Porsche 964 Carrera 2 Tiptronic Cabrio te koop
Hierbij bied ik deze Porsche 964 Carrera 2 Cabrio Tiptronic aan. Bouwjaar 24 Mei 1991.
Prijs € 24.750
Ik verkoop deze 964 eigenlijk niet voor mezelf. De persoon van wie hij is geweest is niet geïnteresseerd in de verkoop. Ik ken de auto al bijna 2 jaar en hij is in onderhoud bij dezelfde Porsche Specialist (Paul Geeris) waar mijn 993 al jaren in onderhoud is. Hiervoor was de auto in onderhoud bij Porsche Centrum Zuid Eindhoven (in Oirschot).
Hij had hem in stalling staan 7km van zijn huis en moest er naar toe rijden om een tochtje te kunnen maken. Dat werd teveel gedoe en daarom bood hij uiteindelijk mij aan om hem te verkopen. Omdat ik in de tussentijd met de auto kan rijden heb ik daar graag ja op geantwoord
De Porsche is in 1999 van Duitsland naar Nederland gekomen. Dat was van eerste eigenaar. Tot 2007 is hij van de 2e eigenaar geweest. Daarna is hij verkocht aan de persoon die aan mij heeft gevraagd de auto aan te bieden.
Ik heb de onderhoudsboekjes erbij. Tevens is er een SMS gekeurde Klasse 3 alarm in gezet (met radar). De auto is origineel, met een flink aantal facturen van wat er aan gedaan is. ( Er is het laatste jaar ongeveer € 10.000 in gaan zitten).
Voordat ik de keuze nam om deze auto te verkopen ben ik gaan praten met Paul Geeris (en Marcel, de monteur die ook nog bij PCZ had gewerkt en de auto kende). Paul kon me vertellen dat de auto bijzonder de moeite waard was temeer hetgeen er allemaal aan is verspijkerd in de laatste tijd. Bijna alle facturen daarvan heb ik . Niet allemaal, of volledig. Dit heeft te maken dat de eigenaar zich een beetje voor de reactie van zijn omgeving schaamde omdat hij zoveel geld uitgaf aan zijn auto. Ik ben daarna ook naar PCZ gereden en de mensen daar reageerden ook enthousiast op de auto; ze kenden hem nog (en ook de eigenaar van de auto en verzekerden me dat hij meer dan alle onderhoudsbeurten had gehad. De auto werd altijd in de watten gelegd).
Zo is de motor volledig gereviseerd, heeft hij nieuwe remmen, nieuwe banden (17 inch sportcontact 2 van conti), is de motor van de kap vervangen en ga zo maar door.
Zoals zo velen heb ik destijds (alweer 4 jaar geleden) mijn porsche 993 gekocht zonder te weten welke technisch kosten me te verwachten stonden. Je kunt er tenslotte niet in kijken.
Inmiddels weet ik wel beter en kun je beste maar op zoek gaan naar een auto waarvan je op factuur kunt zien wat er recent aan verspijkerd is. Dat zijn in elk geval kosten die je niet meer hoeft te maken
Wat meer gegevens van de Porsche:
Porsche 911 (964) Carrera 2 Cabrio Tiptronic
- 24-05-1991 (met airbags)
- kleur donkerpaars metallic
- interieur donkerpaars leder, stoelen electrisch verstelbaar
- kap (in prima staat, heldere, geen verweerd doek) kleur paars
- elektrische kap
- 3600cc 250PK
- 17 Velgen met nieuwe Continental Sportcontact 2 (205/50 voor en 255/40 achter)
- gelukkig geen Airco!
- Alarm: Texalarm AV21B55NL SCM klasse 3
- Nieuwe APK.
Km stand:
Bij Import in April 1999: 134368
Nu 174951.
De auto rijdt fantastisch, ben zelfs terug gegaan naar Paul Geeris om te vragen hoe dat het kon dat een Tiptronic zo goed (en vlug) rijd. Volgens hem een gevolg van de motorrevisie (nokkenassen etc). Daarbij verbruikt hij veel minder dan mijn 993!? Een ritje van Heeze naar Helmond, Oirschot Moergestel en terug naar Nuenen: 1 op 10?! Mijn 993 komt daarbij niet in de buurt. In elk geval een aantal van mijn vooroordelen aangaande een Tiptronic zijn weg. Dat geldt ook voor het cabriorijden. De auto ligt super in de bocht, ik voel geen verschil in stijfheid met mijn 993. Ik had mijn vrouw al gepolst of ze hem er niet bij wilde, kan ze mooi de kids mee naar school brengen. Hoewel ze genoot van het rijden wil ze dat niet (tsja, het is dan de derde auto en ze wil ook nog verbouwen
In mijn album zitten fotos en ik heb er nog meer en hogere resolutie (pb)
Via deze link kom je op mijn album:
http://www.flickr.com/photos/wilno/show/
Natuurlijk is een AKK toegestaan, ik had Paul Geeris ook gevraagd dit te doen maar op zijn advies laat ik dat aan de aspirant koper over.