Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:38

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
re-import van een 993 in Nederland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911
Bericht re-import van een 993 in Nederland
Hallo,

Weet er iemand wat de precieze procedure is om een Nederlandse 993 die bij de RDW werd geëxporteerd terug op Nederlands kenteken te krijgen?
Voor alle duidelijkheid, de wagen is nog niet in België ingevoerd. Ik heb alle Nederlandse kentekenbewijzen en een uitvoerverklaring, alles door RDW afgestempeld voor "export".
Ik weet dat er geen BPM meer te betalen is omdat deze al eens betaald werd voor de wagen, maar de rest van de procedure is me niet heel duidelijk.

Alvast bedankt

18 aug 2008 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dat ding bij wat al verkocht was maar niet afgenomen was ;-)?

Lijkt mij dat dit vrij makkelijk terug te draaien moet zijn. Als je alle NL kentekens hebt vraag ik me af of je hem niet gewoon over kunt schrijven. RDW al gebeld?

18 aug 2008 23:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Waarschijnlijk kun je alles vinden op de RDW site, succes :wink:

19 aug 2008 6:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Wagen was inderdaad eerder al verkocht maar ik moet vaststellen dat er tegenwoordig meer en meer klanten de overeenkomst niet kunnen nakomen wegens onvoldoende dollars...

Op de RDW site kan ik niet onmiddellijk iets terug vinden, staat heel veel op maar volgens mij niks over re-import.

Ik zal straks eens proberen te telefoneren met de RDW, in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg en niet 35 menuutjes moet doorlopen...

19 aug 2008 8:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
in ieder geval wél 35 minuutjes... :twisted: Sterkte en succes.

19 aug 2008 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Gisteren even contact gehad met de RDW... moet zeggen viel serieus mee. Ik weet dat je vanuit Nederland dat 0900 nr moet bellen en al die menuutjes doorlopen voor je iemand aan de lijn krijgt.
Vanuit België is het een gewoon telefoonnummer en krijg je na 1 keuzemenu al iemand aan de lijn. Vriendelijk verder geholpen door deze dame.

De wagen kan dus zeer gemakkelijk terug op Nederlands kenteken gezet worden en krijgt zelfs het oude kenteken terug. Uiteraard geen BPM te betalen want die was vroeger reeds betaald.

20 aug 2008 9:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]