Auteur |
Bericht |
LCVM
Boxster SNoordholland
|
Telefoon
In mijn Boxster S is een ingebouwde GSM unit aanwezig (als onderdeel van radio/navigatie/boordcomputer. Bouwjaar 2000, dus nog gleuf voor grote SIM-card. Ik heb dus zo'n SIM-card gekocht en in eerste instantie leek alles te werken. Pin-code kon worden veranderd, telefoonboek kon worden gevuld, maar....... door de telefoon in het display blijft een streep staan en ik kan niet bellen of gebeld worden.
Hij vraagt keurig om de PINcode bij het starten, maar die streep blijft door de telefoon staan en hij werkt niet.
Weet iemand een oplossing? Zal toch geen SIMlock zijn, want weer Porsche veel met welke operator de toekomstige eigenaar in zee gaat.
_________________________________________ LCVM Bergtrainingen
De training voor auto en motorrijders
www.lcvm-bergtrainingen.eu
|
21 aug 2008 21:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ben eerder bang vh netwerk, iets met de 900 en 1800 band
en die oude porsche dingen werken alleen met de 900 band die maar een paar providers ondersteunen
_________________________________________ Got coffee?
|
22 aug 2008 10:46 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik heb een BMW uit 2001 en die werkt alleen maar met KPN of Vodafone, op het oude 900 Mhz netwerk.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
22 aug 2008 11:21 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 aug 2008 12:03 |
|
|
LCVM
Boxster SNoordholland
|
Dat van dat netwerk zou wel eens kunnen. SIM only van KPN en het probleem is opgelost? Heb ik wel weer een nummer erbij, maar dat is een kwestie van doorschakelen.
|
22 aug 2008 18:46 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
Yep, werkt alleen op KPN en Vodaphone... Ben zelf overgestapt op vodaphone en werkt prima. Alleen hoor ik wel eens dat andere mensen me best moeilijk verstaan.... Microfoon zit natuurlijk best ver weg op het dashboard en ik denk dat er veel bijgeluiden worden opgepikt... Zelf hoor ik de mensen overigens prima!!
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
23 aug 2008 19:00 |
|
|
LCVM
Boxster SNoordholland
|
Heb inmiddels nog even met het boekje in de hand alle instellingen doorgelopen en inderdaad kent hij maar 2 netwerken. KPN en zoals het er nog staat Libertel (tegenwoordig Vodaphone)
Dus maandag even naar de shop en een SIM-only abonnement regelen.
Bedankt voor de tips.
|
23 aug 2008 21:01 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
Laatste tip: koop een duo simkaart voor je huidige nummer. In de auto zet je je mobieltje uit en heb je hetzelfde nummer in de auto als op je mobiel. Alle telefoonnummers vanuit je telefoon op de grote sim kaart kopieren en heb je ook alle nummers van je telefoon in de auto. Gaat erg makkelijk!
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
24 aug 2008 10:05 |
|
|
LCVM
Boxster SNoordholland
|
Dat had ik dus al gedaan. Maar helaas zit T-mobile blijkbaar niet op de goede band. Dus tijdelijk maar even een apart nummer en straks bij de contractverlenging overstappen naar KPN met een duo SIM-kaart.
En dan werkt het zoals jij hebt omschreven.
Bedankt voor de tip.
|
24 aug 2008 12:42 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
wat ik zou doen is een beetje knap inbouw station bellen.
en vragen of ze een een bluetooth ontvanger kunnen aansluiten op jouw systeem, dan ook geen duo kaart meer nodig, je hoeft je telefoon ook niet uit te zetten.
zo heb ik bij hun een navi in een orgineel telefoon console laten inbouwen en
besproken hoe ik eventueel een stinger dsi wil hebben,namelijk in de zonneklep, je raakt dan wel je spiegeltje kwijt.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
24 aug 2008 17:18 |
|
|
LCVM
Boxster SNoordholland
|
Op mijn motor heb ik het inderdaad ook zo zitten. Telefoon via blue-tooth verbonden met met navigatiesysteem en die weer met blue-tooth aan de microfoon/luidsprekers in mijn helm.
Dat zou het inderdaad een stuk makkelijker maken. Heb je toevallig een adres waar ze dat kunnen?
|
24 aug 2008 17:32 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb iets gedaan waar je bericht van krijgt
robert