Dezelfde aantal PK´s, ander concept.
Of ik word te oud of ik ben voorzichtiger geworden. Na een behoorlijke crash (schade E 30.000,-, zelf fysiek niets) op een circuit (natuurlijk.. . voor degenen die mij kennen) met bijna 400PK en alleen maar ABS, toch nog maar eens gedacht aan vrouw en kinderen.
Ik weet het, na een ´normale ´ 996 kwam een 996 turbo en alsof dat niet genoeg was kwam de ultieme ´Fahrmachine´, GT3 ... wat wil men meer.... Het is en blijft voor mij althans ´de Porsche´. Maar ik heb vandaag afscheid genomen.
Wat is er voor in de plaats gekomen? Ik moet toegeven dat ik heel even vreemd ben gegaan....
Ik heb test gereden in een 360 Modena F1. Great looks, great sound, maar de F1 versnelling nog uit de oertijd en niet aan te bevelen ( bij opschakelen met vol gas vliegt je hoofd bijna eerst tegen de voorruit omdat de koppel wordt weggenomen en 1 1/2 sec. later ´pikt´de wagen het vermogen weer op en qua wegligging etc. kan deze niet tippen aan Porsche, ook niet de ´gewone 96´ . De nieuwe Maserati GTS beviel beter, 440PK, ook F1 schakelbak welke veel beter functioneerde, mooie sound, maar Fahrdynamisch... noch in Kinderschuhe im vergleich mit Porsche.
Dus toch maar weer op zoek naar een P... het werd dus...
Een auto met ´hulmiddelen´ welke me ondersteunen als mijn talent me in de steek laat. Een auto veel dynamischer dan ik op voorhand op papier had verwacht.. maar misschien komt dit door een aantal zeer aantrekkelijke opties...
Het betreft: 997 carrera 4S in Basaltschwartzmetallic 2006 met:
- X51, WLS, Kit. Werkleistungsteigerungspakket (plus 26 pk, dus 381 PK)
- Sportfahrwerk mit mechanische Hinterachssperre (- 20 mm)
- PCCB, 2e generatie, piepen niet meer
- Sportauspuffanlage mit verchromten Doppelendrohre
- Schaltwegeverkurzung
- 19 Inch Carrera Sporträder
- Sport chrono plus Pakket (toch nog stiekum rondetijden meten)
- Bose surround Sound System
- DVD mit Navi
- Tempomat
- Intergriertem Regensensor
- Parkassistent
- Automatisch abblendende Ausen/Rückspiegel
- Sitzheizung
- Sportsitzse
- Telefonmodul
- Windschutzscheibe graukeil
etc. etc.
werkelijk zeer compleet (NP in D, E 127.000)
Porsche vrienden... veilige kilometers gewenst.
Ous