Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:33

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
EelcoC4 stelt zich voor..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 C4 Millenium
Den Haag
Bericht EelcoC4 stelt zich voor.....
Hallo mensen. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een heuse Porsche 911 Carrera 4 Millenium, door mij ook wel liefkozend 'kever' genoemd :wink:
Ik ben al m`n hele leven autogek, heb al talloze bijzondere en minder bijzondere auto`s gehad en vond het nu wel eens tijd worden voor een 911. Even lopen zoeken en morgen kan ik hem ophalen, een in gelimiteerde oplage gebouwde Millenium editie. Ik ben er vooralsnog erg happy mee, en hoop op dit forum leuke tips&tricks op te doen. Ook lijkt het mij leuk om zo nu en dan mee te doen aan meetings en toertochten, dus wellicht kom ik jullie daar dan eens tegen :D :D :D :D

In de komende week zal ik foto`s plaatsen als jullie daar interesse in hebben.

Groeten,

Eelco

17 aug 2008 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gefeliciteerd, EelcoC4. Ik ben benieuwd naar de foto's.

17 aug 2008 17:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Welkom Eelco. Gave bak zo'n 996. Ook met de glimmende velgen?

Hier meer info:

http://users.compaqnet.be/skyimages/porsche2/p911/mill/911mill.html

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

17 aug 2008 17:21
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom hier! Mooi zo'n 996 Y2K! :wink:

17 aug 2008 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Van harte welkom Eelco en gefeliciteerd. Of we foto's willen zien... :bounce: Graag dus :D

18 aug 2008 21:47
Profiel WWW
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Gefeliciteerd goede keus klasse !

18 aug 2008 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
...
Hilversum
Bericht 
Mooi!

heb je afgelopen zaterdag toevallig de proefrit gedaan (omgeving Utrecht)?

18 aug 2008 23:06
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Welkom op het forum :lol:

19 aug 2008 7:01
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht 
Welkom op het forum en heel veel plezier...

Je moet zeker, onder de meetings, de haagse minimeetings in de gaten! Erg gezellig :D

19 aug 2008 13:06
Profiel Facebook  Twitter 
Bericht 
ook welkom ......... haagsche meeting gezellig?? :shock: 8) :wink:

19 aug 2008 15:05
PorscheForum Rookie
911 C4 Millenium
Den Haag
Bericht 
Allemaal bedankt voor het warme onthaal. De Porsche staat inmiddels alweer een aantal dagen voor de deur hier ( althans, tussen de ritten in dan he ).
Ik heb nog geen tijd gehad voor een mooie fotoshoot, als het weer dit weekend meezit zal ik dat even in orde maken, dan kunnen jullie meegenieten van de schoonheid van deze Y2K 911.

Oh, en de Den Haag meetings zal ik zeker in de gaten houden, klinkt nu al goed...

20 aug 2008 22:38
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Met die foto's moet het volgens mij lukken in het weekend. Ik ben benieuwd.

21 aug 2008 9:24
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
911 C4 Millenium
Den Haag
Bericht 
sorry sorry sorry....
Afgelopen weekend was het de eerste gelegenheid bij mooi weer, maar ja, toch maar een rondje gereden met een afsluitend biertje op het terras.....
De foto`s houden jullie dus nog even tegoed :D :D :D :D

02 sep 2008 19:38
Profiel
PorscheForum Rookie
911 C4 Millenium
Den Haag
Bericht 
Nu heb ik wel geen foto`s gemaakt van mijn 'kevertje', ik kan jullie natuurlijk wel een en ander vertellen over mijn ervaringen met mijn eerste 911.
Laat ik beginnen te vertellen dat ik altijd al in snelle auto`s heb gereden, enige ervaring met het betere glibber en glijwerk kan mij dus niet ontzegd worden.
Als ik de 911 start begint het feest al direct, wauw, dat geluid uit die sportuitlaat doet mij iedere keer weer sidderen en het bloed begint direct al wat enthousiaster door mijn aderen te stromen. Dan moet de auto nog netjes warm gereden worden, dit is enerzijds een kwelling, anderzijds is het een soort voorspel, ik weet immers dat er zodadelijk leuke dingen staan te gebeuren. Dan, na een minuut of 5-10, staat de temperatuur meter op 90 graden, en de oliedruk bij stationair op 2 bar, het blok is dus klaar om te doen waarvoor het ontworpen is.
Nu trappen we het pedaal eens lekker tegen het schutbord, de bak schakelt naar de meest gunstige versnelling en de auto begint aan een forse maar relaxte acceleratie. In tegenstelling tot mijn dagelijkse auto, een Golf GTI ED30 DSG, komt de power er mooi gelijkmatig is, zonder de plotselinge turbokick die de GTI wel geeft. In de verte doemt er een bocht op, omdat de banden nog niet helemaal op temperatuur dus enige voorzichtigheid is geboden. Het intrappen van de rem geeft in eerste instantie niet helemaal het gevoel dat ik verwacht, hmm, die bocht komt nu wel rap dichterbij.... Een ferme trap op het rempedaal geeft echter wel de benodigde vertraging, die trouwens gepaard gaat met dat heerlijke huil geluid van geperforeerde remschijven... Dit beestje behoeft blijkbaar iets duidelijke commando`s dan de GTI, een puntje om voorlopig even in het achterhoofd te houden. Nu is het nog slechts een kwestie van insturen, het gas naar onder trappen, ietwat tegensturen en we gaan strak, licht driftend maar perfect beheersbaar de bocht door.
Mij valt het alleszins mee, deze 911 is goed te rijden, van de vooroordelen die je zo links en rechts over porsches hoort heb ik tot nog toe, ook in 'grenssituaties' weinig gemerkt. OK, je moet meer bij de les blijven dan in de 'allemansvriend' GTI, maar de wagen is goed bestuurbaar en naar mijn smaak communicatief genoeg.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen die de overstap van makkelijk te rijden maar toch snelle auto`s hebben gemaakt naar een 911.....

02 sep 2008 21:07
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
de knaufster heet u welkom :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

02 sep 2008 21:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
911 C4 Millenium
Den Haag
Bericht 
Kom maar naar de meeting op Scheveningen gast, dan kun je alles met eigen ogen aanschouwen..... :wink: :wink:

02 sep 2008 23:10
Profiel
Bericht 
Welkom. Mooi, zo'n Millenium.

Citaat:
door mij ook wel liefkozend 'kever' genoemd

We gaan auto's toch geen namen geven, hè? :mrgreen:

02 sep 2008 23:10
PorscheForum Rookie
911 C4 Millenium
Den Haag
Bericht 
Lydia schreef:
Welkom. Mooi, zo'n Millenium.

Citaat:
door mij ook wel liefkozend 'kever' genoemd

We gaan auto's toch geen namen geven, hè? :mrgreen:

Als man zijnde doorgaans niet hardop, maar het klinkt wat minder patserig om te zeggen dat je het hele weekend met je kever hebt getourd dan dat je dat met je Porsche 911 Carrera4 Millenium Edition hebt gedaan...... :wink: :wink:

02 sep 2008 23:19
Profiel
Bericht 
EelcoC4 schreef:
... Porsche 911 Carrera4 Millenium Edition ...

Dat is ook wel een mond vol, hè? :wink: :lol:

Was ook grappig bedoeld. De mijne heeft ook een naam zoals je wellicht gezien hebt (alhoewel niet door mij verzonnen! )

02 sep 2008 23:23
PorscheForum Rookie
911 C4 Millenium
Den Haag
Bericht 
I know, troetelnaampjes voor auto`s zijn ook best cool, al zullen astrarijders zoiets niet zo snel kunnen begrijpen....

02 sep 2008 23:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]