Auteur |
Bericht |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Sja.... weet je, deze porsches zijn liefhebber auto's.
Je leest het forum betreffende een verbeterinkje hier, een aanpassinkje daar, ipod en bluetooth connections zus en nog maar een Steve Wong chipje zo, bumpertjes bijspuiten en woops er is wat roest en plaatjes lassen, lekker fuchsen laten restaureren enz enz.
Je kan makkelijk veel geld uitgeven als je niet oplet.
Langs de andere kant, koop een goede en onderhoud de wagen zoals porsche het voorschreef. Kansen zijn dat je voor de vaste mechanische kosten een 1500-2000 euro per jaar nodig hebt, natuurlijk afhankelijk van je gebruik en je kilometers, met elke 5 jaar een zure appel.
Bert
|
24 aug 2008 22:01 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik calculeer ook 2K jaarlijks onderhoud bij 12-14K km het jaar.
_________________________________________ oud is beter
|
24 aug 2008 22:21 |
|
 |
chili
|
Wat niet? de rekeningen of dat het me afschrikt?
|
25 aug 2008 18:54 |
|
 |
chili
|
o, al een nieuwe pagina, zag ik nu pas... vind het niet erg om 2-2,5 k per jaar voor onderhoud in te calculeren, en ja ook ik weet door ervaring dat je af en toe flink pech kunt hebben en dan ff moet bloeden, maar het lijkt hir onderhand meer een gewoonte te zijn.... en ik wil verfraaiingen andere wielen/chips/ ed niet onder onderhoud scharen, alleen de dingen die noodzakelijk zijn de P in goede conditie te houden....
btw erg fijn forum, leer hier snel veel....
|
25 aug 2008 18:59 |
|
 |
chili
|
|
25 aug 2008 20:25 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ziet er netjes uit alhoewel ik hem zelf liever op Fuchsen zou hebben. Maar da's op te lossen. Wel >200k km. Zou mij niet afschrikken maar jou misschien wel!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 aug 2008 21:52 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Voorspoiler en mistlampen kloppen niet 
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
25 aug 2008 22:22 |
|
 |
cabrio wim
|
Impact rubbers zitten ook niet zoals het hoort, klep kan niet goed gesloten zijn, maar toch maar eens checken of hij geen duwtje gekregen heeft. 
|
25 aug 2008 22:28 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Die rekeningen kunnen heel goed verklaarbaar zijn en daarom verbazen mij die rekeningen niks. En dat het je af kan schrikken, ook niet verbazingwekkend. Een Golfje geeft meer zekerheid.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
25 aug 2008 22:42 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
16K in 3 jaar is debiel tenzij de motor gereviseerd is. en niet alleen de kop.
_________________________________________ oud is beter
|
25 aug 2008 23:17 |
|
 |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
16k op 3 jaar?...
Top end rebuild 5500
nieuwe schokbrekers 700
sportuitlaat + SSI 1800
beetje servicen 4500
gearbox rebuild 3000
terwijl dat je daar mee bezig bent, waarom niet een nieuwe koppeling 600
bumpertjes, spoilertje weg op motorkap, beetje bijspuiten hier en daar: 800
setje nieuwe banden voor en achter 600
Woops reeds 17500....
Koop wijselijk- een goedkope 911 is altijd duurder in the long run!
Bert
|
26 aug 2008 0:06 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
da's alles behalve het onderblok. ik blijf bij mijn eerdere post...
_________________________________________ oud is beter
|
26 aug 2008 7:45 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
eigenwijs, welnee...

_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
26 aug 2008 19:31 |
|
 |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Bert
|
26 aug 2008 23:28 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 |  |  |  | Bertroex schreef: 16k op 3 jaar?... Top end rebuild 5500 nieuwe schokbrekers 700 sportuitlaat + SSI 1800 beetje servicen 4500 gearbox rebuild 3000 terwijl dat je daar mee bezig bent, waarom niet een nieuwe koppeling 600 bumpertjes, spoilertje weg op motorkap, beetje bijspuiten hier en daar: 800 setje nieuwe banden voor en achter 600 Woops reeds 17500....  Koop wijselijk- een goedkope 911 is altijd duurder in the long run! Bert |  |  |  |  |
Bij mij is het aankoopbedrag er ook nog eens ingegaan om hem helemaal top te krijgen.... maar dan heb je ook wat! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 aug 2008 23:46 |
|
 |
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
27 aug 2008 0:15 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nou ja laat ik het zo zeggen: 16K in 3 jaar aan een 3.2 verspijkeren is een miskoop. een lemon. 
_________________________________________ oud is beter
|
27 aug 2008 9:24 |
|
 |
DRIEpuntTWEE
|
Ik zie het niet echt als een miskoop.
M.n. de vorige eigenaar was een liefhebber pur sang (ik overigens ook) en heeft niet bezuinigd op onderhoud c.q. verbeteringen. Na aanschaf een standaard beurt bij Porsche Centrum Eindhoven: €1.400,-. Daarna: remschijven voor en achter vervangen + nieuwe remblokken, torsie stang achter vervangen, gele koni's voor en achter, aanpassen motormanagement, nieuwe koppeling (dure grap 1), compleet nieuwe uitlaatset (dure grap 2) en nog wat kleine dingentjes. Dan schiet je al snel door de €10.000,- grens heen en dan komt de BTW er nog bij. Daarna een volledige revisie van het airosysteem, €1.200,-. Toen de P in mijn bezit kwam heb ik 'm laten servicen inclusief nieuwe banden rondom, dynamorevisie (was noodzakelijk), vervangen aandrijfashoezen, upgraden alarm naar klasse III, olie etc., €2.500,-.
Indertijd gekozen voor deze P vanwege de onderhoudsgeschiedenis en wetende dat ik een paar mogelijk toekomstige dure reparaties als koppeling e.d. alvast kon doorstrepen................
|
27 aug 2008 19:40 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Hoi driepunttwee, in zekere zin heb jij op deze manier, naar mijn idee, dus een 'goede' auto gekocht. Het is een beetje te vergelijken met een oud huis. Voor een beetje minder kun je een huis (zeker een klassiek huis) kopen in een mindere staat. veel mogelijk achterstallig onderhoud is dan je risico. Sommigen spreekt dat deels aan, dan kun je hem helemaal naar je eigen zin maken.. Ik denk dat als je niet heel specifieke wensen hebt, je met 2 a 3K per jaar normaliter ech klaar moet zijn. Maar onverwachte tegenvallers kunnen er altijd zijn.
Chili, laat je niet te veel afschrikken, de echte rationalisten zijn vaak ook de eeuwige dromers en komen nooit toe aan die zo riskante aanschaf  . Al een stap verder inmiddels op weg naar het bezit??
|
27 aug 2008 20:30 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Inderdaad 2-3K per jaar moet voldoende zijn, tenzij je echt pech hebt. Maar als jij na aankoop binnen 3 jaar 16K moet verspijkeren moet je toch eens achter de oren krabben en overwegen de volgende keer een AKK te laten doen...
Ik blijf bij mijn eerdere posts.... 
_________________________________________ oud is beter
|
28 aug 2008 11:56 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
this is sooo trueeee!!...maar als je perse een G50 wil, no prob...maar zou er een piekfijne 915 niet voor laten staan...en in het slechtste geval, oefening baart kunst 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 aug 2008 12:12 |
|
 |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Bertroex;
Dat de 915 een stuk lichter is dan een G-50 is bekend, maar 50 kilo scheelt dat toch echt niet. Vijftig pound (dus zo'n 22kg) zou kunnen, maar ik dacht dat het in feite zo'n 15 kilo bedroeg. Nog geen klein verschil en nog op de juiste plaats ook. Ook las ik op het Pelicanforum eens dat een 915 achter een en dezelfde motor een paar procent minder transmissieverlies had dan een G-50.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
01 sep 2008 1:26 |
|
|