Auteur |
Bericht |
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Ja, da's een optie. Ik ben nu al aan het twijfelen
Kost me wel zo'n 2500 euri (met inruil).
Een ander idee is het om mijn 993 van de hand te doen (een vriend heeft daar interesse in). Zo'n tip rijdt nl best ok. En een cabrio is ook wel tof.
Maar om nu 2 Porsches en een "normale gezinswagen" erop na te houden vind ik overdreven...(toch?!)
|
27 aug 2008 17:23 |
|
|
cabrio wim
|
993 verkopen aan vriend, interieur inruilen en 2500 van de winst aftrekken,houd je nog wat over, en dan genieten van open rijden.
|
27 aug 2008 17:29 |
|
|
Tetsuo
|
Nah, van winst is geen sprake, open rijden is wel ok. Is zo'n cabriokap wel geschikt voor dagelijks gebruik? (oftewel: is dat ook 's winters en in de herfst een optie?)
Ik zie me nog niet fietsen
|
27 aug 2008 19:23 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Kun je leren
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
27 aug 2008 19:27 |
|
|
horn
PF #57
|
wel op een oude leren dan...
is wel te doen, maar een 17 jaar oude 911 cabrio als daily driver... ik zou het niet doen. in de winter als fun auto goed te doen, maar als daily driver... hij is toch niet (meer) zo vochtdicht als cabrio's anno 2008. Dus als je pech hebt aan 2 kanten krabben... heb je echter een garage zou ik het zo doen... je hebt er zoveel meer plezier in...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 aug 2008 19:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Prima te doen - 'n 17 jaar oude 964 Cabrio als daily driver ... moet er alleen wel bij zeggen dat het ook 'n beetje afhangt hoeveel Km's je "daily" gaat "driven"
Zelf zat ik tussen de 15 & 25 K per jaar aan "driven" Km's
|
27 aug 2008 19:39 |
|
|
Tetsuo
|
Wel, ik heb een carpoort en ik rijd 100 km/week. De kap is als nieuw, sluit goed aan, maar dan nog, krabben aan 2 kanten zie ik idd niet zitten en fietsen nog minder.
Een auto erbij voor in de winter is natuurlijk een optie, maar dan zou ik mijn 993 wel weer gaan missen.
Twijfel alom. Misschien het beste als iemand een leuk bod doet op die 964 voordat ik mijn hele leven overhoop haal
|
27 aug 2008 20:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daarom de eerdere opmerking "de 993 gaat nooit meer weg" verwijderd
Is ook mijn eigen ervaring na 5 jaar all season daily driver 964 cabrio ervaring
De 911 staat onder een carport gestald. Nog nooit overlast van vocht gehad (i.c.m. airco) of aan de binnenkant moeten krabben.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 aug 2008 9:34 |
|
|
Tetsuo
|
Thx voor het verwijderen van die opmerking. (Wat ik ook doe, het blijft een Porsche
Tja, mbt je comment over de airco:
Airco's zijn prima, zolang ze werken. Kijk eens naar alle advertenties waarin dan staat: "Met werkende Airco (moet alleen afgevuld worden)". Sure!
Een airco op leeftijd (varieert vanaf 4jaar) is altijd leeg of bezig leeg te geraken. Gebruik je hem te weinig -zoals ik vaak in dit kikkerland, omdat het niet nodig is en ik er strontziek van wordt op kleine afstanden, dan drogen de rubbers uit en gaat ie stuk.
Heb je er kosten aan, dan zijn het serieuze kosten (honderden tot bijna duizenden euro's).
En ik ben van mening: zit het erin , dan moet het werken
Dus vandaar: (oude) auto: gèèn airco alsjeblieft.
En aan iedereen die een oude auto heeft en nog nooooit last heeft gehad met zijn airco: geweldig voor je
_________________________________________ Blabblah bla blab blablaat blah blaha bla bla, blablabla ah?!
|
28 aug 2008 9:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ieder zijn meug. Voor mij nooit meer een cabrio zonder airco.
Uiteraard moet het ook werken en krijg je er soms (serieuze) kosten aan, maar waarvoor geldt dat niet in een 911 op leeftijd
Met jouw manier van denken zou ik trouwens een 3.2 of ouder kopen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 aug 2008 10:24 |
|
|
Tetsuo
|
Ja, zo heeft ieder zijn voorkeur.
En nee, ik ga niet voor een 3.2, ik ben vooralsnog te blij met de 3.6.
En kosten, die horen erbij. Is ook niet erg zolang ze in verhouding staan met de baten. Een airco doet me gewoon niks. (Dat is voor onze gezinsauto wel even anders natuurlijk).
_________________________________________ Blabblah bla blab blablaat blah blaha bla bla, blablabla ah?!
|
28 aug 2008 11:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Porsche 964 Carrera 2 Tiptronic Cabrio te koop
Ik had de advertentie nog niet (goed) gelezen, omdat ik al ben voorzien en dus geen interesse heb. Zojuist wel gedaan en nu begrijp jouw reacties, specifiek in dit topic, dan ook (beter).
|
28 aug 2008 11:46 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Schijnt dit weekend warm weer te worden. Heb zo 't gevoel dat je na het weekend je advertentie gaat veranderen in: Mooie 993 te koop.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
28 aug 2008 20:43 |
|
|
Tetsuo
|
LOL
Ik heb idd een ritje in mijn hoofd voor de hele zaterdag. De route gaat vanuit Nuenen, binnendoor tot zuid Limburg (omgeving Kerkrade en zo) en dan binnendoor weer terug.
Mijn vrouw kan al aardig sturen vanaf de bijrijdersplaats omdat ik de hele tijd om me heen en omhoog zit te turen. Gaat letterlijk een wereld voor me open
Dat je niet hoeft te schakelen is ook erg relaxed. Je kunt gewoon cruisen. Met de 993 heb je veel meer "haast".
|
28 aug 2008 20:54 |
|
|
Tetsuo
|
Admin, op dit draadje mag een slotje. Auto is verkocht!
|
07 jan 2009 13:40 |
|
|
Patrick
|
Gefeliciteerd met de verkoop. Je geduld is wel een beetje op de proef gesteld.
|
07 jan 2009 13:46 |
|
|