Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:34

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
bumperkleven 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
IDD gewoon jezelf goed laten zien en dan gaan ze wel opzij.
Zelfs laatst op de Schleife.. ik kom aanrijden en ze gingen netjes naar rechts, gaven het zelfs aan met de richtingaanwijzer.

24 aug 2008 18:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
MS964 schreef:

Wie zegt dat / waar staat dat? Je leidt dit hopelijk niet af van het propagandaprogramma van die kleine krullebol

Tja nu je het zegt. :scratch:

In de praktijk heb ik nog nooit iemand van de weg afgehaald zien worden voor het linksrijden. Laten we het er dan op houden dat ik graag zou willen dat er meer tegen opgetreden wordt. Misschien wel tegen beter weten in. Zo beter :?: :wink:

24 aug 2008 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
ZWARTE 993 S 1997 ZWARTE ROADSTER 1960
AMSTERDAM
Bericht bumperkleven
Twee dingen...of we gaan naar de USA methode rechts passeren gedogen.Keep your lane.....gaat erg goed en iedereen rijdt rustig en passeren elkaar behoedzaam.Rijd al jaren in de states gaat erg goed.
Of alle mensen die links blijven rijden om wat voor reden dan ook de zwaarste bekeuring geven..dan heb je geen bumperklevers meer en rechts passeren is ook over.Dus 1 de links blijven rijders de zwaarste dan de bumper klevers en dan de rechts passerders.De politie moet daar veel meer op gaan letten op de links rijders.

24 aug 2008 20:03
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Als je het USA-model wil invoeren hier moeten we ook aan de uniforme maximum-snelheid voor álle weggebruikers; dus iedereen bijvoorbeeld 110 km/u, óók vrachtwagens en sleurhutten.

Helemaal niet verkeerd lijkt mij zo! :D

24 aug 2008 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
zelf vind ik het altijd zonde van mijn lak aan de voorkant en ook hoogst irritant

Aangepast door John:
tekst verwijderd

Laatst bijgewerkt door john's Porsches op 26 aug 2008 16:51, in totaal 2 keer bewerkt.

26 aug 2008 11:21
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Bumperkleven, niemand hier doet het, maar tijdens de jubirit stopte ik voor overstekende fietsers en hoorde ik ook plots piepende bandjes waarna ik een Porsche (welke doet hier niet ter zake) heel dicht tegen mij staan :?

Ben nadien aan de kant gaan staan om herhaling te voorkomen. vermits ik geen bumpers heb, ligt een eventuele kleine aanrijding nog extra gevoelig.

Gewoon maar om aan te geven dat bumperkleven volgens mij door de dader niet zo ervaren word.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 26 aug 2008 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.

26 aug 2008 12:12
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
hoe kan je bumperkleven bij iemand zonder bumpers dan? dan zou ik het ook anders ervaren... :cheesy:

maar serieus, bumperkleven op andere wegen dan snelwegen is helemaal vragen om ongelukken...

26 aug 2008 13:02
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
john's Porsches schreef:
terug schakelen en ff de hand rem erbij werkt ook altijd perfect, gaan immers je remlichten niet branden.

:shock: Hoe maak ik een gevaarlijke situatie nóg gevaarlijker. :roll:
En kom nou niet met " Ja, maar hij begon .....". ;)

26 aug 2008 15:46
Profiel
Amsterdam
Bericht 
John's oplossing ( handrem ) is riskant. Als iemand op 1 meter zit bij 80km/u blijft zo'n actie niet zonder gevolgen, en ik denk ook niet dat jij zo ... zal zijn dat dan ook te doen :wink:

Ik laat wel eens heel gestaag en langzaam het gas los ( laten afzakken
tot de baan rechts je voorbijgaat rijden ) en bijna altijd kiest de klever eieren voor z'n geld, ziende dat hij niks bereiken kan, dwz hij/zij
blijft daarna meestal keurig op wat grotere afstand :wink:

Vrachtwagens, die graag op 1 dezelfde snelheid rijden, en in de spiegel akelig dicht op je kont kruipen als je vaart ( moet ) minderen, ervaar ik als nog veel bedreigender, en ga ik als mogelijk uit de weg :twisted:

26 aug 2008 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
das waar is inderdaad wat gevaarlijk,

Ex collega deed dat soort acties, waarbij het voor de bumperklever en de daar achter gehaaste bumperklever met plaatschade afliep.

Adviseer dit ook niet te doen,

dat dateerde inderdaad uit een wat jonger tijdperk, aangezien het een publiek forum is is het goed dat je me even corrigeer LeOH

NIet doen dus

Wat ik vroeger wel eens deed met de bergingswagen / vrachtwagen bij idioten die bumperkleven op een 80 km weg en als het even kan roekeloos inhalen, het volgende:

uitsluitend als ik volledig overzicht had over de verkeer situatie (dus zonder tegenliggers).

Gas los 200 m voor een flitspaal bumperklever raakt geirriteerd

volgas er voorbij, en de staatskas is weer gespekt, en lesje geleerd

was nog voor het tom tom tijdperk

Laatst bijgewerkt door john's Porsches op 26 aug 2008 16:53, in totaal 2 keer bewerkt.

26 aug 2008 16:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Das inderdaad een hele goeie, lukt vaak nog wel met buitenlanders. Vooral in het donker is het extra leuk, dan zie je de flits beter! 8)

Merk wel dat er heel wat boefjes op het forum zitten... :wink:

26 aug 2008 16:45
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
john's Porsches schreef:
Ex collega deed dat soort acties, waarbij het voor de bumperklever en de daar achter gehaaste bumperklever met plaatschade afliep.

Als het daarbij bleef :idea: :roll:

john's Porsches schreef:
Adviseer dit ook niet te doen,

dat dateerde inderdaad uit een wat jonger tijdperk, aangezien het een publiek forum is is het goed dat je me even corrigeer LeOH

NIet doen dus

Wat ik vroeger wel eens deed met de bergingswagen / vrachtwagen bij idioten die bumperkleven op een 80 km weg en als het even kan roekeloos inhalen, het volgende:

uitsluitend als ik volledig overzicht had over de verkeer situatie (dus zonder tegenliggers).

:thumleft:

26 aug 2008 16:58
Profiel
Amsterdam
Bericht 
john's Porsches schreef:

Leuk gevonden :wink:
maar helaas, tis net als met dienders ; als je Flitspalen hard nodig hebt staan ze er net niet. :oops: :roll:

26 aug 2008 17:04
Profiel
Veghel
Bericht 
ppp 356 schreef:
Bumperkleven, niemand hier doet het, maar tijdens de jubirit stopte ik voor overstekende fietsers en hoorde ik ook plots piepende bandjes waarna ik een Porsche (welke doet hier niet ter zake) heel dicht tegen mij staan :?

Ben nadien aan de kant gaan staan om herhaling te voorkomen. vermits ik geen bumpers heb, ligt een eventuele kleine aanrijding nog extra gevoelig.

Gewoon maar om aan te geven dat bumperkleven volgens mij door de dader niet zo ervaren word.

Ik was het deze keer niet( torig tunnelrun :oops: ) wij reden net achter je "bumpervriend" , wij wilden al stoppen toen jij aan de kant ging staan(gevalletje pech :?: ) maar je bleef even zitten uitzweten :twisted: en jij zat zo weer achter ons :wink:

26 aug 2008 17:05
Profiel
Bericht 
@ Leo: En jij denkt dat als je dat nou 2 keer schrijft dat ... :mrgreen:

26 aug 2008 17:07
Amsterdam
Bericht 
.... ze vanzelf spontaan uit de grond groeien :mrgreen: :scratch:

.... ze vanzelf spontaan uit de grond groeien :mrgreen: :scratch:

:wink:

26 aug 2008 17:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ik heb 'n bordje tegen bumperklevers ...

Afbeelding

26 aug 2008 17:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ZWARTE 993 S 1997 ZWARTE ROADSTER 1960
AMSTERDAM
Bericht bumper kleven
Gewoon geen bumper kleven..wat licht signalen of een roep toetertje (claxon) .....afstraffen is echt aso.....er zijn mensen,meestal vrouwen..die het eng vinden om van rijstrook te wisselen die rijden van A naar B....we zijn nou eenmaal niet allemaal van die hele snelle Porsche jongens die zo arrogant zijn dat de rest van de weggebruikers eigelijk op geborgen zoumoeten worden.Jongens rustig aan racen doen we op het cicuit.Irritatie is een slechte raadgever.

26 aug 2008 17:38
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rodger that! schreef:

Ik was het deze keer niet( torig tunnelrun :oops: ) wij reden net achter je "bumpervriend" , wij wilden al stoppen toen jij aan de kant ging staan(gevalletje pech :?: ) maar je bleef even zitten uitzweten :twisted: en jij zat zo weer achter ons :wink:

Niet staan uitzweten, maar vind het nog te dicht gaan in combinatie met de zwakke stoplichtjes van een 356.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 aug 2008 17:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Er zijn ook vrouwen in hele kleine oude autootjes die niet durven rijden maar zich wel veilig voelen als ze héééél dicht op hun voorganger blijven plakken... begrijp ik niks van maar zo is er ooit eens iemand op mijn trekhaak geschoten toen ik op die manier moest afremmen voor een invoegende vrachtwagen terwijl ik links gepasseerd werd en zodoende niet van rijbaan kon veranderen. Onbegrijpelijk!!

:bang:

26 aug 2008 17:43
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
heb het hier al eens eerder gepost. is idd één van de leukere momenten op de snelweg geweest. A'dam-Utrecht A2, in de tijd dat er onder het treinviaduct bij het DE koffiekopje bij Lage Weide nog een flitser stond; vanaf Vinkeveen zat er een duitser achter me die maar zat te duwen, hoewel ik zelf al ruim 160 reed. Ik naar rechts, hij er langs en dan met 130 voor me gaan rijden. Ik er weer langs, hij weer op mijn achterbumper. Vanaf Maarssen ben ik links blijven rijden (het was 's avonds rond 23.30u) en steeds harder gaan rijden. Vlak voor het viaduct (het ging inmiddels ruim 180) naar de middenbaan gegaan en hard geremd. Meneer reed met zijn middelvinger omhoog op volle snelheid langs en ... flits ... Ik heb genoten en gebeden dat Nederland in die tijd (denk dat het '98 was ofzo) die bekeuring naar Duitsland zou sturen...

26 aug 2008 17:54
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
sehr freundlich herr horn :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

26 aug 2008 18:01
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Die is sterk :lol:

26 aug 2008 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Verbazend welke richting dit draadje uitgaat.

Nu heeft iedereen plots last van bumperklevers :shock:
Een en ander zal wel aan mijn...jeugdig enthousiasme...liggen, maar ik heb quasi nooit last van bumperklevers.
Maar ja, ik rijd altijd sneller dan de verkeersstroom, want dan hoef ik me geen zorgen te maken over wat er *achter* mij gebeurt. Alhoewel mijn routine inhoudt dat elke spiegel om de paar seconden gechecked wordt.

@horn wat je beschrijft vind ik vreselijk irritant. Het gaan opzettelijk hard remmen "om de bumperklever een lesje te leren". Hoop voor jou dat dat niet verkeerd zal aflopen, en ga je der verder de les niet over spellen :P

@Rodger that: ja, bij de TC hoorde ik ook (je) piepende bandjes achter me toen ik vol in de remmen moest. Werd er meteen lijkbleek van, want ik had al visioenen van een half-samengevouwen medeforummer op mijn achterbank "Nou best wel ruim zo'n 996je. Zit harstikke gezellig" :roll: :lol: :P :mrgreen:

@PPP bij zo'n rit is het soms moeilijk in te schatten wat de voorligger zal doen. Alhoewel ik tracht niet te kleven ben ik ook 2,3x dichter op mijn voorligger beland dan ik zelf nodig vond omdat die zo pokkehard de remmen in ging voor een vluchtheuvel. Nu ja, mijn inschattingsfout*, want die auto lag lager dan de mijne; ik zou er zonder remmen over kunnen zijn gegaan.

* 't was geen "ging maar net goed moment", maar ik laat toch (doorgaans) liever een veiligheidsmarge tussen mij en mijn voorligger.

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

28 aug 2008 1:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
torig schreef:
@horn wat je beschrijft vind ik vreselijk irritant. Het gaan opzettelijk hard remmen "om de bumperklever een lesje te leren". Hoop voor jou dat dat niet verkeerd zal aflopen, en ga je der verder de les niet over spellen :P

Goed lezen hè. We reden samen op de linkerbaan, hij klevend, en ik ging eerst naar rechts van de linkerbaan naar de middenbaan en remde toen pas hard (om niet zelf met 180 door de flitser te gaan). Hij schoot me toen op de linkerbaan (waar hij al reed en bleef rijden) hard voorbij... en FLITS :lol:

Ik wil nog best eens mijn rem aantikken voor een bumperklever zodat de remlichten oplichten, maar zal op de snelweg echt niet hard in de remmen gaan als er iemand achterop hangt.

28 aug 2008 6:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende