Auteur |
Bericht |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
verloren pk's weer terug gevonden
Nou had ik al een tijdje dat ik de auto niet naar mijn zin reed.
Ik vond dat de auto een beetje vermogen miste maar het was ook zeer warm, dus waar ligt het dan aan.
Tevens plofte de uitlaat iets, vooral met terug schakelen.
Dus ik dacht aan een lekkende uitlaat of misschien wel inlaat.
Zo heb ik echt een tijd gereden en het ene moment leek het meer te zijn dan het andere.
Snelheden van 250 of meer werden wel gewoon gehaald.
Nou sprak ik gisteren erwin en ik gaf aan dat ik niet happy was met hoe de auto liep.
Toen gaf hij aan dat ik iets zou kunnen testen door de auto te starten en dan een van de twee stekkers van de bobine's te halen.
En daarna de andere te doen en kijken of daar verschil in was.
Toen ik ging kijken hing een van die stekkers los
Erwin gaf aan dat hij dan maar vonkt op 6 bougies ipv 12.
Stekker gemonteerd en vannacht naar huis gereden.
Wat een verschil ik heb een veel soepelere draaiende en oppikkende moter, voor mijn gevoel was ik nou ook weer niet zoveel kwijt als nu terug is
Ik had al gedachtes van revisie en andere grote kosten, dus erg blij dat dit de oplossing is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 aug 2008 9:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Soms is het leven zo simpel. Gelukkig opgelost.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 aug 2008 11:05 |
|
|
stoekie
911 SC ombouw 964 carrera 2Zuid-limburg
|
6 bougies ipv 12?
Ik wist niet dat er een 911 was met 12 cilinders...
_________________________________________ Huidig wagenpark:
peugeot 307 Opel Corsa Hobby auto Porsche 911 SC Ford Mustang 5.0 V8
|
23 aug 2008 11:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... typisch iets wat ik bij 'n dubbele ontsteking regelmatig controleer ... 'n test - door de bobinekabel van de onsteking die door de as wordt aangedreven los te trekken --- als de motor dan stil valt, weet je dat het snaartje in de dubbele ontsteking het heeft begeven
Enig idee hoe lang/kort je zo hebt rondgereden
|
23 aug 2008 11:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Even (verder) nadenken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 aug 2008 12:06 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Nee, het is een driecilinder met vier bougies per cilinder.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 aug 2008 12:07 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk zo'n 2000 km,
erwin zei dat het geen kwaad ko omdat ze gewoon niet vonken, als het snaartje breekt zou een bougie continue een vonk kunnen geven wat wel schadelijk is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 aug 2008 12:09 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee hoor een twee cilinder heb ook twee uitlaten
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 aug 2008 12:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad (uiteraard ). Je hebt dus nog geluk gehad .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 aug 2008 12:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dan is die van jou niet goed omgebouwd(geintje)
een 964 heeft twee bougies per cilinder
en twee ontstekingen waarvan de tweede aan gedreven word met een getande riem in de ontseking.
als deze stuk gaat kan het net zo zijn dat een bougie continue een vonk geeft.
op internet zijn verhelen van een gesmolten zuiger tot kruk as door midden.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 aug 2008 12:15 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Kennis is Kracht
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
23 aug 2008 12:53 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
heb je de modifikatie kit er ook opzitten dat het riempje niet te warm blijft?anders heb je later mischien nog eens een probleem.
|
23 aug 2008 16:36 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja die modi is gemonteerd,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 aug 2008 16:50 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
dan hoop ik dat je er geen schade aan over gehouden heb want met 250 km heb je kans op forse schade op je zuigers en cilinders
|
26 aug 2008 17:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... lees 'ns 'n stukje terug, Mike Targa
|
26 aug 2008 17:21 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
het is weer heerlijk rond touren( )
nee echt waar draait weer zo soepel, superrrrrrrr,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 aug 2008 17:27 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
houden zo
|
26 aug 2008 17:33 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
de door vonkjes in de kappen geioniseerde lucht is destructief voor de snaar en daarom wordt de lucht via de (modificatie) slang afgezogen/ververst
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 aug 2008 20:46 |
|
|
zuugnap
|
kijk dat scheelt weer straks in de bergies gelukkig maar
|
26 aug 2008 21:32 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nou ik heb idd wel ens gedacht als die er maar niet mee stop na 5 bochten.
dat zou echt zijn.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
26 aug 2008 22:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
volgens mij word er lucht in geblazen toch?niet afgezogen.
anton964
|
26 aug 2008 23:54 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Simpele tuning Robert
|
27 aug 2008 0:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
voor de laagste prijs,
ik kan het iedereen aanraden, rij mar eens een week rond met een stekker los, daarna al dagen zo blij als een kind
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
27 aug 2008 0:45 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Wil de ontsteking testen maar krijg de kabels met geen mogelijkheid van de stroomverdeler af zonder héél hard te trekken. Hoe krijg ik ze zonder schade los
|
30 aug 2008 12:05 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
als je het hebt over de kabels aan de bobine's (2)
die zitten net achter het zekeringen relais kastje links van de moter.
aan de onderzijde zitten de twee stekkers, deze borgen zich zelf met een metalen klemmetje.
je kan dit voelen, deze inknijpen en tegelijk naar beneden duwen, moet lukken.
robert
mocht je de kabels op de verdeelkappen bedoelen dan is het gewoon met beleid los trekken.
_________________________________________ remmen is angst
|
30 aug 2008 12:45 |
|
|