Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
bumperkleven
Ik heb vandaag de auto van mijn vriendin geleend omdat mijn auto bij de poetser stond. Dat was echt een drama. Niet de auto maar de medeweggebruikers
Het is een Seat Ibiza 1.4 waarmee je redelijk mee kan komen. Ondanks het feit dat je op de linkerbaan achter iemand anders zit, waardoor je niet sneller kan, constant opgeduwd worden door, in dit geval, Audi, BMW en Mercedes. Arrogante blik achter het stuur en zo'n handelwijze van "donder op met dat kleine ding".
Heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar het is me een partij irritant. Terecht in de top 3 van ergernissen.
Hoop dat ik de betreffende bestuurders nog een keer tegenkom in de 930 Wat een ASO'S
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
22 aug 2008 18:19 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
zalje ze eens flamberen met die 930
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 aug 2008 18:27 |
|
|
zuugnap
|
je moet ook gewoon aan de kant met zo'n koektrommel ...
|
22 aug 2008 18:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ze kleven bij mij ook continu op mijn voorbumper. Irritant hoor.
|
22 aug 2008 18:32 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Nou weet je wat al die weggebruikers met hun opgefokte jappannertjes denken als jij met je dikke 930 die linkerrijbaan es een keer te lang bezet houdt.....
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
22 aug 2008 18:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Precies. Witte bestelbusjesfenomeen...hijgend op de linkerbaan...én maar blijven hangen Húp, wégwezen naar rechts zodat de "normale" auto's erlangs kunnen...
|
22 aug 2008 18:37 |
|
|
zuugnap
|
haha dacht dat ik rigoreus was ..... idd hijgers an de kant ksst, moet zeggen dat flikkerende xenon doet meestal goed zn werk!! , en inderdaad op bedrijfsbusjes na die proberen de vaart erin te houden!
|
22 aug 2008 18:40 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ik leg een rookgordijn,als ze te dicht op me zitten
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 aug 2008 18:43 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tss een boxster met een klein piemeltje? onee die hebben helemaal geen plasser
_________________________________________ oud is beter
|
22 aug 2008 18:45 |
|
|
zuugnap
|
wolf je rijdt net koud 3 jaar porsche en ook nog eens antiek ... niet zo gemeen doen he
|
22 aug 2008 18:57 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Gisteren aangereden in auto van schoonvader.Stond voor stoplicht te wachten, komt er ineens zo een auto bij je binnenrijden van achter. Klap was niet zachtjes, en schoof behoorlijk door op voorganger. En heb nu last van nekklachten(je kent het wel, auto total loss).
Dit zette mij idd later aan het denken--> De straf voor bumperkleven is met de boete verhogingen van afgelopen jaren nog veel te mild. Mensen die constant bumperkleven, zijn idioten die niet het besef hebben(of kunnen hebben) dat een auto ook veel schade aan andere kan aanbrengen aan de gezondheid van anderen.
Ik vind persoonlijk dat mensen die bumperkleven, de verantwoordelijkheid niet kunnen dragen van het rijden van een voertuig met een massa van vaak +1000 kg waarbij je anderen makkelijk schade kan aanbrengen. Daarom vind ik een geld boete eigenlijk veel te weinig. Een rijontzegging voor ten minste een half jaar of zelfs een korte gevangenisstraf is eerder op zijn plaats. In het openbaar lopen met een vuurwapen is in mijn ogen sinds gisteren vergelijkbaar als het continu bumperkleven.
Dus Marcel, ben het helemaal met je eens.
Mochten mensen dit lezen die weten dat zij verfent bumperklever zijn, laat dit een moment zijn dat je beseft wat voor schade je een ander kan toebrengen.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
22 aug 2008 19:25 |
|
|
zuugnap
|
bumper hangen is ook irri ... doe t zelf nooit ... scheelt ook weer steenslag neemt niet weg dat je je plaats moet weten
|
22 aug 2008 19:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hulde voor de man die dit jippie.
Sterkte!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 aug 2008 19:31 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ongenuanceerd. suc6 met de nek.
_________________________________________ oud is beter
|
22 aug 2008 19:39 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik vind het ook absoluut niet kunnen. Ga er altijd direct langs de rechterkant voorbij.
|
22 aug 2008 19:50 |
|
|
horn
PF #57
|
zolang je auto sneller remt dan je voorganger is bumperkleven niet gevaarlijk.
Jasje, toch niet plotseling voor oranje geremd hè?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2008 19:58 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Gewoon doorrijden in die linkerbaan.
Als je dat niet begrijpt lekker rechts blijven tutten.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
22 aug 2008 20:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Is niet de eni ge variable . Als hij dat "vanzelf" doet wel, maar anders .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 aug 2008 20:12 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ja Jasje, het lijkt pas ernst te worden als je het zelf meemaakt. Iedereen zou het eens mee moeten maken om een genuanceerde mening er over te hebben.
Ik ben geen heilige en erger me af en toe ook aan personen die constant op de linkerbaan blijven rijden, maar dat is weer iets anders dan het feit dat er ook een auto vóór jou rijdt, waar je niet voorbij kan.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
22 aug 2008 20:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach, iedereen hier weet denk ik wel dat bumperkleven gevaarlijk is. Iedereen hier heeft ook zeker van die debielen, sleurhutten, witte busjes, vrachtauto's en vooral touringcars meegemaakt die met 95 links blijven hangen en waar je je aan ergert. Rechts inhalen is gevaarlijk, bumperkleven ook en inhalen met > 40 km/u verschil is ook gevaarlijk.
Heb zelf in mijn wilde jaren ooit eens op de A2 met 160 een auto rechts willen inhalen die op de middelste baan reed met 110. Terwijl ik erlangs stuurde had die mevrouw mij plotseling in de spiegel gezien en ging heel hard naar rechts om ruim baan te maken voor die aso in die witte bmw (ik dus). Reed ik plotseling slippend met mijn 2 rechterwielen door het gras naast de vluchtstrook. Moest thuis mijn broek verschonen en heb sindsdien echt heel sporadisch nog iemand rechts ingehaald.
Jouw ervaring is anders omdat je een dag in zo'n koekblik rijdt. Ik heb gemerkt dat als je (deed ik laatst naar de Luna meet) bijv Utrecht-Den Haag op de A12 precies de maximum snelheid rijdt, je door iedereen wordt ingehaald. Merk aan mezelf dat ik het ook irritant vind als iemand met 120 in de linkerbaan rijdt. Rot op man...
Ik denk dat als iedereen eens goed in de spiegel kijkt en eerst bij zichzelf te raden gaat, het er een stuk gezelliger op wordt op de weg. Geldt iig wél voor mezelf...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2008 20:20 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Klopt, Harald. Je wordt het je pas echt bewust als je dit meemaakt en daar pas je ook je eigen rijstijl op aan (ik hoop overigens dat TOTMBO jouw commentaar over koek enz. niet leest ) Indien dit wel het geval is, zou ik mij zondag maar schuil houden
Dit was overigens wel weer een eyeopener en raad iedereen aan om het eens een keer te ervaren
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
22 aug 2008 20:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Sorry, ik bedoel natuurlijk de Seat van de Coolwall...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2008 20:27 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Als je reactievermogen dan maar evenredig snel is! Ik bumperkleef nooit btw!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 aug 2008 20:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Marcel, heb precies dezelfde beleving als ik VLOT in de smart (for2) in het verkeer mee rijdt en niemand in de weg zit.
Als een echte 911 rijder ben ik de eerste om 'haaks' naar rechts te gaan als het kan
Het verschil in gedrag van medeweggebruikers tussen dat kleine ding en de 911 is inderdaad ongelooflijk. Zoveel frustratie zit er om je heen
Jasje: sorry voor je nekblessure, hoop dat het snel beter gaat.
Maar stilstaan voor een stoplicht en bumperkleven heeft weinig met elkaar van doen.
Heb je in de spiegel gekeken, waren je remlichten aan, en andere oorzaken waarom mensen mede(!) van achteren worden aangereden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2008 20:32 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Bumperkleven doe ik ook niet.
Je wint er niks mee, het is gevaarlijk en als die gek voor jou op zijn rem gaat staat is het spelletje verloren
Plus dat je beter wat plaats laat om te accelereren en er langs rechts voorbij te gaan
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
22 aug 2008 20:37 |
|
|