Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:55



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Tuning 930 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht 
flatsix schreef:
Paul schreef:

Citaat:
de ongelooflijk lekkere duw in de rug! daar gaat het om.

maar let erop dat een zeer gezonde (topconditie) motor de basis moet zijn.
(wellicht eerst/tegelijkertijd een revisie? als er toch voor de tuning nieuwe delen in gaan)

een goedkope is een 1.0 bar veer in de wastegate en een grotere intercooler. (maar ook dan moet de motor in goede conditie zijn)


Ik ben met mijn standaard 930 sneller of net zo snel als elke non-turbo Porsche t/m 993 / 996 3.4
pas de 997 (S) worden lastiger (vooral op hogere snelheid)

Ik doe trouwens 80-120 zonder aanloop evensnel als een BMW m5 V10
KOPPEL!!!
heerlijk.

de auto voelt sowieso nóg sneller aan de hij in werkelijkheid al is... ik ben ongeveer net zo snel als mijn pa's licht opgevoerde 993... maar de 930 voelt sneller aan
alles draait om de enorme BRUUTheid van deze auto... een ouderwetse Porsche Turbo!


Maar waarom heb je hem dan te koop staan Paul?

http://auto.marktplaats.nl/porsche/157993482-porsche-911-turbo.html


Omdat ik na 2 jaar genieten toch meer richting het circuit-rijden wil. Dat vin dik met deze auto zonde...
Ik heb inmiddels een BMW e30 325i omgebouwd... allebei de auto's is een beetje veelvan het goede.
interesse??




A Jaco: momenteel wordt aan de hand van de turbodruk mechanisch meer brandstof ingespoten. Digitaal (m.b.v. een computer) regelen is uiteraard veel nauwkeuriger. Veiliger voor je motor en meer vermogen
maar je hebt het ook over de turbodruk regelen?
normaal gesproken, als je meer turbodruk krijgt spuit hij vanzelf meer in, of wel via de mechanische regeling, of op een andere manier?!?
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


18 aug 2008 18:30
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Paul,
ik bedoelde dat je bij een bepaalde (turbo)druk de hoeveelheid brandstof kan bepalen, staat een beetje onduidelijk idd. :wink:
Vraag me maar niet hoe het hele injectie systeem werkt (K-jetronic geloof ik) maar het komt hier op neer dat de warmloopregelaar zorgt voor een hogere of lagere benzine-controledruk naar de gelang temperatuur/toerental/(turbo)drukken.
Deze druk is niet de echte druk op de injectors etc, maar door deze druk te verhogen/verlagen kun je dus de daadwerkelijke benzine-druk dusdanig aanpassen dat de motor onder alle omstandigheden goed loopt met als het goed is de beste prestaties..................of zoiets 8) :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


20 aug 2008 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Citaat:
Ik heb inmiddels een BMW e30 325i omgebouwd... allebei de auto's is een beetje veelvan het goede. interesse??


ja hier :) !


20 aug 2008 12:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.