|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
vervangen cabriolet dak 3.0 sc 1983
Auteur |
Bericht |
ferry p
356-911Lowlands
|
vervangen cabriolet dak 3.0 sc 1983
goedemorgen allemaal,
boven de 140 km/h begint het dak van de cabrio wat te meer lawaai te maken en wat te "klapperen" . ik vermoed dat de spankabels kapot zijn want dak zit niet snaar strak gespannen.
dak ziet er mooi en gaaf uit maar de toename van lawaai boven 140 is opvallend en stoort me.
is dit normaal? doen alle cabrios dit van 1983?
om in een keer van dit "grote probleem" af te zijn DENK IK DAT het beter is om een nieuwe kap te monteren.
weten jullie wat dit kost en wat een goed adres is voor mijn 911?
er mijn wel cabriospecialisten maar het lijkt me jippie als het dak er met 240 + afwaait. mijn 911 is wel oud maar gaat echt nog als een speer.
groet,
gaby s
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
23 aug 2008 10:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Voor een nieuw dak ben je volgens mij ongeveer €1500,-- kwijt. Anders even informeren bij Rovako.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 aug 2008 11:08 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Gaby,heeft de hond eraan zitten knagen Bij onze cabrio weliswaar 1991 klappert er niets. Misschien even bellen met Ronald van Koot. www.rovako.com een prima adres.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
23 aug 2008 11:10 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Net als Taatjen heb ik ook geen last van een klapperend dak bij hoge(re) snelheden. Hoe oud is het huidige dak, Ferry P?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 aug 2008 11:15 |
|
|
ferry p
356-911Lowlands
|
hallo allemaal,
ne de hond heeft er niet aan liggen knagen. ik heb diverse cabrio's gehad van ander merken van vw, peugeot en een paar saabjes en die waren stiller. het dak is een jaar of zeven geleden bij porsche vervangen en kan in historie zien dat er wel e.a. aan gesteld is op oude facturen.
dak ziet er gaaf en goed uit. zo ook het plastic ruitje. alleen plooit ie op het deel van de achteruit wat.
om maar gelijk van een heleboel gezeur af te zijn dacht ik dat vervangen het beste is omdat ik de 911 voorlopig niet weg wil doen.
ik heb nog eens een navraag gedaan in belgie maar ben door een mailserver crash de mail kwijtgeraakt. prijs was meen ik 1160 euro. ben naam van firma kwijt. vind wel belgie weer een heel gedoe. kun je beter iets meer in nl betalen.
misschien is klapperen een groot woord maar irritant vind ik het wel. kraken, piepjes zijn gewoon iriitant. in iedergeval is openrijden stiller en volgens mij moet dicht rijden stiller zijn. (bij harder rijden)
ik zal eens informeren bij rovako.
gaby
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
23 aug 2008 18:05 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik heb mn dak na 16 jaar laten vernieuwen omdat de naden gingen doorslaan bij regen.
Als hij echt klappert kan één (of beiden) spankabels gebroken zijn.
Dat merk je heel snel als je aan de zijkant boven de zijruit aan het doek trekt. Als dat losjes aanvoelt is de kabel gebroken; is mij ook een keer gebeurd.
Een oud dak maakt wel meer lawaai omdat het minder strak staat, maar ook een oud lekkend dak moet nog redelijk klappervrij kunnen zijn.
Als het nog het originele dak is: lekker laten vervangen, auto knapt er enorm van op.
Ben zelf erg goed door Rovako geholpen, dak na een jaar nog iets bij laten spannen onder garantie; erg prettig.
Ga in ieder geval naar iemand die bekend is met de 911 daken, het zit echt anders en complexer in elkaar dan bij bv een golfje. Waarom dat weer zo moet weet ik ook niet maar het is nu eenmaal zo...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 aug 2008 0:08 |
|
|
ferry p
356-911Lowlands
|
weten jullie of dan ook de drukknoopjes ook vervangen worden van de tonneau cover?
deze gebruik ik de laatste tijd niet meer omdat met stevig openrijden ze altijd losgaan.
(zo mijn mail te lezen lijkt het wel of ik alleen maar hard rijdt. maar goed anders had ik wel een lada met toerenbergenzer gekocht.)
dat druppen ken ik ook. vooral na een uur rijden in de regen begint er wel wat gezellig naar binnen te druppelen langs de naadjes.
ik zal het dak laten vervangen. dan is dit opgelost en kan ik weer een paar jaar verder.
groet,
gaby
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
24 aug 2008 14:05 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Heb dit voorjaar ook mijn dakje laten vervangen door Rovako en ben daar erg te spreken over. Dak is als origineel met binnenhemel als origineel en staat er echt supernetjes op (net zoals mijn oude dak zegt n.l. meer over mijn oude dak dan over het nieuwe).
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
24 aug 2008 14:25 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|