Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:23

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Droomrit voor het leven 2008 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Droomrit voor het leven 2008
Tjonge, het wordt eentonig. Mag weer niet meedoen :cry: edit: mag wel :wink:

Maar ga wel weer kijken, want er staat wat moois.....

http://www.carsforcharity.nl/default.as ... banner.htm

Daarna door naar Friesland :thumleft:

Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 03 sep 2008 14:05, in totaal 1 keer bewerkt.

23 aug 2008 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
Tja Marcel, gezien de deelnemers list wil ik die start ook wel meemaken; oordopjes in??

23 aug 2008 20:21
Profiel WWW
Bericht 
Valt mee, hoor Sander.

Is overigens wel opvallend dat het gros van de auto's indentiek is aan de MaartenMemorial uit de Kuip (exclusief de Lotussen)
http://memorial.plant.nl/index.php?opti ... &Itemid=58

23 aug 2008 20:30
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Droomrit voor het leven 2008
Marcel B. schreef:
Tjonge, het wordt eentonig. Mag weer niet meedoen :cry:

Tja, het is maar net hoe je dat bekijkt: vanuit de kinderen waarvoor het is bedoeld of vanuit de bezitters die graag (hun auto) showen :roll: . In het eerste geval zou jouw reactie ook ":ba: Weer een ritje voor het goede doel met voldoende animo zodat het door kan gaan" kunnen zijn.

23 aug 2008 20:59
Profiel
Bericht 
Ja Eric, natuurlijk is dat zo. Ik bedoel dit met een knipoog, want ik ga zeker genieten in Driebergen. overigens plaats ik hier regelmatig oproepen voor ritten met kinderen die ziek zijn en die ik via-via krijg. Als het even kan (en niet te ver is) rijd ik vanzelfsprekend mee.

Het valt me wel op dat er steeds meer van dat soort ritten komen en dit is natuurlijk geweldig voor de kinderen.
Als ik me een CGT kan veroorloven ga ik nog wel een keer sputteren als ik niet mee mag doen :wink:

23 aug 2008 21:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
soow lekker deelnemersveld :shock:

23 aug 2008 23:58
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Mooi rijtje:
AC Cobra
Alfa Romeo 8C Competizione
Aston Martin DBS
Aston Martin DB9
Bentley Continental GT
Bugatti EB 110 SS
Bugatti Veyron
Chevrolet Corvette '58
Chevrolet Corvette C5
Dodge Viper
Dodge Viper RT10
Ferrari Testarossa
Ferrari 512 BB
Ferrari F355 F1 GTS
Ferrari F355 F1 GTB
Ferrari 360 Challenge Stradale
Ferrari F430 Spider F1
Ferrari F430 Spider F1
Ferrari F430 Spider F1
Ferrari 550 Maranello
Ferrari 550 Maranello
Ferrari 456 GT
Ferrari 599 GTB
Ferrari Enzo
Ford GT
Invicta S1 420
Lamborghini Miura S
Lamborghini Countach
Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo Roadster
Lamborghini Diablo 6.0 VT
Lamborghini Gallardo LP560
Lamborghini Gallardo Spyder
Lamborghini Murcielago LP640 Roadster
Lotus Exige
McLaren SLR Roadster
McLaren SLR 722
Mercedes CLK DTM Safetycar
Mercedes SL55 AMG
Morgan Roadster V6
Porsche 959
Porsche 997 Cabrio
Porsche 997 Turbo
Porsche 997 GT2
Porsche 997 GT3 RS
Porsche 997 GT3 RS
Porsche Carrera GT
Spyker C8 Laviolette

Ik snap wel dat die van jou als minder exclusief wordt gezien. :wink:

Laatst bijgewerkt door barolo op 25 aug 2008 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.

24 aug 2008 0:12
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
wel een beetje hetzelfde rijtje met dezelfde mensen elk jaar... blijft spectaculair. Zwager rijdt ook mee, in de 456GT.

24 aug 2008 7:14
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Als de kinderen maar gelukkig zijn, toch? :wink:

24 aug 2008 8:51
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Lotus Exige een droomauto? Leuk sportautootje, maar droomauto... :roll:

Maar zoals Ken zegt: "als de kinderen het maar leuk vinden". Al denk ik wel dat de line-up van auto's door volwassen (vriendjes) wordt gemaakt en niet door de kids zelf :wink:

24 aug 2008 10:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het is daar zeker de moeite om eens te gaan kijken. De organisatie is hoofdzakelijk in handen van een aantal studenten dus denk dat zij de keuzes van wagens maken. Ze krijgen vele malen meer aanbiedingen van auto´s en kiezen zo hun favorieten. Nu moet je die lijst met deelnemers nog met een korrel zout nemen want vorig jaar zijn er ook verschillende niet gekomen die op de lijst stonden (waaronder de enzo en carrera GT).
Ik was van plan om te komen kijken totdat ik kaaretn gekregen heb voor het F1 circus in Spa

24 aug 2008 11:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zelfde clubje studenten in de organisatie elk jaar en veelal dezelfde deelnemende auto-eigenaars met - soms nieuwe, maar meestal - dezelfde auto's. Veel auto's worden via de IVA studenten geregeld in hun familie/kennissenkring. Geen enkel probleem. Hun feestje, hun beslissing. Ga wél altijd even kijken bij de start. Had 2 jaar geleden ingeschreven met de mini cooper s cabrio works maar kreeg ook een mailtje dat die niet exclusief genoeg was. bij de start echter 5 jochies die los van elkaar vroegen of ze niet tóch met die kleine coole cabrio mochten. "Sorry jongens, niet exclusief genoeg..." :wink:

24 aug 2008 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Veen
Bericht 
Ook ik ben een deelnemer aan deze rit.Voor het eerst mezelf opgegeven en vorige week een bericht gehad dat ik op de lijst sta. Als ik zo zie wat er voor bolides die dag zullen verschijnen dan zal ik samen met mijn passagier zeker gaan genieten. Ik heb ook al ergens op internet gelezen dat de eerste 500 meter op de openbare weg speciaal afgesloten zullen zijn zodat we daar (Driebergen) met een sprint kunnen vertrekken.
Zal het wel leuk vinden om enkele leden van dit forum daar te kunnen spreken.

25 aug 2008 19:44
Profiel Facebook 
Bericht 
Arie, als ik jou was zou ik vast gaan oefenen voor de 400 meter met staande start :lol:

Welke F is nu van jouw, de GTS of GTB? Wat is het verschil eigenlijk?

Ik kom in ieder geval kijken of je geoefend hebt :wink:

25 aug 2008 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Veen
Bericht 
Marcel,de naam Ferrari F 355 F1 GTB bestaat eigenlijk niet.Dit moet zijn Ferrari 355 F1 Berlinetta. Daar is de 'B' van. Dit is een gesloten Ferrari.

De naam GTS bestaat wel en is een Ferrari waarvan het dak uitneembaar is.

We zullen elkaar hopelijk nog zien en spreken op deze dag.Wat de sprint aangaat; ik doe liever wat voorzichtig en zie wel wat de weersomstandigheden dan zullen zijn. Heb wel een lesje geleerd bij Meerkerk toen ik in de slip ging.

25 aug 2008 19:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht 
Als ze net zoals vorige jaar weer naar Noordwijk en Valkenburg gaan kom ik ook even kijken :)

@Arie Timmermans, gaaf dat u ook meedoet met de rit! Goed initiatief!

Sideways is also forwards

25 aug 2008 20:11
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
yep, de straat bij het vertrek van het IVA terrein is afgezet. Staan aan weerszijden dranghekken en een heleboel mensen te kijken. Je ziet de meest trieste dingen. Mensen die stoer willen wegtrekken en de boel laten afslaan, mensen die vol gas wegblazen en hun auto niet onder controle hebben en slingerend tussen alle toeschouwers door rijden. Levensgevaarlijk. Vraag me al een paar jaar af waarom dit vertrek zo moet... Waarschijnlijk tot het misgaat. Verder absoluut goed initiatief :thumleft:

25 aug 2008 20:19
Profiel
Westervoort
Bericht 
horn schreef:
Vraag me al een paar jaar af waarom dit vertrek zo moet...

Omdat men niet voor elkaar onder wilt doen plus het feit dat men elkaar opnaait... ; vond persoonlijk het vertrek vanaf de lunch gister ook al een kleín beetje die kant opgaan 8) (wel boeiend om te zien hoor, dat wel :wink: )

25 aug 2008 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Ben ik nou de enige die soms enigszins een vorm van plaatsvervangende schaamte voelt bij die zogenaamde oprechte 'goede doelen' alibies, die je overal tegenkomt. Een soort 'klimaatneutrale' tegenactie ofzo....

Loterijen op tv, met een deel van de opbrengst voor een kinderziekenhuis, Porsche ritten met collectes voor een kinderziekte, woestijnrallys met een goed doel, de Frogers een maand in de bijstand (met camera erbij, dat dan weer wel)......

Af en toe denk ik waar dit voor nodig is. Schuldgevoel wegnemen, plekje in de hemel? Je ziet dat ook bij die service clubs, Rotary etc, lekker eten en drinken en eens per jaar een veiling met de opbrengst voor het plaatselijke bejaardenopvangcentrum, ennnnnnn met een grote foto in de krant.

Waarom, waarom, kan dit niet in stilte..... Hoe oprecht zijn we? Soms zijn de combinaties zo gekunsteld...

Neemt trouwens niet weg dat ik me hier ook wel eens aan bezondig, en dat je soms andere mensen er blij mee maakt, maar de laatste tijd valt het aantal topics met dit soort lading op dit forum me wel erg op......

Nou ben benieuwd naar de reacties.

25 aug 2008 20:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik doe het niet om mijn geweten te sussen. en niet 1x per jaar. ik denk dat het goed is om je een aantal keren in je leven (vul zelf in hoe vaak) te beseffen hoe gelukkig je bent (of hoeveel ongelukkiger anderen zijn). Op dat soort momenten vind ik het fijn als ik iemand blij kan maken. De koppies kan die kindjes op de VCM ritten of het koppie van een schoolleraar die afscheid neemt. Of het gezicht van mijn vader toen hij naast me zat in mijn eerste 911. Als mensen iets organiseren voor anderen en je kan en wil een bijdrage leveren, is dat toch goed? Hoewel ik dat verhaal van Froger ook wat vreemd vind, kan het ook goede dingen opleveren. Al was het maar bewustwording bij anderen. We praten er nu over toch?

Dus ik zie het niet als 'je het hele jaar afvullen met champagne en één keer per jaar een dubbeltje in het kerkzakje gooien'. Ik zie het als mensen een plezier kunnen doen. En als dat een ongeneselijk ziek kind is dat het het einde vind om in mijn 911 mee te rijden (waarvan ik te vaak me niet meer realiseer dat het jaren ook van míj een droom was... :oops: ) dan doe ik dat graag. Niet om mijn geweten te sussen.

Kan alleen voor mezelf praten.

BTW, ik hoor wel dat ongeneselijk zieke kinderen bijna elk weekend wegkunnen met een racezeilboot, Hells Angels, Ferrariclub, motor-met-zijpanclub, luchtbalonnen, etc etc. Aanbod loopt, naar ik begreep, niet gelijk met de vraag. Vandaar ook al die lege stoeltjes bij de VCM.

25 aug 2008 21:06
Profiel
Bericht 
Ik kan er niet bij zijn, te druk met feestjes, voetbal, kranten, werk, huiswerk en de 11stedentocht

25 aug 2008 21:19
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
clemens schreef:
Waarom, waarom, kan dit niet in stilte..... Hoe oprecht zijn we? Soms zijn de combinaties zo gekunsteld...

Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat clemens. Het doel van veel van dit soort dingen is namelijk goed, echter is soms de uitvoering wat minder. Op zo'n dag/evenement moeten de personen waar het voor in de belangstelling staan, en niet de mensen die zoiets organiseren (begrijp me niet verkeerd, die verdienen ook zeker een pluim hoor!).

En soms lijkt het er inderdaad wel eens op, dat het andersom is! Overigens wil ik hiermee absoluut geen vingers wijzen richting welke organisatie dan ook hoor. ;)

25 aug 2008 21:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Vorig jaar deed ik mee aan de Vet Cool rit, en dat had ik dit jaar trouwens ook gedaan als ik had gekund, en toen viel het me bv op hoe verbeten sommige collega rijders waren over het feit dat ze niet lang genoeg op het circuit mochten en, toen we er op reden, was ik echt oprecht verbaasd over het echt asociale en onverantwoordelijke rijgedrag van een aantal, met naast zich een (gehandicapt) kind..... Toen dacht ik ook, als je echt een keer wil racen, betaal de toegang en ga jezelf lekker te pletter rijden ergens op een circuit maar gebruik hier de Vet Cool rit niet voor.

25 aug 2008 21:32
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik snap wel dat iedereen hier verschrikkelijk voorzichtig met zijn woorden is, logisch ; het is immers ontstaan uit een goed hart (en nóg, ook ík ben voorzichtig :wink: ), echter...door die "overdaad" bekruipt je soms de neiging om te zeggen "alweer?"

Maar het zou jammer zijn dat gevoel te laten winnen. Het moet geen schande worden om ook als deelnemer te genieten van zo'n dag ; het doel is duidelijk de "doelgroep" een leuke dag bezorgen, maar als 't mes aan twee kanten snijdt hoef je daar niet huichelachtig over te doen.
Je geniet mijn inziens dan van én de lach op de gezichten én van het verdere moois.

Dat mensen zich soms erg op de borst kloppen maakt dat ook ik soms negatief naar zulke initiatieven kijk :oops: en dat is duidelijk het doel voorbij...

Simpelweg de lach op het gezicht, dát moet 't zijn. Als je goede daden oppomp worden ze erg klein...

25 aug 2008 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Gelijk heb je Clemens! Is mij ook meerdere keren opgevallen. Komt met name omdat de meeste zich verschrikkelijk op laten naaien. Arie geeft met het slippertje in Meerkerk al aan dat hij ervan geleerd heeft. Gelukkig ging dat goed, maar als ik zo die filmbeelden zie met de sprintstart dan kan ik me voorstellen dat het een keer flink mis kan gaan.

Gaat om de lach van het kind en niet van de rijder, dus rustig aan. Een beetje gas vinden ze ook al geweldig!

25 aug 2008 22:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende