Auteur |
Bericht |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Precies, da's een bekend verhaal tegenwoordig. Maar het valt me ook op dat je nog steeds last hebt van klevers als je legitiem aan het inhalen bent en wordt opgehouden door ander verkeer. Hoeveel zin heeft het dat om te gaan kleven?
Mijn idee is dat er zoveel mensen zijn die niet denken over waar ze mee bezig zijn, dat ze ergens maar automatisch achter gaan hangen 'zodat ze er snel voorbij kunnen als-ie opzij gaat'.
Niet in spiegels kijken is inderdaad een groot probleem, lijkt steeds erger te worden.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 aug 2008 14:24 |
|
|
horn
PF #57
|
ook aso, maar als ik last heb van een klever tik ik eerst mijn rem aan. werkt dat niet, kijk ik of er niemand achter rijdt en dan ga ik een keer goed op de rem. werkt altijd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 aug 2008 17:03 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De distronic van Mercedes is een moi speelgoedje op al deze ergernis te voorkomen.
Zet de distronic netjes op 160 en ga op de links baan, als er een voorligger is vertraagd de wagen netjes tot er terug ruimte is. De wagen past zelf de afstand met de voorligger aan in functie van de snelheid, wel verbaasd het me telkens weer hoeveel wagens hun er dan nog elke keer tussen wringen, kan me er gewoon meestal niet meer druk in maken, niet aan de bumperklevers en niet aan de linksrijders.
Tenslotte ben ik toch de beste chauffeur op de weg
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 aug 2008 17:45 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
gewoon opzij en er langs laten, verder geen aandacht aan besteden. Ik weiger nog langer om als een op de vlucht opgejaagd roofdier te fungeren.
Een ieder die deze hobby uitvoert komt zichzelf ooit toch wel tegen.
Waar ik me wel aan erger en dan vooral op en rond de randstad zijn die idioten die bij het invoegen hun auto er gewoon tussendrukken zonder eerst netjes op ruimte te wachten.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
23 aug 2008 17:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Waardoor jij dan gedwongen wordt om te bumperkleven.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 aug 2008 17:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Soms moet je ook lang op die ruimte wachten
Ik zet mijn knipperlicht op en geef de wagens tijd om ruimte te maken, doen ze dit bewust niet gaat hij er gewoon tussen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 aug 2008 17:49 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Distronic en soortgelijke systemen remmen regelmatig om de afstand gelijk te houden, dat zorgt voor paniekreacties bij het verkeer erachter. Staat ook erg onrustig, nodeloze remacties. Dat zie je overigens ook vaak bij comateuze chauffeurs.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 aug 2008 18:27 |
|
|
zuugnap
|
vanmiddag met vaartje van 110 km/u de wet lapt zn laarsje
strepen liggen verhouding 3-9 dus reken maar uit!! vervolgens gaven ze de sporen en kachelde er op afstand met 135 erachter aan! afstand werd steeds groter dus rond de 150 zullen ze zeker gereden hebben!
mja van mr spee mag dat toch!!
die heb ik nog nooit gesignaleerd , comateuze chauffeurs!!! ( volledig in coma!)
|
23 aug 2008 18:38 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Middelste baan, wezenloze uitdrukking, geen idee waarmee ze bezig zijn of waar ze uithangen. Slaaf van hun navigatiesysteem, gaan eerst rechtsaf als ze die instructie krijgen en kijken dan waar dat geclaxonneer vandaan kwam (zo'n dame had ik laatst naast me op een eenbaans oprit van de snelweg).
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
23 aug 2008 19:07 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Dan nog is DIEGENE die daar weer voor rijdt en niet naar RECHTS gaat de uiteindelijke veroorzaker van de bumperklever.
Even voor de goede orde, ik praat bumperkleven niet goed, maar er wordt wel erg gemakkelijk voorbijgegaan aan het uiteindelijke veroorzaken ervan.
En nog steeds de notoire klevers buiten beschouwing gelaten, die kleven zelfs nog als ze voor een stoplicht stilstaan.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
23 aug 2008 21:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dus als iemand me uitdaagt en ik zet dreigend een pistool tegen zijn hoofd, dan is degene die uitdaagt de uiteindelijke veroorzaker van mijn dreigement en reageer ik slechts. Yeah right .
Voor de goede orde, ik praat de (notoire) linkshangers niet goed en heb er zelf ook een grote hekel aan , maar laten we het wel volwassen bekijken en niet in de trant van "Ja, maar hij begon.".
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 aug 2008 21:13 |
|
|
Jort
Groningen
|
Bumperkleven veroorzaken, hij is sterk.
Valt me overigens op dat er landen zijn waar dit bijzonder weinig gebeurt. Ik noem bijvoorbeeld Denemarken.
Erg relaxed rijden daar.
_________________________________________ Tjolk.
|
23 aug 2008 21:35 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Als je last van bumperkleven hebt en het stoort je, dan is er maar één oplossing: meer rechts gaan rijden.
Eigenlijk heel simpel. Veel spiegelen, actief rijden, de ander de ruimte gunnen en vlot van baan wisselen zal resulteren in minder bunperkleven. De debielen daargelaten, die zullen er toch blijven. Overigens mogen die van mij zwaar financieel gestraft worden, gezien de enorme risico's van met name de voorligger.
|
23 aug 2008 21:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als de wagen remt , komt dit gewoon omdat de voorganger dit ook doet. De wagen gaat niet altijd remmen, heel veel van de snelheidminderingen gebeuren gewoon op de remkracht van de motor, dus zonder remlichten. De 2de generatie werkt perfect, en als je hier al van in paniek geraakt, kan je beter niet met de wagen rijden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 aug 2008 22:37 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Geheel eens.
Ik rijd op de snelweg -indien mogelijk- altijd circa 150. Het meest irritant zijn die lui die de auto zonder in de spiegel te kijken met 119 naar links gooien om iemand die 118,5 rijdt in te halen en dan vervolgens op de rem trappen als je er een beetje snel op af komt rijden. Levensgevaarlijk. Ik haal tegenwoordig meer rechts dan links in op de snelweg (overigens ook irritant zijn de mensen die dan plotseling wel naar rechts kunnen). Soms maak ik mee dat mensen 20 km lang op de linkerstrook plakken. Valt op dat dit vooral Espace's, Voyagers, (Koreaanse) SUV's en Opel's zijn.
|
23 aug 2008 23:16 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar rechts rijdend heb je net zo goed last van bumperklevers, alleen minder. Überhaupt is het ook niet altijd een optie, tenzij je een vrachtwagen complex hebt (lees: graag 80 à 90 tussen de vrachtwagens in knort).
_________________________________________ Tjolk.
|
23 aug 2008 23:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja, rete-irritant... Hoe dúrven ze naar rechts te gaan terwijl jij daar net aan het inhalen bent...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2008 7:33 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Wel als ze eerst 30km links hebben gereden. Blijf dan lekker links hangen...
|
24 aug 2008 10:31 |
|
|
993turbopeter
|
Soms hoop ik dat zo'n aso bmw audi of merc-rijder wil bumperkleven.
Dan pink ik lekker naar rechts, geef een goede dot gas, zie dat ze totaal in de verte blijven hangen en als ze na een halve minuut mij dan toch aan het voorbijtuffen zijn kijk ik zo van weer bleef je nou. Ben iik nou alleen die dat doet of is dit hier een klein beetje herkernbaar. Wil niet overkomen als een aso-uitdager
|
24 aug 2008 12:11 |
|
|
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
Dat is wel het mooiste om te doen maar dat lukt mij nu niet meer
Heb sinds twee weken zo'n "busje" (Grand Scenic). Overdag beschouwen medeweggebruikers je als een bejaarde en weigeren aan de kant te gaan of blijven inderdaad op je bumper hangen op de linkerbaan terwijl ik zelf ook zit te popelen om weer 150 op de teller te kunnen zetten.
Gisteravond een ritje gemaakt van 275 km over Neerlands snelwegen
en iedereen ging vlot aan de kant, tegenliggers en mensen die ik voorbij ben gekomen bleven vriendelijk knipperen en automobilisten die me eerst tergend langzaam inhaalden lieten voor me het het gas weer los om mij maar weer voor te laten gaan.
Eigenlijk moet ik de komende week even langs de garage om de Xenon-verlichting te laten stellen. Aan de andere kant is het ook wel prettig zo
_________________________________________ mijn snapshots
|
24 aug 2008 12:51 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Je hebt mensen die zowel links als rechts zitten in te dutten. Ik kan me dan ook voorstellen dat je rechts ook klevers krijg.
Daarom actief rijden en daar hoort ook naar rechts gaan bij. En dan moet je natuurlijk niet storend vrachtwagens gaan ophouden. Ik ben van mening, en dat is ook mijn dagelijkse ervaring, dat vaak dezelfde soort (induttende) rijders extra ongwenst gedrag vam medeweggebruikers aantrekken.
Ik herhaal nog even de letterlijke woorden van onze nestor van het forum: "Wat nou één spookrijder, ik zie er wel tientallen"
|
24 aug 2008 16:01 |
|
|
Jort
Groningen
|
Nooit last van indutten. Indien mogelijk/redelijk altijd naar rechts etc., maar dat doet niets af aan hetgeen ik eerder schreef. Bumperklevers in overvloed.
Spiegelen is niet het sterkste punt van de gemiddelde automobilist hier, maar uitlokking blijft een zwak excuus. Hoe drukker onze wegen, hoe minder zinvol het bumperkleven. Steeds vaker is er rechts immers ook geen ruimte.
_________________________________________ Tjolk.
|
24 aug 2008 16:11 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Jort, je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen, ik bedoelde het in algemene zin.
Er zullen best een categorie mensen zijn die onbewust het bumperkleven uitlokken, maar dan vraag ik me weleens af wat voor soort/kwaliteit rijles die mensen hebben gekregen Juist als het rustig is op de snelweg (bijv. op de A13/A15) valt het me vaak op dat mensen als een zombie in het midden of links blijven rijden terwijl de rechterbaan compleet leeg is. De A13 is wat dat betreft een sprekend voorbeeld. Vaak zit de midden- en linkerbaan redelijk vol en rijden er relatief weinig rechts.
Daarnaast is er zeker een categorie rijders die bewust bumperkleven uitlokken en graag een "duel" aangaan. Dat zijn de mensen die je allang in de spiegels heeft gezien en bewust wachten dat je naar rechts gaat, waarna zij voor je uitermate tergend langzaam naar rechts gaan en weer "hangend" naar links als je alsnog wilt inhalen.
Gelukkig krijgen dit soort notaire linksrijders de laatste tijd wat meer boetes aan hun broek, maar nog steeds veel en veel te weinig.
Oveverigens is nooit wel heel erg weinig Uiteindelijk blijven we gelukkig toch mensen en dus niet foutloos.
|
24 aug 2008 16:41 |
|
|
Jort
Groningen
|
Mwah, je haalde een quote van mij aan en kwam vervolgens met verklarende theorie, dus voelde ik mij óók aangesproken.
Je meent het..
_________________________________________ Tjolk.
|
24 aug 2008 16:57 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wie zegt dat / waar staat dat? Je leidt dit hopelijk niet af van het propagandaprogramma van die kleine krullebol?
Ik word echt HELEMAAL gestoord van die linksrijders, en wil er weleens wat naar toe kruipen (en een beetje naar links en naar rechts sturen) om te laten zien dat ik er ben.
PS: dit doe ik niet als zij zelf aan het inhalen zijn en niet naar rechts kunnen.
Laatst bijgewerkt door MS964 op 11 sep 2008 0:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 aug 2008 18:21 |
|
|