Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:37



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tuning 930 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht Tuning 930
Beste forummers,

Wie weet of en zo ja, hoe het vermogen van een Porsche 930 uit 1988 is te vergroten?

Lowflyers


08 jul 2008 14:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
hoeveel wil je kwijt ?

RUF BTR en Michael kunnen je een hoop vertellen, maar ik zou zeggen zoek eens op deze twee namen....

een ding is zeker; als je de druk omhoog gooit naar een bar of 1,4 dan ga je als een kanon...

succes


08 jul 2008 17:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Maar denk niet voor lange duur, wel eens van de forumtechnieker gehoord nl. :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


08 jul 2008 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
was natuurlijk ook niet heel serieus bedoeld... :D


09 jul 2008 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht 
Heb inmiddels Michael een email gestuurd. Alvast dank voor deze tip.


09 jul 2008 9:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
komt ie dan.

1 bar turbodrukveer.
KKK 27 7200 HF turbo.
Grotere intercooler. Andial,Ruf,965 intercooler bijv.
B&B of GHL uitlaatspruitstukken.
Tial 46 mm Wastegate.
SC330 nokkenassen of 964 nokkenassen
inlaatpoorten porten naar 38mm
3,4 liter zuigers en cilinders Mahle

zo nu is je geldbuidel al weer een aardig stukje dunner.

moet ik nog verder gaan ?


09 jul 2008 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Lijkt me typisch iets wat een stuk goedkoper is om te kopen (als in: bijvoorbeeld een Ruf/Gemballa) dan zelf te doen of niet?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


09 jul 2008 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht 
Gaaf Ruf,

Begin al een beetje warm te draaien, maar ho ho, dan moet je wel een beetje genuanceerd de kosten voor deze Hollander oplepelen. Geldbuidel ok maar er zijn natuurlijk grenzen voor zo'n 'oud' beestje.

Lowflyer


09 jul 2008 11:28
Profiel WWW
Bericht 
Anderzijds kan je je afvragen wat is het gewin? die 0.5 sec snellere acceleratie? die hogere top? Top is leuk maar wordt denk ik 90% van je rijgenot niet gebruikt aldan niet hoger! Dan de Acceleratie? bij nieuw trokken ze op naar 100 in slordige 5.5 mja dat was bij u 20 jaar geleden! denk dat hij zeker in waardevermogen is gedaald in die jaren (zet em eens op de bank!) Ook kan je je afvragen wat het zou brengen dat gekietel aan een 20 jr oud blok! POEF?? Maar het blijft leuk weglezen die vermogenstesten dat wel! Suc6 met je keuze ;)


09 jul 2008 11:35
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
niet aan schroeven, zeker niet zo"n mooie motor


09 jul 2008 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.2
Arnhem
Bericht 
Oeps...

Was vergeten te zeggen dat ik helemaal geen 930 heb, maar er wel soms van droom.
Ook aanschaf in the USA is voor mij een mogelijkheid maar zit dan volgens mij met 15 Pk's minder, vandaar mijn vraag.

Dus laat komen die berekeningen, misschien valt daarmee ook meteen de droom in duigen.


09 jul 2008 11:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Ik zou maar eens beginnen met de aankoopprijs :lol: . Ik heb overigens de Turbo van Michael gekocht met de grotere turbo, grotere intercooler, 1,0 druk op de turbo. Ik heb er zelf nog een RUF-uitlaat op gekocht.

Wacht Michael zijn berichtje maar even af over het vermogen. Ik schat zelf in ca 375 PK. Belangrijkste is echter dat de motor eerder oppakt dan een standaard turbo. Bij ca 2600 toeren ipv 3200. Schop in je rug is ook wat meer natuurlijk.

Hou ook rekening met het verbruik. Denk toch wel 1:6 a 1:7
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


09 jul 2008 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
denk eerder maar aan 1 op 4 bij rustig rijden tot 1 op 2 bij flink doorrijden.

tenminste met de setup die ik heb. vermogen zo rond de 420pk.

maar om het simpel te houden is hetgene wat Marcel B op z'n 930 heeft, goed te doen qua €. Als je het spul laat overkomen uit de US.


kijk maar even bij http://www.andial.com/


09 jul 2008 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
lowflyer schreef:
Oeps...

Was vergeten te zeggen dat ik helemaal geen 930 heb, maar er wel soms van droom.
Ook aanschaf in the USA is voor mij een mogelijkheid maar zit dan volgens mij met 15 Pk's minder, vandaar mijn vraag.

Dus laat komen die berekeningen, misschien valt daarmee ook meteen de droom in duigen.


Tsja, een hele goeie 930 [Europese versie] ga je particulier onder de 25K heel moeilijk vinden. Bij specialisten gaan ze richting 30K of meer. Dus eerst maar eens 1tje zien te vinden. In Duitsland hoef je niet te kijken, daar zijn ze nog duurder dan hier. Een Amerikaan zou ik ook niet willen, minder pk's, lelijke achterbumper, lelijke koplampen, vaak al "gepimpt". Probeer er 1 te krijgen vanaf modeljaar 86, die hebben meer koppel. Voor tuning heb je absoluut een gezonde motor en bak nodig, dan hoef je je geen zorgen te maken en kun je rustig wat veranderen. Die motoren beschikken over veel reserves en gaan dus echt niet sneller stuk.

Voor tuningsonderdelen zou ik dus wel in Amerika gaan shoppen [lage dollar], hier trekken ze je een poot uit. K27 turbo, 1 bar veer, grotere intercooler [kokeln bijv.] open uitlaat, en je trekt elke normale non turbo Porsche t/m de 997 eruit tot de 200km/u [wel op toeren houden!] Voor dit alles ben je denk ik nog geen 4000 euro extra kwijt als je alles nieuw koopt.

www.imagineauto.com


Citaat:
Anderzijds kan je je afvragen wat is het gewin? die 0.5 sec snellere acceleratie? die hogere top? Top is leuk maar wordt denk ik 90% van je rijgenot niet gebruikt aldan niet hoger! Dan de Acceleratie? bij nieuw trokken ze op naar 100 in slordige 5.5 mja dat was bij u 20 jaar geleden! denk dat hij zeker in waardevermogen is gedaald in die jaren (zet em eens op de bank!) Ook kan je je afvragen wat het zou brengen dat gekietel aan een 20 jr oud blok! POEF?? Maar het blijft leuk weglezen die vermogenstesten dat wel! Suc6 met je keuze


:roll: :roll: Geen ballen verstand van turbo's lees ik.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


10 jul 2008 14:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
de ongelooflijk lekkere duw in de rug! daar gaat het om.

maar let erop dat een zeer gezonde (topconditie) motor de basis moet zijn.
(wellicht eerst/tegelijkertijd een revisie? als er toch voor de tuning nieuwe delen in gaan)

een goedkope is een 1.0 bar veer in de wastegate en een grotere intercooler. (maar ook dan moet de motor in goede conditie zijn)


Ik ben met mijn standaard 930 sneller of net zo snel als elke non-turbo Porsche t/m 993 / 996 3.4
pas de 997 (S) worden lastiger (vooral op hogere snelheid)

Ik doe trouwens 80-120 zonder aanloop evensnel als een BMW m5 V10
KOPPEL!!!
heerlijk.

de auto voelt sowieso nóg sneller aan de hij in werkelijkheid al is... ik ben ongeveer net zo snel als mijn pa's licht opgevoerde 993... maar de 930 voelt sneller aan
alles draait om de enorme BRUUTheid van deze auto... een ouderwetse Porsche Turbo!
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


16 jul 2008 10:32
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Paul Broere schreef:
Ik ben met mijn standaard 930 sneller of net zo snel als elke non-turbo Porsche t/m 993 / 996 3.4
pas de 997 (S) worden lastiger (vooral op hogere snelheid)



Bedoel je dan niet 996 (S) Mk II? (3.6 & 3.8?)
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


16 jul 2008 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
?

996 had eerst 3,4 met 300 pk, daarna 3,6 met 320 pk (maar die heet geen S volgens mij?)

van de 997 heb je de "gewone" 3.6 met 325pk en de Carrera S met 355 pk.

ben je zelf niet in de war? Of mis ik iets (ik weet veel van Porsche, maar op dit forum weet men soms ff nog iets meer)
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


16 jul 2008 16:34
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Nee, ik ben niet in de war; Ik vroeg het omdat je zegt:

"ik kan mee tot 996 3.4".
Pas vanaf 997 (S) krijg ik het lastig.

Daar tussenin zit dan nog de 996 3.6. Als je "net meekan" tot de 3.4 996 dan zou ik me inbeelden dat je 't bij de 996 ook lastig krijgt? En niet bij de 997 "pas".

(en ik was inderdaad verward, ik dacht dat de S versies op de 996 ook een 3.8 blok hadden :oops: )
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


16 jul 2008 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
Ik ben een enkele keer een 996 tegen gekomen, maar ik wist niet altijd welke versie dat was.

mijn verhaal is wat warrig inderdaad, nu ik het nogmaals lees.

997 is sowieso sneller, bij een 996 hangt het er een beetje om.
We zitten in ieder geval op een lijn wat betreft de modellen/vermogens etc. ... pfiew, ik dacht al dat mijn Porsche-kennis wat weg begon te zakken... haha :wink:
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


16 jul 2008 18:25
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
De mijne daarentegen is kennelijk wat gestegen :P
_________________________________________
Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell :!:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D


16 jul 2008 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Als die turbo op toeren is, gaat de 3.6 996 het ook niet redden.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


16 jul 2008 23:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Dat lijkt mij toch ook.


17 jul 2008 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
het is inderdaad maar net in welk toerengebied je zit...rechtdoor kan ie goed mee lijkt...

Dit verhaal doet me wel een beetje denken aan een oud artikel in de autovisie; de redacteur is met een snelle sportauto (volgens mij was het een venturi of iets dergelijks) over de bochtige zuid franse bergweggetjes aan het scheuren en ziet in de verte elke keer twee gele lampjes steeds iets dichter bij komen... het duurt een tijdje maar opeens zijn ze dan toch in zijn achteruitkijkspiegel gekomen en na de eerste teleurstelling over zijn (iets overschatte rijkunsten) besluit hij deze, in zijn ogen, (moest wel )waanzinnig snelle sportwagen er voorbij te laten... vol verwachting wachte hij af welk kanon hem heeft ingehaald tot dat hij ziet dat het een witte bestel citroen was met een bestuurder die de weggetjes tot in de perfectie kende.............priceless


17 jul 2008 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 Targa zwart, zwarter, zwartst!
N.Brabant
Bericht 
Paul schreef:

Citaat:
de ongelooflijk lekkere duw in de rug! daar gaat het om.

maar let erop dat een zeer gezonde (topconditie) motor de basis moet zijn.
(wellicht eerst/tegelijkertijd een revisie? als er toch voor de tuning nieuwe delen in gaan)

een goedkope is een 1.0 bar veer in de wastegate en een grotere intercooler. (maar ook dan moet de motor in goede conditie zijn)


Ik ben met mijn standaard 930 sneller of net zo snel als elke non-turbo Porsche t/m 993 / 996 3.4
pas de 997 (S) worden lastiger (vooral op hogere snelheid)

Ik doe trouwens 80-120 zonder aanloop evensnel als een BMW m5 V10
KOPPEL!!!
heerlijk.

de auto voelt sowieso nóg sneller aan de hij in werkelijkheid al is... ik ben ongeveer net zo snel als mijn pa's licht opgevoerde 993... maar de 930 voelt sneller aan
alles draait om de enorme BRUUTheid van deze auto... een ouderwetse Porsche Turbo!


Maar waarom heb je hem dan te koop staan Paul?

http://auto.marktplaats.nl/porsche/157993482-porsche-911-turbo.html
_________________________________________
Blij dat ik Rij!


17 aug 2008 20:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Even terug op de tuning van o.a. een 930.
Probeer ook eens een digitale wur (warmloopregelaar) die regelt de benzinedruk.
Die kun je via een pc over het hele toerengebied en turbodruk instellen. Houd in dat je de motor dus meer of minder benzine kunt geven, zeker turbomotoren hebben bij hogere toeren en met hogere druk meer benzine nodig.
Dat kun je dus zelf instellen, dat verschil merk je dus echt!! Heb het nu op mijn 965 gemonteerd, ben nog niet helemaal klaar met afstellen maar begin aardig in de richting te komen :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


17 aug 2008 20:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.