Auteur |
Bericht |
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
K&N luchfilter of origineel
Voor mijn 2.2T motor met Zenith TIN40 carburatie ben ik op zoek naar een alternatief voor het gigantische Bling Bling luchtfilter wat nu gemonteerd is.
Ik wil de '69 911 waarin het blok gemonteerd zit een wat sportievere sound- drive- en look geven en ben niet zo gecharmeerd van dat chrome geval.
Die K&N filters klinken volgens mij een stuk beter maar of het ook beter rijdt?
Daarnaast moet er volgens mij ook nog een olieretour leiding worden gemonteerd, ik kan niet helemaal overzien wat daarvoor moet gebeuren.
Het sportieve geluid zal zo 'ie zo wel worden bijgestaan door de uitlaatkeuze, vraag is hoe er een symphonie van te maken
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
19 aug 2008 11:27 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Alles origineel, dus ook het luchtfilter.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 aug 2008 11:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Mijn beleving - met de laatste luchtgekoelde - is dat inlaatgeluid de symphonie zeker niet mooier maakt. Wel meer, maar meer geschuur zeg maar.
Over smaak van dat bling ding valt inderdaad te twisten. Oplossing zwart verchromen of zo iets
Bij de 3.2 was het originele uitlaatgeluid al 100% perfect, dus dat zal bij deze oudere generatie vast niet minder zijn
Mijn samenvattend oordeel: origineel houden qua componenten, misschien iets doen aan de 'uitstraling'
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2008 12:25 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Heb alles origineel en geniet nog altijd van het geluid.
|
19 aug 2008 12:46 |
|
|
horn
PF #57
|
maar jij hebt dan ook geen '69 2.2T...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 aug 2008 12:49 |
|
|
zuugnap
|
orginaaaleeehhh
|
19 aug 2008 15:08 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
ik zou ook zeggen origineel laten want zo'n 2.2 snerpt al genoeg uit zichzelf Die chrome deksel kun je altijd een ander kleurtje geven, maar dat wil je natuurlijk niet horen
|
19 aug 2008 15:28 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Carbs met K&N zien er gewoon een stuk beter uit als je het klepje open trekt
Het standaard luchtfilterhuis ziet er al niet uit, en zo verchroomd is het helemaal
In de waterdeksels voor de K&N's zit een gat voor de aansluiting voor de carter ontluchting
Mooier (beter) is om een apparte 'puke bottle' in te bouwen voor je carter ontluchting
Oh ja... wat betreft de origineel-ridders... lekker belangrijk voor een onderdeel dat je in 5 minuten terug bouwt
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 aug 2008 16:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
19 aug 2008 17:15 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
doe die ontsteking er dan ook maar bij
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 aug 2008 17:21 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
past mooi bij m,n wielen blingbling
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
19 aug 2008 17:47 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Kijk eens van wie die foto's zijn jongens
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
19 aug 2008 18:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 aug 2008 19:19 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Ja die zal minder problemen geven
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
19 aug 2008 19:26 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Dat geblingbling is inderdaad geen ponum.
Zelf heb ik het tot nu toe origineel gehouden
Persoonlijk vind ik al een hele tijd dat die K&N's er toch fraai uitzien.
Ik vrees wel dat het geluidsvolume fors toeneemt, zeker met die trompetten
|
19 aug 2008 19:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik zou in dit geval voor K&N kiezen. Stoer en lekker clean aanzicht. Geluid weet ik niet wat het doet, maar zal zeker niet slecht zijn. Verder ben ik het met mijn naamgenoot hier eens, je hebt het zo weer teruggebouwd als het niet bevalt. Filters raak je op ebay wel weer kwijt.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
19 aug 2008 20:41 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Ik vind de K&N het mooiste, en het zal best wel wat meedragen aan het geluid.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
19 aug 2008 20:56 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
K&N is met een inhaalrace bezig..
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
19 aug 2008 21:03 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Je gaat meer geluid krijgen . Hoe meer oppervlak hoe beter, en `t staat ook goed (mijn mening).
succes met je keuze
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
20 aug 2008 20:20 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Eigenlijk vrees ik dat K&N altijd meer deeltjes doorlaat dan een origineel filter. Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om voor origineel te gaan. En als deze K&N's ook de motor het geluid van een astma-patiënt geven dan zou ik zeker voor origineel gaan. Op mijn 3.2 vond ik dat gehijg storend en heb ik het K&N-filter vervangen door origineel.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
20 aug 2008 21:30 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Moet je wel met je motorkap openrijden
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
20 aug 2008 21:36 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Hoezo motorkap?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
20 aug 2008 21:39 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
nou ja motorklep dan ,of motordeksel wat jij wilt haha
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
20 aug 2008 21:41 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Nee joh, met zo'n spiegeltjes en kraaltjes bedoening rij je natuurlijk zonder motrokap.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
20 aug 2008 22:02 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Waarschijnlijk had je een K&N filter met astma.........
|
21 aug 2008 0:06 |
|
|