Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:44

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Skydive / BASE 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht Skydive / BASE
Zitten er hier eigenlijk nog skydivers?

Zelf ben ik na een tandemsprong helemaal weg van skydiven; vandaar ben ik nu met mijn AFF bezig. Helaas nog maar 2 levels van de 7 kunnen afwerken, omdat het vorig weekend te slecht weer was. Wanneer het niet regende, was er een wolkenpak van 2km, waardoor er weinig tot geen grondzicht was. Resultaat: iedereen springen, buiten de AFF leerlingen.

Nu ja, ik heb al begrepen dat frustratie tijdens de AFF er nu eenmaal bijhoort.

Als het goed gaat heb ik vrijdag mijn level 3, en als ik die slaag op naar level 4 (exit met koprol en salto's met slechts 1 ipv 2 instructeurs die de vrije val begeleiden) en hopelijk over het hele weekend de 5 resterende levels afwerken om zodoende mijn licentie te hebben om solo te kunnen springen 8)

Weliswaar is het allemaal nog wat onwennig. Jump 1 was desastreus: niet stabiel gevlogen, armen "sloegen weg" door de wind en ik probeerde dat instinctief te compenseren (wat niet lukte) en toen de instructeurs mij vroegen de hand deploy te gaan zoeken had ik een brain lock. Die duurde te lang, dus vergat ik mijn parachute te ontplooien :s
Nu ja, toen ik uit de brain lock kwam en mijn hand naar de hand deploy ging, zag ik vanuit mijn ooghoek hem al vliegen :arrow: instructeur had voor mij getrokken.
Jump 2 was vééél beter: ze hebben me even losgelaten; dus heb ik ook kort alleen gevlogen ;) En dit maal heb ik wél mijn parachute (zelf) geopend :lol:
Alleen zit ik nog met die schrik in het vliegtuig; of beter gezegd, eenmaal de deur opengaat. In het vliegtuig en tijdens de sprong is 't genieten, maar voor de jump en in het deurgat van de pilatus suckt het deftig :(
Op zich zou dat moeten overgaan (en dan te bedenken dat terwijl jij daar zit te bibberen er anderen ondersteboven aan die "pilaren" hangen waarmee de vleugel "gestut" wordt.... ;) )

Op termijn is het dan de bedoeling om naar HALO jumps te gaan (droom: 30.000 ft, met 1u prebreathen van 100% zuurstof), aan speedskydiven te gaan doen (snelheden van boven de 400, yeaaah :king: ), te gaan skysurfen en met wingsuits te gaan vliegen. Misschien niet zoals in deze video maar toch.... :D (http://www.youtube.com/watch?v=ttz5oPpF1Js)

Nu ja, voor ik daaraan zit moet ik nog veel springen, want al die fun zaken mag je pas vanaf 200+ sprongen :(

Als er nog skydivers zijn is het misschien eens leuk een soort toerrit+skydive combo uit te werken.

Zelf dacht ik al aan een ritje in de Ardennen, beetje rondscheuren, ergens op een leuke plek wat eten, nog wat rondrijden, een paar maal uit een vliegtuigje gaan springen en dan de toerrit afmaken :P
(mijn club ligt in die prachtige Ardennen...met zicht op de barrage de l'eau d'heure :P )

Ofte: Extreme PF :lol: :mrgreen:

Blue skies & safe jumps ! 8)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

28 aug 2008 1:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Ja daar zitten we op te wachten,uit een vliegtuigje springen! Kijk wel uit! Voor geen goud,echt niet :^: Ga nooit meer vliegen,heb al 30jaar niet meer in zo'n ding gezeten :shaking:

28 aug 2008 1:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Het lijkt me alvast minder riskant dan met de moto op Francorchamps gaan rondscheuren tegen hoge snelheden.

Zelfs mijn moeder ( :!: ) gaf geen krimp toen ze het nieuws vernam; terwijl dat met mijn eerste Porsche (laat staan de C4) of met het motorijden toch écht wel anders was...
(en ze heeft een jeugdvriend die blijkbaar te pletter gevallen is, 15+ jaar geleden... )

Ach, en der zijn toch vast wel medeforummers die je maar wat graag eens uit een vliegtuig zou duwen?? :^: :twisted:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

28 aug 2008 2:06
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Ja vast wel :lol:

28 aug 2008 2:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Dit ben ik zo ongeveer:

Bange skydiver

Voorlopig nog, althans :mrgreen:

28 aug 2008 4:01
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Mag ex skydiver ook.

Van mijn 20e tot 23e heb ik op Eelde gesprongen. Een hele belevenis tot ineens zenuwen de overhand kregen na het zien van een fataal 'ongeluk'.

Wij begonnen echter met een 'static line' voordat we uberhaubt aan een vrije val begonnen.

28 aug 2008 4:14
Profiel
Veghel
Bericht 
ik heb al hoogtevrees als ik soep eet uit een diep bord :oops:

torig ,als je mij weer je sleutels geeft dan wacht ik wel op de grond :lol: :wink:

28 aug 2008 6:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
yohanv schreef:
Mag ex skydiver ook.

Van mijn 20e tot 23e heb ik op Eelde gesprongen. Een hele belevenis tot ineens zenuwen de overhand kregen na het zien van een fataal 'ongeluk'.

Wij begonnen echter met een 'static line' voordat we uberhaubt aan een vrije val begonnen.

Yohan, uiteraard ;)
Maar dan wordt het ("enkel") ervaring uitwisselen, en ik wou wel eens gaan skydiven+ der een ritje aan vastknopen :twisted:

Ai.... zoiets wens je niemand natuurlijk toe. Hoe ik zal reageren weet ik niet, maar hopelijk kom ik daar niet te snel achter.
(Op circuit wel al meermaals. Gaat Francorchamps een tijdje dicht, sta je er even bij stil dat het een erg ongeluk was en een uur later knal je alweer als een speer.... tot je daags later verneemt dat de deelnemer in het ziekenhuis bezweken is aan zijn verwondingen :( )

Ha, static line heb ik nog niet geprobeerd. Aangezien ik al een tandem achter de kiezen had wist ik al wat me te wachten stond toen ik voor de AFF opteerde :D

@Rodger that: hoogtevrees heeft daar weinig invloed op. Zelf ben ik geen held op "onbeschermde hoogtes"; dan denk ik bijvoorbeeld aan het dak van ons Gravensteen (http://www.gent.be/eCache/THE/1/464.cmVjPTQ0MTM5.html) of op hoogtes waar je de grond onder je ziet terwijl er je in weze niks kan overkomen (zoals in de Belgacom towers in Brussel, te zien op de foto hieronder)
Afbeelding
(die verbindingsbrug tussen de twee torens heeft een glazen, doorzichtige bodem. Eng hoor ;) )
Omdat je geen contact met de grond hebt zou er geen hoogtevrees moeten optreden. Ook omdat je op 4km hoogte en tijdens de vrije val maar weinig besef krijgt (initieel) van je relatieve hoogte.

28 aug 2008 15:52
Profiel
Veghel
Bericht 
Het gaat me alleen om je sleuteltjes en als mogelijk ook je papieren :twisted: :wink:

Bij de mercedes garage waar wij dus zonder jou heengegaan zijn afgelopen maandag :lol: hebben ze een glazen trap... Arie en ik zijn op onze knieen naar boven en naar beneden gekropen :wink: en dat alleen om naar een SLR 722 te kijken :oops:

28 aug 2008 16:19
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Hoorde net op het nieuws, zijn parachute ging niet open :!:

En fataal brrrr, zou mijn sport niet zijn :evil:

Collega zegt dan, anders had hij ons wel vleugeltjes gegeven :idea:

28 aug 2008 17:05
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik zie mij dat ook niet zo snel doen, uit een vliegtuig springen... :sick: Ook ik heb last van hoogtevrees.

*en nee...ook niet met maandverband met vleugeltjes*

Respect voor de mensen die het wel kunnen. 8)

28 aug 2008 20:09
Profiel Facebook 
Bericht 
ik doe wel aan basejumpen is dat ook goed? 8) bijna 8 jaar hier gesprongen nu laatste 2 jaar niet meer gedaan in het plaatsje olu-deniz
mooiste stukje turkwasie :wink: Heb er in die tijd 1 zien dood vallen een (bleek naderhand ) zatte Rus! die zat onder de смирнов viel zo plat op het water kreeg zn shute niet ok wiep em af en zn reserve was hij te laat voor! toch wel een onwerkelijk gezicht als je dat ziet!! :roll: Zn maatje stond aan de waterkant met de walkie en ik hoorde de rus nog schreeuwen door de porto!! grmpfff tja thats also 2 the max!

http://www.youtube.com/watch?v=gcraNhMoUWw

28 aug 2008 22:50
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Molen, deelnemen aan het verkeer is ook een fatale sport. Just like living :lol:

Marcel, ja, 't geeft wel een kick, alhoewel ik nu nog teveel moet werken en leren om tijdens de vrije val te kunnen genieten. Plus ik vlieg nog niet echt zoals de anderen; ik val eerder zoals een baksteen :P

zuugnap sure! :thumleft:
Dat ongeval was dan bij skydiven ? Want bij BASE heb je geen reserve noch de tijd om der een te gebruiken... .

'k Vind BASE wel mooi om naar te kijken (zoals Jeb Corbliss, A year in the life: http://nl.youtube.com/watch?v=i1PMYSOUWe8 . Die Petronas towers.... gorge du Verdon....en dat einde in NY :P :twisted: ) maar ben daar zeker niet aan toe. Qua niveau, maar ook omdat ik het net té extreme vind (zeg ik nu :lol:).

(maar toch denk ik dat je me ook gewoon wil laten happen ... :P )

28 aug 2008 23:12
Profiel
Bericht 
noujaaa base ...... de berg waarvan we jumpten is 2200 mtr dus je hebt nog ff de tijd 8)

28 aug 2008 23:32
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
:thumleft:

Op die locatie moet dat prachtig zijn.
En dan nog met een wingsuit, beetje door het landschap cruisen 8)

Uit een vliegtuig is wel indrukwekkend. Het moet wel wennen, want ik hoor verhalen van op het dak kruipen of buiten gaan hangen. En deze kwam ik tegen op internet: een propeller stoppen en er elk om beurt gaan aanhangen, .... :shock: :P

Afbeelding

29 aug 2008 0:07
Profiel
Bericht 
Ben op mijn 18e met een stel vrienden (mannen) naar Texel gegaan om te leren parachute-springen. Ik was de enige die niet uit het vliegtuig is gesprongen. Mietje, hè? Ik heb niets met dit soort dingen. Er zitten niet voor niets stoelen in een vliegtuig! :mrgreen:

Maar zonder gekheid: ik wou dat ik het durfde, want het lijkt mij werkelijk fantastisch. Heb heel erg vaak in Terlet en Teuge gekeken naar het parachute-springen.

Ik heb in Oostenrijk op wintersport ook zo vaak die springers en zwevers gezien. Maar mijn hart én pants is er niet groot genoeg voor! :mrgreen:

29 aug 2008 8:03
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
torig schreef:
Molen, deelnemen aan het verkeer is ook een fatale sport. Just like living :lol:

Ben ik wel een beetje met jou eens, maar probeer altijd wat defensief te rijden :idea:
Ook pas ik mijn snelheid zoveel mogelijk aan, maar heb inderdaad wel eens een gevaarlijke situatie meegemaakt :oops:

Wanneer je springt en er gaat wat fout kan je niet even uitstappen of op de rem trappen, je hebt het niet meer in de hand :wink:

29 aug 2008 9:11
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
en we hebben beeld

31 aug 2008 14:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
molen934 schreef:

Wanneer je springt en er gaat wat fout kan je niet even uitstappen of op de rem trappen, je hebt het niet meer in de hand :wink:

Klopt :)
En klopt dan weer net niet :) Je kan nog veel ondernemen (als je niet bewusteloos zou zijn) om problemen op te lossen.
When in doubt ---> safety procedure (release main + open reserve).
En die worden echt volgens andere standaards opgevouwen en door andere mensen, dus de kans dat die niet opengaat of slecht opengaat....

Dan heeft uw laatste uur geslagen en was't toch het moment om te gaan...

Ondertussen heb ik er ook mijn 1e skydive ongeval(letje) op zitten.
Op zich allemaal zo erg niet, alleen wat te hoog geremd. Hierdoor ben ik met te grote snelheid weer herenigd met moeder aarde. De linkerhiel heeft de smak het meest opgevangen; ik ben meteen voorover gevallen. Hierbij moet mijn rechterbeen wat scheef hebben gestaan, mijn rechterknie doet dan ook het meest pijn. De linkerknie ziet wat bont en blauw maar echt pijn doet hij niet.
Het staan op de linkervoet gaat al een paar dagen weer goed (zonder noemenswaardige pijn), die rechterknie blijft nog wat vervelend doen. De dokter kon er toch niks ergs aan vinden, maar ik moet toch nog even langs het ziekenhuis om x-rays. Dit staat normaliter vanmiddag op de agenda.
Hopelijk volgend weekend (niet dit, want dan heb ik de zuugnap/drknauf 1001kurvenrit eindelijk 8) )

Laatst bijgewerkt door torig op 11 sep 2008 7:30, in totaal 1 keer bewerkt.

11 sep 2008 7:26
Profiel
Bericht 
torig schreef:
Ondertussen heb ik er ook mijn 1e skydive ongeval(letje) op zitten.

Je kan nog tikken dus , u leeft nog :lol: wat is er nu weer gebeurd met je?

11 sep 2008 7:29
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Heb het stukje vanuit het nieuwe maukerstopic gepasted.
Hoezo, wéér? Je bent mis hoor; toen je me op Assen zag was er niks aan de hand.
Ik héb gewoon zo ne kop :lol:

11 sep 2008 7:31
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Heb A en B brevet op zak, maar al wel van een tijdje terug ....
Op texel begonnen, daarna enkele jaren actief geweest in Hilversum; errug leuk.

Ben gestopt na enkele incidenten kort na elkaar in mn omgeving:
- collega springer viel keurig stabiel helemaal door, einde verhaal
- cessna met springers gecrahst nadat de motor ermee ophield net na take-off, 20 meter boven de boomtoppen ... :? iedereen met de schrik vrij
- zelf tussen de betonnen klim toestellen van de stormbaan van de Oudheusden Kazerne geland, heb nog pijn aan mn kont als ik daaraan denk
- 2x zwaar letsel bij een bosting in de lucht; chute ging ongepland open en de daarboven filmende cameraman viel met volle snelheid door en raakte de afgeremde collega

Toen heb ik mn setje verkocht en er een mooie R80RT voor gekocht :lol:

Getrouwd en precies DIE R80RT vond mn ega helemaal niet leuk, die houdt er niet van als ik motor rij.

Onder druk van de vrouw de R80RT weggedaan en DAAROM heb ik nu mn 3.2 Cabrio maar als alternatief.

Het komt dus altijd een keer goed :lol: :lol:

12 sep 2008 14:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]