Auteur |
Bericht |
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Een Porsche is toch al perfect???
Als je toch meer dan 5000 euro moet ophoesten moet je toch goed afvragen of je wel een goede Porsche hebt aangeschaft. En natuurlijk ben ik ook gezond achterdochtig naar elke garagehouder of dealer. Als ze je een poot uit willen draaien dan zullen ze dat toch doen!?! Tenzij je erachter komt dat de voorgetelde reparaties helemaal niet nodig zijn. Heb daarom binnen de kennissenkring iemand gevonden die en keurmeester is en heel veel verstand heeft van Porsches!
|
15 aug 2008 17:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Deze bedoel je dus. Bespaart je toch > € 100 uit je geldbuidel.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 aug 2008 18:30 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
een auto van bijna 20jaar is nooit af, heb hem nu bijna helemaal uit elkaar gehaald en terug opgebouwd maar van de winter verbeter ik weer wat punten.
binnenkant van de remschijven zwart spuiten
remklauwen rood spuiten
paar nieuwe rubbers
18inch velgen randen polijsten,nieuwe bouten rondom 160stuks
voor je het weet ben je weer duizend euro verder
als je dan nog eens een lek hebt komt er nog wat geld bij
|
17 aug 2008 11:22 |
|
|
danny porsche nr5
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look(belgie)
|
allee, het komt er op neer dat de 911 oude rommel is , als je er iets wil van maaken koop je al zo goed een recente porsche .
ALLEE DAN BEN IK BETER AF MET MIJN KAPPERS AUTO het zijn die toch met hun oude 911 dat dat beweren
|
17 aug 2008 13:47 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
ALLEE DAN BEN IK BETER AF MET MIJN KAPPERS AUTO het zijn die toch met hun oude 911 dat dat beweren [/quote]
je moet minder sleutelen waarschijnlijk,maar dat is ook een deel van de hobby
voor het geld van een oude gebruikte Porsche kun je al een veel snellere en betrouwbare auto kopen zoals een Lancer evo7 of een Impreza
maar die komen van uitstraling en geluid niet eens in de buurt
|
17 aug 2008 18:43 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
enkele dagen vakantie en prive sleutel/poets ruimte
|
17 aug 2008 18:48 |
|
|
stoekie
911 SC ombouw 964 carrera 2Zuid-limburg
|
| | | | Jos Targa schreef: Voor ieder wat wils stoeki, heb ook van die adresjes waar voor een kleine 1500€ tot 2000€ je auto word gespoten. Laatst zelfs iemand die zij, zet hem maar een weekendje hier neer dan is hij maandag klaar voor 1750€ Ik denk, en meerdere hier op het forum. Sterker nog ik weet het wel zeker, dat je voor 1500 € je auto niet gedemonteerd, dus ruiten eruit, deuren bumpers enz, geschuurd, oneffenheden weggewerkt gespoten en weer opgebouwd hebt. Zoja, dan geef mij het adres maar eens, want dan ben ik ook zo'n l*** die voor een dubbeltje op de eerste rang gaat zitten | | | | |
Oke, maar ik (de)monteer zelf de auto en lever de auto spuitklaar aan.
_________________________________________ Huidig wagenpark:
peugeot 307 Opel Corsa Hobby auto Porsche 911 SC Ford Mustang 5.0 V8
|
17 aug 2008 21:51 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Dus de prijs die jij noemt heb je zelf het demonteren van bumpers, deuren, e.d. en je hebt de auto zelf geschuurd en strak gemaakt. Dan komt een en ander dicht bij de werkelijkheid.
|
17 aug 2008 22:54 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb een van 52jaar, en die is echt wel af hoor, aan die van 47 hebben we (Peter dan) nog wat werk aan, maar dan is hij toch ook wel echt af.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 aug 2008 22:59 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Om maar eens op de vraag te antwoorden hoeveel het kost om een 912 perfect te krijgen: te veel.
Eerstens kost het evenveel om een 356 te reviseren: lees 356-liefhebbers prijzen. Tweedens tellen specialisten dus hiervoor door. Derdens is de "echte old school porschista" kennis een beetje verdwenen. De cylinderkoppen van een 75pk 356 kan je omdraaien om er bv nog eens 160000 km uit te halen enz. Zoals Barry Curtis, 4 cylinder porsche guru, me ooit eens vertelde: "iedereen kan een 4 cylinder bouwen met nieuwe onderdelen. Of ie vooruit gaat is nog wat anders "
Vierdens: herstellingswerk aan de koets: roest roest roest en dure panelen. In het geval van een FIA racewagen is 20000 euro voor een body op de richtbank te zetten, te lassen, ophangingspunten en torsion bars enz opnieuw te lassen geen probleem aangezien zo'n wagen makkelijk 50000 euro mag kosten. Voor een 912 is het een heel ander probleem.
Klik hier maar eens op, dan krijg je een goed idee van de typische roestplekken
http://www.early911.co.uk/html/problems.html
the Transend boys hebben een beetje een pragmatische aanpak betreffende de 912
http://www.transend.co.uk/techtips.htm
Neem daarenboven dat de 912 vaak serieus verwaarloosd werd omdat het economisch "niet waard was" om aan een ouwe 4 cylinder schmokert wat geld tegenaan te gooien. Het resultaat is dat je dus betaald voor de gebreken die de vorige eigenaaren hebben laten onstaan. En neen, een kever sleutelert kan echt niet effe een porsche oplappen.....
Ergo: om een 912 perfect te maken moet je met een heel goede, volledig complete wagen starten die roestvrij is en die een gedocumenteerde onderhoudshistory heeft. Spendeer meer dan 2000 manuren en een fortuin aan onderdelen en dan kom je er misschien.
Indien je geen budget hebt voor 25000 euro + veel werk zelf wil doen, vergeet het maar.
Ik zou in jou geval eens kijken wat er in de US van 912 te koop is en misschien een wagen kopen die gewoon nieuwe rubbers, respray, brakes, tyres en een revisie van de carbs nodig heeft.
HTH,
Bert
|
17 aug 2008 23:02 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Vind ik toch sterk 320.000 km een 356 motor, ik vind 100.000 km al een hele prestatie.
Maar het klopt wel dat de revisie van een 912 of 356 blok net hetzelfde zijn. De body restaureren van een 912 is dan net een beetje goedkoper dan van een 356, het grote verschil zit hier aan de voorkant. Deze is bij de 912 voor een deel al geschroef waar het bij de 356- echt helemaal las werk is.
Bij de 912 zit je met hetzelfde probleem als de 356 coupe, de wagens gaan "nog" niet genoeg geld om een perfecte restauratie er bij de verkoop er terug uit te halen. Ik denk echter dat dit in de toekomst echter wel gaat veranderen. Als je de prijzen van de 912 en de 356 coupé nu vergelijkt met laat ons zeggen een jaar of 10 geleden, gaan ze sneller omhoog dan de index.
Dus 912 en 356(coupé) rijders blijven volhouden, er komt een tijd dat de instandhouding van deze wagen beloont gaat worden, en ondertussen lekker genieten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
17 aug 2008 23:49 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Op welke ervaring is dat gebaseerd? een goede 4 cylinder porsche zou normaal alleen valve guides enz, kortom een top end rebuild, benodigen na een 160000 km, afhankelijk van rijstijl, onderhoudsintervallen enz?
Groeten,
Bert
|
17 aug 2008 23:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Op 15 jaar 356 rijden, ik zeg wel 356 rijden en niet pruttelen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 aug 2008 1:01 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
En wát voor een 356 Paul
Wat is die coupé van jou zeldzaam mooi man, met een heerlijk geluid.
Van pruttelen heb jij volgens mij nog nooit gehoord
|
18 aug 2008 1:08 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Paul, laat ik eerst even verduidelijken uit welke hoek ik mijn vragen stel. De queeste voor info is dus niet bedoeld als een persoonlijke aanval maar vanuit het perspectief van iemand die erg in de oude porsches is geinteresseerd.
De reden waarvoor ik het vraag is dat ik, als relatieve nieuwkomer, zoveel mythes en verhaaltjes reeds heb gehoord dat ik er grijze haren van begin te krijgen. En er wordt onwijs veel non-sense verteld, zeker als ik dan voor verduidelijking naar Eric Studer of Barry Curtis ga: twee mannen die sinds de 1950-ties de club races wonnen op nationaal (UK) en internationaal gebied met de 356, met als doel, zeker die Duitsers eens een poepje te laten ruiken. Op Classic Le mans heb ik Andy Prill een conrod door zijn blok zijn draaien enz en stond ik mee aan de zijlijn met een paar oude ratten over wat de oorzaak zou kunnen zijn.
daarom, zou je aub kunnen verduidelijken wat voor motorspecificaties heb je in je 356 over die 15 jaar gehad?
Wie doet/deed je motorwerk?
Welk "leergeld" heb je betaald en route?
MvG,
Bert
|
18 aug 2008 1:44 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Heb al verschillende motors laten reviseren en nieuw laten opbouwen. (6 stuks ondertussen)
Gaande van de originele specs 90(super) pk 1600cc, naar een 1750 (115pk) tot nu in de Gulf 1950cc (+/- 160pk)
De prijzen variëerde van een €10.000 tot € 25.000. De motoren zijn steeds gedaan geweest door mensen die er verstand van hadden (wat ik niet heb) waaronder
Motorrevisie Klint Antwerpen(Deurne)
Peter Iversen(Denemarken)
Dan een kerel in West-Vlaanderen, kom eersdaags wel op zijn naam.
Allemaal kerels die niet aan hun proefstuk toezijn.
Wat voor mythes heb je eigenlijk gehoord? Ik ken ook mensen die hun blok overslijtbaar is, maar dan hoor je wel dat ze alle 5 voet hun blok opengooien om het een of het ander te veranderen, eigenlijk zijn deze mensen konstant bezig hun motor te reviseren.
Van zodra een motor van mij olie begint te verbruiken meer dan 2 liter op duizen, gaat hij eruit en weg voor revisie. Of hij nu nog goed draaid of niet. Ken niets van techniek, maar zelf vind ik dat als een motor zoveel olie begint te verbruiken er toch iets mis is.
Er zullen wel mensen zeggen dat een volledige revisie niet nodig is, maar ik heb dan zoiets van , als hij dan toch open ligt, maar gelijk gans de handel doen.
Het is nu ook niet dat je 40.000km per jaar met deze wagens doet.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 aug 2008 2:14 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Er zullen wss ook niet al teveel 356's zijn, die net zoals de jouwe Paul, vlotjes 210 km/h op de teller zetten...
|
18 aug 2008 2:23 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Dat lijkt me niet... WOW !!!
Dat zal vast en zeker grote ogen op doen zetten als die blauw-oranje plat geslagen kever (Neem aan niet de speedster) met die snelheid voorbij komt.
On topic: Grappig dat perfectie zo'n ruim begrip is.....
Ik vind dat ik nu voor mij ook een perfecte Porsche heb, alhoewel er best verbeterpunten aan zitten... Wat dit mag gaan kosten.. ????
Ik weet nu wel, als je eenmaal aan het opknappen gaat, dat de kosten veel sneller de pan uit rijzen dan je lief is..
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
18 aug 2008 3:45 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Denk dat je daar de spijker mee op de kop slaat ; bij de een is het een, naar wat mogelijk is bij eigen middelen, nette auto hebben...bij iemand anders is het een perfecte auto, en niets minder dan dat.
|
18 aug 2008 9:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Als Jurgen de staatsloterij wint is mijn Porsche bijna perfect. Rode achterknippers en rijden maar
Die belofte daar kun je me altijd aan houden, maar zal zelfs ongevraagd goed komen...
J
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 aug 2008 9:08 |
|
|
Panic
911 Carrera 3.2 1988
|
ik heb de mijne nog niet zo lang, maar in mijn ogen is ze perfect.
20 jaar oud met een gezonde patina. Technisch goed genoeg om gerust
dagelijks te rijden. Meer heb ik niet nodig.
En als er wat kapot gaat dan (laten) we dat wel weer fixen.
_________________________________________ Het wordt steeds leuker op de weg!
|
18 aug 2008 17:20 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Yep, behoorlijk subjectief, dat PERFECT...
Voor mij geldt dat voor oudere auto's als alles het doet en heel is. Maar zeker niet als nieuw. Mooi voorbeeld: ik ken iemand die een hele verzameling oude engelse sportwagens heeft en die ook gerestaureerd zijn naar PERFECTE staat. Zo ook een Jag e-type coupe 1,5. Toen ik die voor het eerst zag moest de restauratie nog beginnen. Er zat een prachtig oud en orgineel leren interieur is. Helemaal heel en een mooie oude uitstraling. PERFECT dacht ik nog...
Na restauratie bleek dat het interieur geheel opnieuw gedaan was en het was inderdaad als nieuw. Maar PERFECT? Voor mij niet meer...
Bij mijn speurtocht naar de porsche zoek ik dan ook niet naar een als nieuwe auto, maar wel een PERFECTE...
Mick
|
18 aug 2008 21:22 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Perfect???
Zodra ik er 1 perfect heb koop ik er gewoon 1 bij en begint het verhaal weer opnieuw.
Meer dan 15.000 dus .....................................
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
18 aug 2008 21:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Na het beantwoorden vd vraag wat Ironpatje met 'perfect' bedoelde, hoeven we hierover niet meer te discussiëren heren!
|
18 aug 2008 21:56 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ongeveer vier keer zoveel als-ie na die operatie waard zal zijn. Dat wordt 'm dus niet.
Dan moet-ie vervolgens 's nachts de garage in en durf ik 'm ook niet meer elke dag te gebruiken.
Hij wordt nog wel wat fraaier op den duur, maar het blijft een 28 jaar oude auto en dat mag je van mij best zien.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
18 aug 2008 22:14 |
|
|