Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
circuit: 996 RS vs 997 GT3 CS (=> 996 RS geworden)
Effe een mening over bovenstaande wagens op circuit.
Volgens mij zijn beide even snel op circuit (in handen van een gewoon iemand hé, geen piloot)...de RS wat moeilijker en spartaanser, de 997CS het betere chassis en misschien iets toegeeflijker. Als je ze op trackdays bezig ziet, kan je ook niet zeggen dat de ene beduidend sneller is dan de andere, ze lijken me aan mekaar gewaagd. De RS weegt 60kg minder dan de 997CS, terwijl de pk's ongeveer gelijk zijn...de RS zal misschientoch iets meer sensatie geven.
Wat denken jullie? Iemand concreet ervaring?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
Laatst bijgewerkt door MichM3 op 19 jan 2009 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 aug 2008 13:40 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: circuit: 996 RS vs 997 GT3 CS
Was het maar waar
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
27 aug 2008 13:45 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
geen ervaring, maar ik denk dattie 996 rs andere bak verhoudingen heeft en daardoor volgens mij sneller is,
maarja dan ligt het ook weer aan het circuit veel bochten of veel lange rechte stukken natuurlijk.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
27 aug 2008 13:47 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Mijn gok Mich is dat een 996RS in jouw handen sneller Spa rondgaat dan een 997 CS. En mijn gok is dat we dat ooit zullen kunnen empirisch staven
|
27 aug 2008 13:57 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
27 aug 2008 14:17 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
+1
|
27 aug 2008 14:47 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...een mix van beide...de incidentele circuit rijder die een puristenwagen verlangt ...het enige probleem is en blijft dat ik die auto "veel" ga gebruiken naast circuit ook en dan wordt de 997CS natuurlijk aantrekkelijker, alleen al om z'n PASM ophanging.
=> maar, is die PASM in de sportstand wel zo hard als de 996 RS??
@Raf: thnx voor het vertrouwen...en heu, schitterend verwoord ook makker
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 aug 2008 14:47 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Waarom denk je dat Marco?...aan de hand van wat je al gezien hebt op track days? of gevoelsmatig? of omdat je net als ik denk dat de 997CS de makkelijkere wagen is?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 aug 2008 14:57 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
gevoelsmatig...
ook het feit dat Patrick Huisman in de Porsche cup slechter presteert in de 997 dan in de 996, volgens hem ligt dat eraan dat de 997 feitelijk de betere auto is en makkelijker te berijden (en hij hierdoor dus meer concurrentie heeft)
auto schijnt veel meer rust te hebben, zal de electronica zijn
wat ik merk dat als ik meer rust in mijn auto weet te houden dat de tijden dan ook veel beter zijn
besef dat een cup auto iets heel anders is, maar de straatversies zullen er best wat van meegekregen hebben
voor wat betreft je keuze, ik zou niet gaan voor de snelste; maar voor wat jij het mooiste/leukste/spectaculairste vind
je zal ze dus allebei moeten rijden (heel vervelend )
_________________________________________ Got coffee?
|
27 aug 2008 15:03 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je kan moeilijk zeggen dat de concurentie verbeterd is ten opzicht van jezelf
Maar denk ook dat de 997 makkelijker te rijden is dan de 996. Maar gaat dit ten kosten van het plezier
Het is al afgezaagd, maar ik heb veel meer plezier aan het scheuren met de 356 dan in de tijd met de 997 4S.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 aug 2008 15:13 |
|
|
zuugnap
|
ach ze praten zus en zo ..... als de 996 beter zou zijn waarom dan een 997 maken mag je je afvragen, dus .............
|
27 aug 2008 15:15 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Om geld ik het laadje te krijgen
En wat is beter, dikwijls zijn bij een nieuw model een hele hoop zaken verbeterd, maar zijn er ook weer zaken die minder zijn.
Kijk even naar de degelijkheid van sommige materialen, die zijn er in mijn ogen de laatste jaren niet op vooruitgegaan, en dan heb ik het niet enkel over Porsche.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 aug 2008 15:31 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
de 964RS is intrinsiek ook beter dan z'n opvolger de 993RS
Wat dat rijplezier betreft, helemaal juist...moderner/sneller betekent daarom niet noodzakelijk meer pret...met de oude RS amuseer ik me rot tussen het modern spul...vraag maar aan rafv, die heeft dezelfde ervaring
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 aug 2008 15:49 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
GT3 prater / philosoof......
sorry, kon het niet laten
|
27 aug 2008 20:55 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
@ 968mint: eerder GT3 killer op dit moment
|
27 aug 2008 22:34 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
raf, sssttt...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 aug 2008 23:16 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Hier een paar leuke discussies aangaande het onderwerp:
996Rs vs 997RS
964RS vs 993RS vs GT3
nog eens 996RS vs 997RS
Blijkbaar is de 996RS toch doeltreffender op circuit dan de 997RS...zou komen door een directer stuurgedrag en stijvere ophanging...heb gisteren ook een youtube filmpjes bekeken en zo'n 996RS blijkt toch wel zeer snel
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 aug 2008 10:31 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tja Mich, begint het al te knagen?
|
28 aug 2008 10:45 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
ja ja de motivatie is er zeker!!!...eindelijk ...al hoeft hij morgen niet perse in de garage te staan...de Z4 gaat eind dit jaar eruit en hoop dit najaar een opvolger te vinden...jammer dat het aanbod 996RS zo beperkt is...bijna allemaal privé voertuigen die dus niet BTW-aftrekbaar zijn, terwijl dit bij de 997GT3 net omgekeerd is.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 aug 2008 11:07 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
kopen
@ MichM3; kopen, je bent er gewoon aan toe.
(en je kan jezelf geen groter plezier doen)
Hoewel je natuurlijk al redelijk verwend bent met de RS
Kan je mij binnenkort eens helpen hoe je in Spa over de baan moet gaan.
|
29 aug 2008 13:19 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Floor...ik ben er inderdaad aan toe, je kan het ni beter zeggen. Heb lang met de 996 GT3 in m'n hoofd gezeten, maar ben blij effe gewacht te hebben om nu eventueel de 997 GT3 in overweging te nemen.
Rondleiding op Spa?...met alle plezier !!! Is om van te smullen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 aug 2008 14:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mich, laat het eens weten als je nog eens naar Spa gaat(rijd), misschien dat ik de RS dan even op de trailer zet en ook eens kom kijken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 aug 2008 16:32 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Paul, dat zou heel leuk zijn!
volgende data zijn er op Spa nog track days dit jaar:
17/09 PCF => Franco fun days aan 400eur (450 niet leden)
8-9/10 RMA => http://www.rma-limited.com/?id=spa
maar wel aan 365 britse pond
15/11 BMW circuitclub => http://www.bmwcircuitclub.nl/insspa1.htm
open voor alle merken, is een zaterdag! en slechts 300 eur. Overigens geldt er een garantie dat bij zeer barre weersomstandigheden het event gecancelled wordt met geldteruggave
Voor 15/11 heb ik me alvast ingeschreven, omdathet op een zaterdag valt. RMA heb ik gedaan 21/07 en het niveau van wagens is heel hoog maar de prijs is ernaar...de kans op slecht weer in oktober ook, dus liever niet. En PCF Spa in september ben ik bezet
Dus er is niet veel kans meer (buiten half november) dat ik dit jaar nog op Spa kom met de RS.
Tenzij een bepaalde datum je toch wat zegt Paul, dan kan ik misschien iets regelen en toch afkomen.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 aug 2008 17:40 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
|
29 aug 2008 19:28 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
overigens organiseert PCF nog een circuit dag op zondag 14 september in het wondermooie Dijon voor de belachelijk lage prijs van 180 eur (200eur niet leden)...
dit wil ik zeker wel overwegen...Paul?? ...of ben je weg de 14de?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
30 aug 2008 10:50 |
|
|