Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Vertrouw je die Fransen dan niet.
Maar even zonder gekheid Jaap, mijn opmerking was dus niet onterecht toen ik je later een mail stuurde, dat je Porsche toen je bij ons vertrok aan de linkerkant serieus rookte.
|
22 aug 2008 18:04 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ja,je had gelijk! Ik vertrouw die Fransen wel,maar als ik in Ned.ben zit ik op een half uurtje van een specialist en hier is het meer dan 2uur rijden!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 aug 2008 18:08 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Denk ook dat het m'n koelwater is
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 aug 2008 19:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
offtopic, hoe is je 3.2 post revisie elven?
_________________________________________ oud is beter
|
22 aug 2008 19:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Geeft die emoticon nu aan dat dit een grap is?
Want anders is het onzin
En Jaap, je was wel geïnteresseerd in een serieus antwoord, begrijp ik.
Wat zijn nu de details van de lekkage?
Als het alleen aan de onderkant van de motor is, dan is het waarschijnlijk een klepdekselpakking: simpel, relatief erg goedkoop, etc.
Maar bij een TT zijn er dus ook andere kostbaarder opties, zoals eerder genoemd.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2008 20:10 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ja ,denk dus, dat het de klepdekselpakking(en!)zijn! Hoop dat het idd niets anders is! Motor zelf loopt als een zonnetje!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 aug 2008 20:24 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Mijn gok: de olieretourleiding van kop naar carter. Die dingen worden erg warm agv de uitlaat die er vlak onder loopt. Samen met vocht (lucht etc) zorgt dat ervoor dat ze redelijk goed corroderen. Je kunt het zien als je de beschermplaat verwijdert en de zaak even droogveegt. Pas op als je gaat "kijken" met een schroevendraaier. Je steekt er zomaar doorheen als er eentje slecht is.
Een vervangingskitje kost bij Porsche ongeveer 100 euro (maar dan zit ie er nog niet onder )
Bij mij was het ook aan de bestuurderszijde. Soms rookte hij en als ik een stuk had gereden rook ik het ook bij uitstappen.
Laatst bijgewerkt door Tetsuo op 27 aug 2008 11:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 aug 2008 9:40 |
|
|
3.6rs
BE
|
Een half uurtje + 1000 km ?...
|
27 aug 2008 10:55 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Haha!Kom geregeld in Ned.,hebben daar een vakantiehuisje
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
27 aug 2008 11:48 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Is wel gecorrodeerd,maar is nog droog!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
27 aug 2008 12:04 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Ook aan de carterzijde? Bij mij was ie daar vochtig. Dus ik pakte mijn schroevendraaier om wat "vuil" weg te krabben en kreeg een douche
Off-topic: leuke omgeving waar je woont!
|
27 aug 2008 12:08 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
My 2 pennies
Klepdekselpakkingen (met name de onderste).
Oorzaak, bij een 993 hoeven er voor het eerst geen kleppen meer gesteld te worden (hydraulische klepstoters) en worden derhalve bij een grote beurt deze pakkingen dan ook niet meer vervangen.
Uiteindelijk gaan deze door enige ouderdom van het pakkingmeteriaal zweten.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 sep 2008 21:21 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Geldt dat ook voor een 964 uit 92?? Sinds gisteren in een lange file gestaan en sedert vanmorgen druppelt er olie onder de bodemplaat uit.Dit had niet nog nooit gedaan??
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
10 sep 2008 20:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
zou daar wel kunnen lekken maar bij elke 20.000 beurt moeten de kleppen gesteld worden en dus de pakking vernieuwd.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
10 sep 2008 20:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
"... pakking zou moeten zijn vernieuwd."
als het onderhoud volgens voorschrift is uitgevoerd
Maar er kunnen gewoon diverse andere redenen zijn voor die lekkage
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 sep 2008 23:06 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Hij heeft al 2 weken niet gereageerd, ben benieuwd of inmiddels al duidelijk is waar het vandaan komt ...
_________________________________________ Blabblah bla blab blablaat blah blaha bla bla, blablabla ah?!
|
11 sep 2008 8:10 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Nee is nog niets gebeurt,heb al vermeld dat ik er naar laat kijken als ik weer een keer in Ned.ben Wanneer dat is,kan ik nog niet zeggen! Hou jullie wel op de hoogte
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
11 sep 2008 10:40 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Tsja, ik vergeet de exacte inhoud van een draadje wel vaker als postings over een grote periode uitgesmeerd worden
_________________________________________ Blabblah bla blab blablaat blah blaha bla bla, blablabla ah?!
|
11 sep 2008 10:51 |
|
|