Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 14:43

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Kabelboom 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Kabelboom
In 't kader vd terugroepactie van Porsche stelde mijn P dealer voor om de kabelboom (gratis) te laten vervangen van mijn P 993 van eind 1994.
Ik twijfel om het te laten doen:alles :?: aan mijn auto werkt nu (voorlopig!) perfect :) ;en daarna misschien niet meer zo! Maw heeft de hele operatie wel zin :?: :idea:

26 aug 2008 18:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik zou het doen. nieuwe kabelboom erin en als het daarna niet werkt gewoon terug gaan. net zolang tot alles weer goed werkt. mijn mening.

26 aug 2008 18:55
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Is 'n modificatie - die ik zeker uit zou laten voeren ....

26 aug 2008 19:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Het heeft te maken met een kleine kans op kortsluiting in de kabel die naar de dynamo loopt. Porsche heeft in het begin van de 993 productie een ommanteling isolatie gebruikt die soms door de hitte van de motor bros kan worden en dan kan afbreken. De kabel komt dan bloot te liggen en kan sluiting veroorzaken. Aangezien dit een ongezekerde kabel betreft kunnen de gevolgen vervelend zijn (brand ed.).

Het is trouwens een aardige klus, de hele bovenkant (inductie, koeling) moet eraf.

26 aug 2008 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Als ik Peter zijn verhaal lees zou ik het doen. Als je nu kans op brand hebt(Porsche roept de auto niet voor niets terug, ze doen dat echt niet omdat ze toch al zoveel winst hebben), zou ik het helemaal doen.

Hoe lang ben je de P ongeveer kwijt voor de ombouw?

En als ie klaar is zou ik, voor dat ik bij de dealer wegrijdt alles even uitgebreid testen in ieder geval.

Succes!

27 aug 2008 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Kabelboom
De hele operatie zou zo een 5 uur duren.Ga het idd laten doen.Waar ligt die kabelboom eigenlijk :?: Moet ik het zo zien dat ze alle kabels en draden gaan vervangen :?: ;hoe komen ze anders aan 5 uur werk :?:

27 aug 2008 12:52
Profiel
Bericht 
Alle kabels en draden zullen ze niet vervangen, anders heb je aan 5 uur niet toe. :wink:
Als je Peter zijn antwoord leest heb je al een aardig idee waarom het zoveel werk is, en ze moeten ook naar de vertakking vanwaar deze ontstaat, dus kan een serieus klusje zijn, ligt n.l. overal mooi tussen gebouwd.
Gelukkig dat het je kabelboom niet is achter het dashboard. :idea:

27 aug 2008 13:51
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]