Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 23:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Cadeau-shop maakt gebruik van email-adressen 11-steden 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
en dan een porsche specifiek mailtje versturen? :?

21 aug 2008 22:10
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Intelligent Spyware heet dat, Horn :mrgreen:

21 aug 2008 22:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Raadsel opgelost. Zojuist email antwoord gehad...

Geachte heer Van Horn,
Beste Porsche collega,
Beste Harald,

Allereerst mijn excuses voor de niet gewenste e-mail. De fout ligt bij mij en niet bij Lidy van Sonsbeek. Ook ik sta ingeschreven bij de Porsche 911 Steden Tocht onder nr. xxxxx en maak gebruik van het Porscheforum onder xxxxx.

Op 29 juli 2008 (tevens ook mijn trouwdag en daarom ging het mis) ontving ik van de organisatoren een e-mail met het onderwerp “Hotelovernachtingen”. In deze e-mail waren alle e-mail adressen zichtbaar. Dit is zeker per ongeluk gegaan en hebben de organisatoren niet de BCC functie gebruikt.

Op mijn trouwdag kreeg ik een prachtig cadeau van hetCADEAU.nl waar ik niets van af wist. Ik ben ook nog eens mede-eigenaar van dit bedrijf.
Tevens heb ik nog diverse andere e-mail adressen gebruikt die te vinden waren op internet. Uw e-mail adres stond vermeld in de desbetreffende e-mail van 29 juli 2008. De fout die ik nu gemaakt heb is dat ik Lidy van Sonsbeek opdracht heb gegeven namens hetCADEAU.nl een kortingscode voor Porsche rijders aan te maken en aan desbetreffende e-mail adressen te versturen.

Dit was werkelijk goed bedoeld en heb daar verder niet meer over nagedacht.

Ik denk nu goed te begrijpen wat u bedoeld en daarvoor dan ook mijn excuses u niet vooraf gevraagd te hebben uw e-mail adres te gebruiken.
Nadat Lidy uw e-mail heeft ontvangen is uw e-mailadres gelijk uit het bestand verwijderd. U zult verder van ons geen e-mail meer ontvangen, alleen uiteraard als u daarom vraagt.

Nogmaals excuses voor het ongemak en desalniettemin hoop ik toch dat we gewoon in september samen een biertje (of iets anders) kunnen drinken.

Wat mij betreft afgehandeld.

21 aug 2008 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
horn schreef:
Wat mij betreft afgehandeld.

mee eens.
zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken. wereldvrede enzo ;-)
slotje?

21 aug 2008 22:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
spa blauw mag ook :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 aug 2008 22:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ingo schreef:
slotje?

Wilde hem nog even openhouden zodat de 11-stedencie en anderen (!) zien dat het niet zo handig is om emails te sturen naar zichtbare adressen... :idea:

21 aug 2008 22:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Nadat Lidy uw e-mail heeft ontvangen is uw e-mailadres gelijk uit het bestand verwijderd.

... nu alle andere 911-stedentocht deelnemers nog 'n mailtje naar Lidy (laten) sturen :wink:

21 aug 2008 22:46
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
horn schreef:
Dit was werkelijk goed bedoeld en heb daar verder niet meer over nagedacht.

Ik denk nu goed te begrijpen wat u bedoeld en daarvoor dan ook mijn excuses u niet vooraf gevraagd te hebben uw e-mail adres te gebruiken.
Nadat Lidy uw e-mail heeft ontvangen is uw e-mailadres gelijk uit het bestand verwijderd. U zult verder van ons geen e-mail meer ontvangen, alleen uiteraard als u daarom vraagt.

Ik mag toch hopen dat hij dat dan gelijk voor alle adressen die op deze manier verkregen zijn gedaan heeft? Of weet meneer niet dat het versturen van ongevraagde e-mail in Nederland niet echt populair is (om het nog niet maar niet te hebben over eventuele juridische onderdelen?)

Mijn mening: flink onzin excuus. Als je met je eigen bedrijf niet nadenkt bij het versturen van een massa-email, ben je niet heel slim bezig. Sorry hoor.

21 aug 2008 22:46
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
nou ja, massa... massa... het is de 11-stedentocht maar :cheesy: :^: Maar ik ben het met je eens, heb echter geen zin om er verder nog aandacht aan te besteden. is het me niet belangrijk genoeg voor.

21 aug 2008 22:49
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik zeg op de brandstapel :twisted: . Wie denkt 'ie dat we zijn...een stelletje doorgeslagen autofreaks? :mrgreen:

21 aug 2008 22:50
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als je op donderdagavond om bijna 11 uur niets beters te doen hebt? hoezo? :bang: :silent: :tongue: :mrgreen:

21 aug 2008 22:53
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik ben hier redelijk pissed over i.v.m. hier eerder genoemde redenen en achtergronden. En ook ik heb een mailtje gestuurd hoe ze aan mijn adres komen.

Het eerste antwoord was het volgende:
Wij hebben e-mail adressen bij elkaar gespeurd van Porsche rijders. Wij hebben geen bestanden van derden gekocht, want we zijn een klein bedrijfje en proberen ons duidelijk op exclusieve doelgroepen te richten.

Ik vind dit VOLSTREKT onacceptabel en commercieel sch..tgedrag. Inderdaad Ingo: de wereldvrede is misschien belangrijker om je druk over te maken. Maar dit soort mails, met uiteindelijk de zelfde slappe excuusbrief als Horn, en dan als hoogtepunt weer een stukje reclame (Op mijn trouwdag kreeg ik een prachtig cadeau van hetCADEAU.nl waar ik niets van af wist. Ik ben ook nog eens mede-eigenaar van dit bedrijf) daar p.s ik echt op. Als in: maken echt HELE slechte dingen in mij los.

21 aug 2008 22:56
Profiel
Bericht 
Misschien kan hij het met een cadeautje van hetcadeau.nl weer goed maken? :cheesy:

21 aug 2008 22:58
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik denk dat ze wel bij elk merk hebben gezegd van dat het een exclusief merk is,
en dat ze dus ook gewoon bergen mensen hebben gemaild onge8 welk merk :cry:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 aug 2008 22:59
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Lydia schreef:
Misschien kan hij het met een cadeautje van hetcadeau.nl weer goed maken? :cheesy:

Ik zal hem een cadeautje geven. Alle bonnetjes uit de ANWB gids invullen. Dan krijgt ie heeel veel post. Voor trapliften etc. En ze bellen je echt zeker 3 keer. Op vrijdagmorgen om 9 uur. Vrij irritant als student :mrgreen:

21 aug 2008 23:34
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wat is zijn mailadres? SPAMMEN! :twisted: :wink:

Waar is de logica in deze zin trouwens? :roll:

Op mijn trouwdag kreeg ik een prachtig cadeau van hetCADEAU.nl waar ik niets van af wist. Ik ben ook nog eens mede-eigenaar van dit bedrijf.

22 aug 2008 0:19
Profiel
Bericht 
Simpel: SLUIKREKLAME !

22 aug 2008 7:34
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Citaat:

Nog even afgezien van de grammaticale fout, hoe had hij toestemming willen vragen, via de e-mail? :twisted:

22 aug 2008 7:44
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
Wellicht kan het topic weer gesloten worden.

Weten immers hoe het zit, maar wat ik wel erg vreemd vind, heb gisteren de betreffende Lidy van Sonsbeek gesproken en die wist van niets, was een actie van de zijn collega naar zeggen.

Iemand hangt dus in iedergeval een l.l verhaal op!

Citaat:
De fout die ik nu gemaakt heb is dat ik Lidy van Sonsbeek opdracht heb gegeven namens hetCADEAU.nl een kortingscode voor Porsche rijders aan te maken en aan desbetreffende e-mail adressen te versturen.

Maar wat mij betreft Slotje

en wellicht dat ik namens alle geadresseerd mag spreken

:wink: We houden ons voor het biertje aanbevolen :wink:

22 aug 2008 7:48
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
slotje dan maar...

22 aug 2008 7:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Even slotje eraf om het topic te completeren met de reactie van de 11-steden cie:

Beste Harald,

Met ontsteltenis heb ik het topic 'Cadeau-shop maakt gebruik van email-adressen 11-steden' zitten lezen.
Een bijzonder betreurenswaardige gang van zaken waar inmiddels ook vanuit mijn zijde actie op is ondernomen.

Binnen de organisatie heb ik onderzocht wat hier precies mis is gegaan en het blijkt inderdaad dat een van onze mensen een mailing aan alle deelnemers van de elfstedetocht heeft verstuurd zonder daarbij het 'BCC' adres te gebruiken.
De betreffende 'dader' is hierover al aangesproken aangezien de door deelnemers verstrekte gegevens niet naar derden gecommuniceerd mogen worden.
Tevens is hierop het beleid voor het verzenden van mail bij ons volledig aangepast.

Los van de fout die aan onze zijde is gemaakt is het bijzonder verwerpelijk dat één van de deelnemers hier gretig misbruik van heeft gemaakt om zijn eigen bedrijf op de kaart te zetten. In een reactie geeft hij zelf aan deze adressen te hebben gebruikt en tevens een aantal adressen van internet te hebben gebruikt. Ik heb aangegeven dat we dit, naast het feit dat het conform de etiquette en wetgeving ongeoorloofd is, bijzonder ongepast vinden en eisen dat hij deze adressen met onmiddelijke ingang uit zijn bestanden verwijderd.

Nogmaals ik betreur het ten zeerste dat dit voorval heeft plaatsgevonden en wij zullen vandaag nog even een mail (via de bcc) naar alle deelnemers uitsturen waarin wij onze excuses aanbieden, uitleg zullen geven en ons verder distancieren van dit misbruik.

Groet
Maurice

22 aug 2008 11:20
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3