Auteur |
Bericht |
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Sorry sorry sorry....Ik was even een weekje offline ivm andere prioriteiten en heb sjuust met rode oortjes de pagina's met reacties door zitten worstelen.
Ik heb hieronder letterlijk de "offerte" van Pon (die ik dus per mail ontvangen heb) gecopieerd.
Maar als je het begin van dit draadje leest dan zie je dat ik me heus niet opwindt over het feit dat sommige dingen vervangen moeten worden. En als iets kapot is dan moet het ook, daar zijn we het snel over eens. En we kunnen met z'n allen ook nog wel een mening hebben over de prijsstelling van Pon, maar nogmaals dat is niet de kern van mijn frustratie, het staat je nl altijd vrij om een andere garage te zoeken. Dus dat hoef je mij niet echt uit te leggen.
Mijn grote boosheid, en aanleiding voor deze post, zit hem erin dat er dingen voor reparatie worden opgevoerd die op zijn zachtst gezegd discutabel zijn en die bij een simpele inspectie gewoon worden ontkracht. Dat is mijn punt.
Ow, en de eerste de beste die mijn auto nog een keer een wrak durft te noemen wil ik met plezier wel eens heel hard met dat "wrak" over zijn tenen rijden.
------------------
Zoals afgesproken hierbij de begroting voor onderhoud/reparatie van uw auto.
Grote beurt : 619 euro
Remvloeistof : 175 euro
Remblokken voor : 445 euro
Remblokken achter : 401 euro
Vervangen krukaskeering i.v.m. lekkage : 1471 euro
Condensors vervangen i.v.m. lekkage : 1032 euro
Radiatoren vervangen (stelpost) : 756 euro
Bobines vervangen : 365 euro
Totale begroting inclusief diverse reparaties 5100-5400 euro inclusief de btw
--------
Oh en om positief af te sluiten.....de kopjes zijn wel geinig trouwens
_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
|
21 aug 2008 15:26 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat zijn dus 2500 euro voor lekkages
Nou kan ik iets roepen over 996jes en zo, maar daarvoor zijn mijn tenen me te lief....
Maarre, zonder gekheid. Wist je dat? Ik bedoel, wist je dat van die krukaskeering bv?
|
21 aug 2008 15:41 |
|
|
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Ja dat van die krukaskering wist ik al toen ik hem kocht (was korting voor gegeven in de prijs).
We hebben dat toen samen met een vakkundige expert op dat gebied beoordeeld en besloten dat we dit "lichte zweten" (hij is wel vochtig, maar er ligt nooit een druppel op de grond ) natuurlijk nauwlettend in de gaten houden en ik heb de centjes ervoor liggen al klaar maar zolang het niet erger wordt stel ik het nog lekker even uit. Motor helemaal loshalen en terugzetten wordt ie nooit beter van IMHO.
_________________________________________ Mijn vader zei altijd: Het hebben van de zaak, is 't einde van t vermaak!
Nou, sinds mijn 911 weet ik het, hij had het mooi fout.........
|
21 aug 2008 15:47 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
ik heb laatst remblokken voor mijn 930 gehaald (voor "grote" turboremmen met geperforeerde schijven, dus echt niet de goedkoopste ofzo)
deze kostten mij bij de groothandel (Bosch) ietys van 35 euro voor een set! (dis 2 kanten)
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
21 aug 2008 17:10 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
voor de rest verklaren de "lakkages" wel een groot deel van de kosten... OF HET NODIG is, blijft een tweede vraag. Een keerring vervangen bij licht zweten is misschien iverdreven.
Wel leuk dat je nog even reageert
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
21 aug 2008 17:11 |
|
|
zuugnap
|
Eergisteren "kleine onderhoudsbeurt" bij Porsche Centrum Gelderland gehad ... van te voren doorgenomen wat er aan ging gebeuren, en of ik zelf nog klachten had! Op 28 euro na klopte de afrekening precies!!!! ze hadden nog wat speling in de koppeling gevonden(ontlucht), geen extra kosten berekend! Mn nummerplaat hing nog los van een laagvliegende duif ook weer netjes vastgezet! en mn luchthapper onder de plaat was los ook weer goed vastgemonteerd ook geen extra kosten, daarna stond de wagen buiten supernetjes van binnen en buiten even gewassen !!!
Vond het echt weer een klasse service!! dus tja zou dat zo verschillen dan per PC dealer?
oja even berekening voorremmen!! blokken vervangen!!
reparatieset 23.50
dempingsplaat 4x a 19.20
remblokken 142,60
2x contactdraad a 24,70
dat is dan ex = totale prijs err reken maar uit
|
21 aug 2008 19:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
21 aug 2008 19:11 |
|
|
horn
PF #57
|
ik kan me overigens goed voorstellen dat de behandeling en/of prijsstelling per dealer anders is. zijn toch voor een (groot) deel zelfstandige ondernemers?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 aug 2008 20:25 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Uiteraard is de dealer (wat) duurder dan de (gemiddelde) specialist, maar wat mij wel opvalt:
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
21 aug 2008 21:13 |
|
|
zuugnap
|
Doe mij maar een verse peer dan ipv een appelkneus eehh kreus!! ( zonder oranje oren dan wel he)
Helaas niet .... als ze PC zijn dan hebben ze zich te conformeren aan de regeltjes van de importeur!! daar zitten veel voordelen aan maar ook een groot aantal irritante nadelen ....
|
21 aug 2008 23:52 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zit te wachten op iemand die nu nog gaat roepen:
"ja maar je moet niet bezuinigen op je remblokken......"
Wat een idioterie zeg, dik EUR 400 voor een uurtje werk en EUR 150 materiaal.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 aug 2008 0:52 |
|
|
zuugnap
|
hmm zie geen specificatie van de "manuren" zal eens navragen waarom dat niet wordt vermeld ..... iemand anders wel die specs op zn bill??
|
22 aug 2008 3:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Zouden ze ook regeltjes hebben inzake klantvriendelijkheid en -gerichtheid? En wassen van auto's bij beurten?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2008 8:06 |
|
|
zuugnap
|
yeps als een soort extraatje, en ze doen het echt goed .... mijn complimenten nog aan de wasman van PCG!!
|
22 aug 2008 8:08 |
|
|
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
Net een kleine beurt uit laten voeren + APK...Rekening viel dit jaar mee, maar zoals gebruikelijk weer eens niets binnen de verlengde garantie, dus ik vraag me na drie jaar af waar je die extra 1.000 voor betaald.
Zuug, stuur die wasjongen eens naar PCA!
Men zecht dat de auto keurig is schoongemaakt, maar in een oogopslag was duidelijk te zien dat mijn velgen niet eens aangeraakt waren en gezien het was resultaat waarschijnlijk gewoon door de wasstraat gehaald...
Beetje jammer...
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
22 aug 2008 8:57 |
|
|
zuugnap
|
dat is dan jammer , door de wasstraat zeg en bij mij waren de wielen nog niet zo schoon als ik ze kon krijgen dus even navragen hoe hij dat doet!! ps zal m es vragen of hij les kan geven bij PCA zolang ik P rij nog never zo'n verlengde garantie geregeld zinloos geweld dat extra geld!! mja ieder zn keuze!
|
22 aug 2008 9:47 |
|
|
John
Cayenne
|
De prijzen zijn exact die welke op de website van Pon staan.....ze spelen dus geen kiekeboe..
http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen-996/
Krukaskeering vervangen is mijnsinzien een coulance regeling (mits je trouwe dealerklant ben)..
Deze gaat bijna bij iedere 996 op den duur eruit...dus altijd reserveren zoals je hebt gedaan, dan valt de rekening nooit tegen, uiteraard altijd ff slikken.
Verder "eindelijk" een helder verhaal met de opsomming van de geoffreerde kosten....
Nogmaals je bent niet verplicht om deze uit te voeren....tis te allen tijde jouw auto.
Bij twijfels aan de expertise van Porsche Leusden kan je altijd ff naar een gerenommeerde specialist rijden (vb Renntech)...bedenk wel dat Erwin ook zijn materialen bij Pon haalt...geen roepieroepie troep van een Marktplaats knutselaar of een imitatiewebwinkel...
Tuurlijk kan je als Porscherijder ook gaan shoppen.....en alle zaken bellen voor een offerte, tuurlijk is ie ten alle tijden goedkoper, tuurlijk kan het anders...tis jouw keuze.
Mijn keus:
een mini AKK laten doen bij Renntech....wellicht een prijsofferte
Of samen met de serviceman van Porsche Leusden een stappenplan maken betreffende jouw auto..
Maar in ieder geval die zaken laten repareren die nodig zijn, zeker olielekkage laten doen....niks erger dan een lekkende Porsche.
Helaas helaas (of juist gelukkig) is Porsche rijden, 100% goed Porsche rijden, een dure zaak en is niet weggelegd voor iedereen, laten wij hier dat realiseren, wij zijn hier allemaal bofkonten.
Mijn persoonlijke mening is ook dat het extreem bezuinigen (lees niet dat ik graag teveel dom geld uitgeef hoor, probeer ook te handelen) op een auto toebehoort aan de onderlaag van de gemeenschap.
Helaas ken ik mensen genoeg die in auto's rijden die van ellende uit elkaar vallen omdat ze op garagekosten bezuinigde, deze mensen konden ook niet anders vaak lage loon mensen of bijstand, maar wilde wel per se ten koste van alles een auto voor de deur hebben.
Verder een helder antwoord, wij weten nu allemaal waar jouw ergenis vandaan komt.......
|
22 aug 2008 10:18 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Prijzen lijken mij ook niet zo vreemd, het is natuurlijk ook niet zo eerlijk om de prijs van losse remblokken en vooral een losse keerring te vergelijken met de totale kosten van het vervangen hiervan.
| | | | Citaat: PeterDorr schreef:
Grote beurt : 619 euro (lijkt mij redelijk normaal) Remvloeistof : 175 euro voor hoeveel liter?? vlgs mij vast prijs inklusief vervangen (dus niet alleen vloeistof) Remblokken voor : 445 euro (betaalde ik circa € 150,- voor, vorig jaar origineel Porsche) wrsh ook inclusief arbeid, verder nogal wat bijkomende materiaalkosten zoals trillingsdempers, slijtage sensoren, montagemateriaal zoals veer, bouten. moet vlgs fabrieksopgave allemaal vervangen worden, kan aardig aantikken, blokken voor een gt3 mkII zijn overigens ongeveer 400 euro Remblokken achter : 401 euro (betaalde ik circa € 120,- voor, vorig jaar origineel Porsche) idem
Vervangen krukaskeering i.v.m. lekkage : 1471 euro de keering kost circa € 15,- maar voordat ze erbij zijn, zijn ze wel even bezig, boutje voor een drijfstang kost ook niet veel, maar.... Condensors vervangen i.v.m. lekkage : 1032 euro geen referentie toch maar roostertjes/ gaas voor de radiatoropeningen, onbegrijpelijk dat porsche dat af fabriek niet doet.Radiatoren vervangen (stelpost) : 756 euro geen referentie idem Bobines vervangen : 365 euro geen referentie zijn er 6, bovenop iedere bougie, kosten ongeveer €50 ps schijnt een kwaal bij moderne boxers te zijn, hangen in weer en wind en gaan door corrosie scheuren
| | | | |
verder ben ik het eens met bovenstaand betoog van John
|
22 aug 2008 11:11 |
|
|
horn
PF #57
|
groen kenk nie lezuh...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2008 11:22 |
|
|
John
Cayenne
|
|
22 aug 2008 11:27 |
|
|
993turbopeter
|
Wat zijun condensors
|
22 aug 2008 11:52 |
|
|
John
Cayenne
|
aircoonderdeel
|
22 aug 2008 12:00 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
volgens mij zijn de remmen van een Box S en een 996 het zelfde... toch
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 aug 2008 12:24 |
|
|
John
Cayenne
|
Van de vloermatten voorin weet ik het zeker
|
22 aug 2008 12:26 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik begrijp niet waarom je nu 'witheet' bent. De meeste kosten komen van lekkages. Wat moeten ze dan doen; "ja meneer u auto lekt, maar daar doen we niks aan". Ik zie het topic al weer voor mee; "Porsche dealer waardeloos, zien niet eens lekkages of vinden dat je daar mee door moet rijden".
De bobines van de 996 motor zijn echt een zwak punt, niet zo gek dat ze die preventief vervangen. De rest van de prijzen staan gewoon op hun site.
Ik vind het niet zo gek dat ze een wagen in top conditie proberen te houden. Je kunt ook doorrijden totdat het stuk gaat maar daar koop je geen Porsche voor.
|
22 aug 2008 12:34 |
|
|