Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:24



Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
accu 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
3.6rs schreef:
... is dat zo een mooi zicht dat er een druppellader aan de batterij hangt in de showroom ? ....



Net zo'n mooi moment als wanneer je in de dierentuin bent en men begint met voederen :mrgreen:

... sluit me bij m'n voorgangers aan dat de levensduur van 'n industriele accu zoals die van 'n auto behouden wordt door gebruik te maken van 'n druppellader ....

... bij laptop-, telefoon-, fiets- en andere soorten accu's is het vaak beter de accu geheel te ontladen :wink:


26 aug 2008 16:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: accu
3.6rs schreef:
EriC4C schreef:
Onzin. Een goede druppellader doet niets anders dan wat er tijdens normaal gebruik van de auto ook met de accu gebeurt: laden zonder overbelasting en ontladen zonder dat volledig te doen.

Dat staat er in de handleiding....

Ja, jij bent uiteraard de enige met (relevante) kennis en ervaring. :bang:

"Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis." [Confucius] Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 aug 2008 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Bij oa PCG hangt elke occasion aan de druppellader.

Zolang je een Porsche Original-Teil Charge-o-Mat gebruikt kan er m.i. weinig fout gaan.

Mocht je echt op safe willen spelen; gewoon niet langer dan 3 mnd aan de druppellader.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


26 aug 2008 16:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
turbocruiser schreef:
Mocht je echt op safe willen spelen;


... elke dag 'n KM of 30 gaan rijden :wink:


26 aug 2008 16:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
of meer... is leuker... 8) :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 aug 2008 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
Olaf schreef:
turbocruiser schreef:
Mocht je echt op safe willen spelen;


... elke dag 'n KM of 30 gaan rijden :wink:

Hierbij is dan ook de oorzaak van de dagelijkse files gekend! Het zijn allemaal 'antidruppeltjes'...


26 aug 2008 18:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
tja, 30 km in de file laadt je accu natuurlijk ook niet echt lekker op... :twisted: :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 aug 2008 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
horn schreef:
tja, 30 km in de file laadt je accu natuurlijk ook niet echt lekker op... :twisted: :?
Met een goede alternator wel.


26 aug 2008 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Olaf schreef:
... sluit me bij m'n voorgangers aan dat de levensduur van 'n industriele accu zoals die van 'n auto behouden wordt door gebruik te maken van 'n druppellader ....

Ver ontladen is heel slecht voor een (auto) accu, lading op peil houden (met druppellader) is prima.
Maar de accu komt ook dan na 4 - 5 jaar aan z'n eind, door de (hoge) startstroom :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


26 aug 2008 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 996 C4 Tip 1999
Eindhoven
Bericht 
4-5 jaar is wel aan de korte kant voor een accu toch?

Ik vermoed dat in mijne de fabriekaccu (stond Porsche Moll op) nog zat toen ik hem kocht (ruim 9 jaar er in gezeten dus), maar dat was dan ook het eerste wat ik vervangen heb want hij trok na 2 dagen stil staan de accu al leeg :shock:

Nu kan ie gerust een week stil staan zonder problems ( en langer mag ie van mij niet stil staan ;) )


26 aug 2008 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C4 '95, 964 C2 '91
Nuenen
Bericht 
Een goede druppellader (zoals die van Ctek) zorgt ervoor dat de accu in topconditie blijft.

Zeker in auto's waarvan de accu redelijk snel ontlaadt. Dat zijn meestal auto's met een oudere accu of verkeerd onderhouden accu (en "oud" kan al zijn 1 jaar!).
Ik heb hetzelfde meegemaakt in mijn 993. Ik rijd dagelijks, maar meestal korte afstanden. Heb daarbij verlichting etc aan en weet dat de dynamo de accu niet genoeg kan laden om dat te compenseren.
De accu nam hierdoor in prestatie af. Alleen als ie niet meer starten wilde, sloot in een lader aan. Een oude lader met 1.2Ah laadvermogen. Meestal maar voor een nachtje en dan startte de auto weer. (De accu was bij lange na dan nog niet volgeladen).
Dergelijk onwetend laadgedrag leid er onherroepelijk toe dat de accu versneld slijt. Ik heb het nu over een accu die ik een jaar eerder nieuw had aangeschaft! Mijn overtuiging was dat mijn dynamo niet goed was, of een gigantische lekstroom had.
De dynamo bleek echter prima en bij een lekstroommeting zat ik op 60mA. Dat kon het dus niet zijn.

Ik ben toen overgestapt op een nieuwe accu (viel binnen de garantie) en een (druppel)lader van Ctek. In de kofferruimte heb ik een inbouw contactdoos gemaakt en de de lader plug ik netjes om de drie- vier nachten een nachtje in. De lader die ik gebruik heeft een intelligent laadprogramma. Afhankelijk van accustand laadt ie van rustig naar fors, dan weer rustig en dan pulerend etc. Er zit een beveiliging op voor overladen en warmte. De accu blijft nu in topconditie!

Natuurlijk mag ieder zijn mening op na houden maar ik ben om en zal nooit meer zonder mijn lader kunnen :)


Laatst bijgewerkt door Tetsuo op 27 aug 2008 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.



27 aug 2008 9:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht 
oude accu(Amerikaanse Nascar-achtige accu -stond er in ieder geval op) was binnen 2 dagen plat. Zit nu een nieuwe Varta E11 Accu in, nooit meer last van een leeg lopende accu. Kan hem zonder probleem paar keer in week even kort starten, zelfs zonder te rijden houdt hij dit vol zonder leeg te geraken.

Hoe oud is de accu? wat zijn de waarden van je accu? Hoeveel accucellen? en welk merk? Weet niet of dit invloed heeft, maar ik kan het eens vergelijken met de accu die ik nu heb.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


27 aug 2008 11:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
Kan hem zonder probleem paar keer in week even kort starten, zelfs zonder te rijden houdt hij dit vol zonder leeg te geraken.


Lijkt me alleen niet goed voor de motor en de uitlaat.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


27 aug 2008 11:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Roest rust niet... :roll:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


27 aug 2008 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
WdePundert schreef:
Volgens mij gaat een loodaccu snel kapot als die geheel ontladen wordt. Bij Li-Ion accu's is geheel ontladen juist weer wel goed vanwege het "geheugen".

Loodaccu's niet geheel ontladen lijkt mij bekend.
Nikkel-Cadmium (NiCd) juist wel flink ontladen vanwege het geheugenprobleem.
Nikkel-Metaalhydride (NiMh) beter ook flink ontladen in verband met het (wat minder grote) geheugenprobleem.
Lithium-Ion zou geen geheugenprobleem meer kennen dus kunnen constant bijgeladen worden.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


27 aug 2008 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht 
Zetten jullie altijd het alarm erop of houden jullie dit juist uit, mits de situatie en plaatsing van de P. dit uiteraard toelaat :wink:

Dit misschien om de accu te sparen indien stroom niet voorhanden is.


27 aug 2008 19:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Altijd aan i.v.m. verzekerings voorwaarden. Vandaag de accu laten doormeten en lekstroom want het alarm moest toch gekeurd worden (1x per jaar). Lekstroom was er niet en verbruik GT alarm viel binnen de norm. Maar de dynamo zit aan de onderkant qua oplaad capaciteit. Hij laadt nog wel maar als je meerdere zaken tegelijk aan hebt niet genoeg. Licht, airco, ontwaseming en radio etc. Dus op termijn ruildynamo of schoon laten maken. Horn had dus gelijk.
_________________________________________
Last Rat standing


27 aug 2008 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Maar wat te doen als de accu dus helemaal leeg is na een vakantie en hij stond op alarm?? :roll: met sleutel handmatig openmaken?
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


27 aug 2008 19:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
bijvoorbeeld. en als dat niet lukt, de voorklep open (laten) maken en startkabels eraan hangen. het kan nooit kwaad om eens te proberen of je met de sleutel de deur(en) uberhaupt wel kán openen. Ik deed dat bij mijn eerste altijd met de afstandsbediening en kwam er op een gegeven moment achter dat de sleutel wél op het contactslot paste (oké, dat wist ik al vanaf het begin :lol: ) maar niet op de deuren. Kennelijk een keer een andere contactslot op gezet. Ben je zomaar een hoop geld kwijt aan een nieuwe set sloten en sleutel... of je deurslot werkt niet goed en als het moet kan je er ineens met de sleutel niet handmatig in... :shock: ook irritant...

dus nu alles nog werkt zou ik eens proberen of je met de sleutel uberhaupt je deur(en) kan openen... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 aug 2008 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Bedankt voor de tip meteen ff geprobeerd maar hij gaat gewoon met sleutel ook open. weer wat geleerd haha.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


27 aug 2008 20:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
P-911 schreef:
Zetten jullie altijd het alarm erop of houden jullie dit juist uit, mits de situatie en plaatsing van de P. dit uiteraard toelaat :wink:

Dit misschien om de accu te sparen indien stroom niet voorhanden is.

Eén keer tijdens een vakantie de interieursensoren van het alarm uitgeschakeld en na 1 week was de accu leeg :? . Gewoon volledig op alarm houdt de accu het > 3 weken vol :scratch:.

renetrzes schreef:
Maar wat te doen als de accu dus helemaal leeg is na een vakantie en hij stond op alarm?? :roll: met sleutel handmatig openmaken?

De laatste keer dat mij dit overkwam kon ik de deur gelukkig nog nét met de sleutel open maken (ja, de sleutel paste :P ), maar op slot lukte niet meer :shock: . Na een tijdje op aan de druppellader werkte dat gelukkig weer probleemloos.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


28 aug 2008 9:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mijn P. staat 's nachts altijd in de (inpandige) garage, maar toch zet ik het alarm er altijd op, o.a. i.v.m. de verzekering. Als de P. langere tijd (bv. twee weken) stil staat gaat de druppellader erop.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 aug 2008 10:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Toch nog maar 's mijn tip erin gooien: massa-onderbreker laten installeren. Heb ik ook gedaan, werkte als een tierelier. Altijd starten --> rijden. Kan natuurlijk (officieel) niet als je verzekering klasse 3 alarm vereist. Je kunt het natuurlijk erop wagen als je 'm in je garage hebt staan.


28 aug 2008 10:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
heb ik er ook in. moet je wel zeker zijn dat je met de sleutel je deur kan openmaken, anders krijg je je voorklep nooit meer los. oja, en steeds de klok bijstellen :cry: gebruik de mijne zelden overigens.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 aug 2008 21:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.