Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 13:31

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
bumperkleven 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht bumperkleven
Ik heb vandaag de auto van mijn vriendin geleend omdat mijn auto bij de poetser stond. Dat was echt een drama. Niet de auto maar de medeweggebruikers :idea:

Het is een Seat Ibiza 1.4 waarmee je redelijk mee kan komen. Ondanks het feit dat je op de linkerbaan achter iemand anders zit, waardoor je niet sneller kan, constant opgeduwd worden door, in dit geval, Audi, BMW en Mercedes. Arrogante blik achter het stuur en zo'n handelwijze van "donder op met dat kleine ding".

Heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar het is me een partij irritant. Terecht in de top 3 van ergernissen.
Hoop dat ik de betreffende bestuurders nog een keer tegenkom in de 930 :twisted: Wat een ASO'S

22 aug 2008 18:19
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
zalje ze eens flamberen met die 930 :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

22 aug 2008 18:27
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
je moet ook gewoon aan de kant met zo'n koektrommel ... :mrgreen:

22 aug 2008 18:30
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ze kleven bij mij ook continu op mijn voorbumper. Irritant hoor. :twisted: :wink:

22 aug 2008 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Nou weet je wat al die weggebruikers met hun opgefokte jappannertjes denken als jij met je dikke 930 die linkerrijbaan es een keer te lang bezet houdt.....

22 aug 2008 18:32
Profiel
Westervoort
Bericht 
zuugnap schreef:
je moet ook gewoon aan de kant met zo'n koektrommel ... :mrgreen:

Precies. Witte bestelbusjesfenomeen...hijgend op de linkerbaan...én maar blijven hangen :twisted: Húp, wégwezen naar rechts zodat de "normale" auto's erlangs kunnen... :twisted: :mrgreen:

22 aug 2008 18:37
Profiel
Bericht 
haha dacht dat ik rigoreus was ..... idd hijgers an de kant ksst, moet zeggen dat flikkerende xenon doet meestal goed zn werk!! , en inderdaad op bedrijfsbusjes na die proberen de vaart erin te houden!

22 aug 2008 18:40
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Ik leg een rookgordijn,als ze te dicht op me zitten :ass: :lol:

22 aug 2008 18:43
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
tss een boxster met een klein piemeltje? onee die hebben helemaal geen plasser :mrgreen:

22 aug 2008 18:45
Profiel
Bericht 
wolf je rijdt net koud 3 jaar porsche en ook nog eens antiek ... niet zo gemeen doen he :wink:

22 aug 2008 18:57
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Gisteren aangereden in auto van schoonvader.Stond voor stoplicht te wachten, komt er ineens zo een auto bij je binnenrijden van achter. Klap was niet zachtjes, en schoof behoorlijk door op voorganger. En heb nu last van nekklachten(je kent het wel, auto total loss).

Dit zette mij idd later aan het denken--> De straf voor bumperkleven is met de boete verhogingen van afgelopen jaren nog veel te mild. Mensen die constant bumperkleven, zijn idioten die niet het besef hebben(of kunnen hebben) dat een auto ook veel schade aan andere kan aanbrengen aan de gezondheid van anderen.

Ik vind persoonlijk dat mensen die bumperkleven, de verantwoordelijkheid niet kunnen dragen van het rijden van een voertuig met een massa van vaak +1000 kg waarbij je anderen makkelijk schade kan aanbrengen. Daarom vind ik een geld boete eigenlijk veel te weinig. Een rijontzegging voor ten minste een half jaar of zelfs een korte gevangenisstraf is eerder op zijn plaats. In het openbaar lopen met een vuurwapen is in mijn ogen sinds gisteren vergelijkbaar als het continu bumperkleven.

Dus Marcel, ben het helemaal met je eens.

Mochten mensen dit lezen die weten dat zij verfent bumperklever zijn, laat dit een moment zijn dat je beseft wat voor schade je een ander kan toebrengen.

22 aug 2008 19:25
Profiel
Bericht 
bumper hangen is ook irri ... doe t zelf nooit ... scheelt ook weer steenslag :D neemt niet weg dat je je plaats moet weten 8)

22 aug 2008 19:28
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
Gisteren aangereden in auto van schoonvader.Stond voor stoplicht te wachten, komt er ineens zo een auto bij je binnenrijden van achter. Klap was niet zachtjes, en schoof behoorlijk door op voorganger. En heb nu last van nekklachten(je kent het wel, auto total loss).

Dit zette mij idd later aan het denken--> De straf voor bumperkleven is met de boete verhogingen van afgelopen jaren nog veel te mild. Mensen die constant bumperkleven, zijn idioten die niet het besef hebben(of kunnen hebben) dat een auto ook veel schade aan andere kan aanbrengen aan de gezondheid van anderen.

Ik vind persoonlijk dat mensen die bumperkleven, de verantwoordelijkheid niet kunnen dragen van het rijden van een voertuig met een massa van vaak +1000 kg waarbij je anderen makkelijk schade kan aanbrengen. Daarom vind ik een geld boete eigenlijk veel te weinig. Een rijontzegging voor ten minste een half jaar of zelfs een korte gevangenisstraf is eerder op zijn plaats. In het openbaar lopen met een vuurwapen is in mijn ogen sinds gisteren vergelijkbaar als het continu bumperkleven.

Hulde voor de man die dit jippie. :thumleft:
Sterkte!

22 aug 2008 19:31
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ongenuanceerd. suc6 met de nek.

22 aug 2008 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Ik vind het ook absoluut niet kunnen. Ga er altijd direct langs de rechterkant voorbij.

22 aug 2008 19:50
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zolang je auto sneller remt dan je voorganger is bumperkleven niet gevaarlijk. :^:

Jasje, toch niet plotseling voor oranje geremd hè?

22 aug 2008 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Gewoon doorrijden in die linkerbaan.
Als je dat niet begrijpt lekker rechts blijven tutten. :mrgreen:

Afbeelding

22 aug 2008 20:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
zolang je auto sneller remt dan je voorganger is bumperkleven niet gevaarlijk. :^:

Is niet de enige variable ;). Als hij dat "vanzelf" doet wel, maar anders .....

22 aug 2008 20:12
Profiel
Bericht 
Ja Jasje, het lijkt pas ernst te worden als je het zelf meemaakt. Iedereen zou het eens mee moeten maken om een genuanceerde mening er over te hebben.

Ik ben geen heilige en erger me af en toe ook aan personen die constant op de linkerbaan blijven rijden, maar dat is weer iets anders dan het feit dat er ook een auto vóór jou rijdt, waar je niet voorbij kan.

22 aug 2008 20:13
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ach, iedereen hier weet denk ik wel dat bumperkleven gevaarlijk is. Iedereen hier heeft ook zeker van die debielen, sleurhutten, witte busjes, vrachtauto's en vooral touringcars meegemaakt die met 95 links blijven hangen en waar je je aan ergert. Rechts inhalen is gevaarlijk, bumperkleven ook en inhalen met > 40 km/u verschil is ook gevaarlijk.

Heb zelf in mijn wilde jaren ooit eens op de A2 met 160 een auto rechts willen inhalen die op de middelste baan reed met 110. Terwijl ik erlangs stuurde had die mevrouw mij plotseling in de spiegel gezien en ging heel hard naar rechts om ruim baan te maken voor die aso in die witte bmw (ik dus). Reed ik plotseling slippend met mijn 2 rechterwielen door het gras naast de vluchtstrook. Moest thuis mijn broek verschonen en heb sindsdien echt heel sporadisch nog iemand rechts ingehaald.

Jouw ervaring is anders omdat je een dag in zo'n koekblik rijdt. Ik heb gemerkt dat als je (deed ik laatst naar de Luna meet) bijv Utrecht-Den Haag op de A12 precies de maximum snelheid rijdt, je door iedereen wordt ingehaald. Merk aan mezelf dat ik het ook irritant vind als iemand met 120 in de linkerbaan rijdt. Rot op man...

Ik denk dat als iedereen eens goed in de spiegel kijkt en eerst bij zichzelf te raden gaat, het er een stuk gezelliger op wordt op de weg. Geldt iig wél voor mezelf... :oops:

22 aug 2008 20:20
Profiel
Bericht 
Klopt, Harald. Je wordt het je pas echt bewust als je dit meemaakt en daar pas je ook je eigen rijstijl op aan (ik hoop overigens dat TOTMBO jouw commentaar over koek enz. niet leest :wink: ) Indien dit wel het geval is, zou ik mij zondag maar schuil houden :lol:

Dit was overigens wel weer een eyeopener en raad iedereen aan om het eens een keer te ervaren 8)

22 aug 2008 20:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Sorry, ik bedoel natuurlijk de Seat van de Coolwall... :oops:

22 aug 2008 20:27
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
horn schreef:

Als je reactievermogen dan maar evenredig snel is! Ik bumperkleef nooit btw!

22 aug 2008 20:32
Profiel Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Marcel, heb precies dezelfde beleving als ik VLOT in de smart (for2) in het verkeer mee rijdt en niemand in de weg zit.
Als een echte 911 rijder ben ik de eerste om 'haaks' naar rechts te gaan als het kan :!:

Het verschil in gedrag van medeweggebruikers tussen dat kleine ding en de 911 is inderdaad ongelooflijk. Zoveel frustratie zit er om je heen :idea:

Jasje: sorry voor je nekblessure, hoop dat het snel beter gaat.
Maar stilstaan voor een stoplicht en bumperkleven heeft weinig met elkaar van doen.
Heb je in de spiegel gekeken, waren je remlichten aan, en andere oorzaken waarom mensen mede(!) van achteren worden aangereden :?:

22 aug 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Bumperkleven doe ik ook niet.
Je wint er niks mee, het is gevaarlijk en als die gek voor jou op zijn rem gaat staat is het spelletje verloren :(

Plus dat je beter wat plaats laat om te accelereren en er langs rechts voorbij te gaan :mrgreen:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

22 aug 2008 20:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende