voor- en nadelen staat hier uitvoerig beschreven. Neem vooral je tijd en besluit te handelen op het moment dat de dollar voor jou gunstig genoeg staat. Gelieve geen pb's meer over dit onderwerp te sturen, alle info staat uitvoerig beschreven, gebruik de zoefunctie.Mijn verhaal staat er uitgebreid, maar ook die van een aantal anderen inmiddels. Zorg in ieder geval dat je alles 3x checkt voordat je de stap zet en de AKK, succes! het blijft een avontuur

17 aug 2008 16:04
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Meer tijd om te reageren dus nu dan maar de versie voor een 2002 4S. US prijs gebaseerd op de =/-gemiddelde prijs van autotrader.com

Afbeelding

Dus: rond de 55k. Koop je ze in NL ook wel voor....

17 aug 2008 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Pcies, of misschien iets meer. Maar dan heb je in ieder geval een Europese auto en niet zo'n Amerikaans gebakje. Je schiet er geen moer mee op.

17 aug 2008 17:55
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Voordeel is minder groot dan vaak gedacht wordt. En inderdaad: US versie heeft nadelen t.o.v. een ROW versie m.n. op gebied van onderstel!

17 aug 2008 18:12
Profiel
Weert
Bericht 
Vandaag naar stuurman classic cars in herkenbosch geweest om er wat spullen af te gooien en meteen om advies gevraagd wat betreft de aankoop van de 996 c4s. De eigenaar raadde mij af een 996 te kopen omdat deze na verloop van tijd niet goed meer te verkopen zouden zijn. Ik ken de man al wat jaren en neem dus direct van hem aan dat wat hij zegt in zekere zin waar is. Hetgeen mij is opgevallen is dat op dit forum de 993 als favoriet wordt beschouwd(?). Ik heb enkele jaren geleden een 993 c4 gereden en die reed idd erg lekker.
In eerste instantie was ik ook van plan een 993 te kopen en dat gaat er dus nu ook maar van komen! Voordeel was ook dat er van auto's voor 1997 geen cvo nodig is, dat scheelt dus qua werk met invoeren :D
Binnenkort zal ik wat foto's posten van de 993 c4s!

27 aug 2008 16:16
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
ralf996 schreef:
ben ook pas 18

Citaat:
Ik heb enkele jaren geleden een 993 c4 gereden en die reed idd erg lekker.

:shock: Boef! :wink:

27 aug 2008 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
Was jij die jongen met dat meisje in de werkplaats bij Henny? Ik was daar ook vanmiddag met die blauwe seven.

mhaschreurs.hyves.nl

27 aug 2008 17:56
Profiel Facebook 
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Scherp Jort! :wink:

27 aug 2008 18:05
Profiel
Weert
Bericht 
michael schreef:
Was jij die jongen met dat meisje in de werkplaats bij Henny? Ik was daar ook vanmiddag met die blauwe seven.

Ik was er rond half 1 en niet bij de werkplek en zonder meid dus t was iemand anders. hebje er een in reparatie staan?

27 aug 2008 19:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
Jort schreef:
ralf996 schreef:
ben ook pas 18

Citaat:
Ik heb enkele jaren geleden een 993 c4 gereden en die reed idd erg lekker.

Leg eens uit "ralf996" ...

27 aug 2008 19:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Reuver
Bericht 
ralf996 schreef:
michael schreef:

Ik was er rond half 1 en niet bij de werkplek en zonder meid dus t was iemand anders. hebje er een in reparatie staan?

Nee was een aankoopkeuring. Goedgekeurd overigens.

mhaschreurs.hyves.nl

27 aug 2008 19:43
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende