Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:33

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Sportuitlaat GT3? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ik wellicht binnenkort :wink:
Waarom doen we dan ook niet eens een GT3 mini meet? Lijkt me we wel leuk meerdere GT3 rijders te ontmoeten!

Grtz. Boxi

26 aug 2008 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
super...laat maar horen! :wink:

26 aug 2008 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Ik kan wel even kijken of ik geluid ervan kan opnemen, zal proberen as maandag, aangezien we dan toch in assen zijn.

27 aug 2008 14:40
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ik zal eens kijken of er iets te organiseren valt en of daar animo voor is.

Grtz. Boxi

27 aug 2008 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Zondag die Europipe onder PEF's 996 Turbo gehoord. Zo, dat klonk ZEER goed!!
En viel me nog mee qua beschaafheid. Alleszins een verbetering tegenover het standaard gezoem.

En geluidsfragmentjes hoor ik hier ook graag, want ben nog geen GT3 met vervangingsuitlaat tegengekomen :(

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

27 aug 2008 23:43
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
torig schreef:
want ben nog geen GT3 met vervangingsuitlaat tegengekomen :(

Ik wel.....maarrrrrrrrrrrrr alle GT3 sportuitlaten klinken zeer dicht bij het geluid van een "standaard 996 sportuitlaat" dat geluid behoort aan die auto's toe.

Mijn mening is dan ook dat een GT3 anders moet klinken als een 996 met sportuitlaat...tuurlijk als een GT3 doortrekt klinkt ie in de hoge toeren venijniger, maar als het gas los komt het specifieke 996 geluid.

een GT3 moet agressief en jankerig klinken...Kreissieg ( http://nl.youtube.com/watch?v=Xp5ouhaG9HA ) komt redelijk in de buurt (maar dan voor 6 rooitjes).

Met Erwin (Renntech) hier is onder het genot van een biertje over zitten babbelen..

Hij had is een handgemaakte GT3 sportuitlaat gemonteerd, een waar de uitlaten op de een of andere manier bij elkaar komen ipv het altijd maar gescheiden systeem van de linker en de rechter cilinders...

dat gaf volgens hem dat huilerige hoge snerpende F1 gejank....

Kijk is wat Porsche gedaan heeft met de sportuitlaat van de 997 GT3...man das pas kippenvel tov de 996 gt3 sportuitlaat...

enfin ik volg dit draadje met spanning.

28 aug 2008 7:46
Profiel
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
Interessant draadje!

Tijdens GT3 zoektocht een mk1 gereden en gehoord met Europipe dempers, sportkats en cupfilter. Extreem mooi geluid! Maar... wel heel erg luid mijn inziens voor op straat, zowel stationair als in toeren. Heel veel luider dan PSE dempers onder mijn vorige 996. Wellicht ook te luid voor circuits?
Toch ff geinformeerd bij Europipe zelf: blijkt dat voor de mk1 in principe alleen de dempers beschikbaar zijn (met, mijn inziens, te braaf geluid. Overigens inderdaad identiek aan Manthey dempers). Combinatie met sportcats is alleen voor mk2 of voor mk1 indien achterbumper wordt gewisseld met mk2 bumper tbv extra ruimte.
FVD dempers zouden, in tegenstelling tot Europipe/Manthey, wat rauwer geluid geven. Met name exportversie ipv TUV uiteraard. Heb ik nog niet gehoord.
Zeer benieuwd naar andere alternatieven. Houd me aanbevolen eea te beluisteren.

http://www.youtube.com/watch?v=e_66kadyYmM

28 aug 2008 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996.2GT3 - nu Challenge Stradale en 599 GTB F1
Bericht 
Ik heb helaas geen speakers aangesloten hier op kantoor maar ga vanavond eens ff wat sportuitlaatjes luisteren :P

Het is uitgelopen tot een een heel erg nuttig topic en zo te zien hebben meerdere mensen wat aan de informatie!

01 sep 2008 14:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
John schreef:
een GT3 moet agressief en jankerig klinken...Kreissieg ( http://nl.youtube.com/watch?v=Xp5ouhaG9HA ) komt redelijk in de buurt (maar dan voor 6 rooitjes).

Helemaal mee eens, wel een duur grapje, maar dan heb je tenminste wel het meest gruwelijke geluid dat je kan hebben(dat andere filmpje klonk ook niet bepaald slecht trouwens!)

01 sep 2008 21:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Ik heb gister nog wat geluid opgenomen van de gt3 in actie, moet ze nog even van de camera halen, maar dan zal ik wat fragmenten eruit halen en die hier middels youtube laten zien.

02 sep 2008 14:30
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Bericht 
Cargraphic soundje gevonden! Exportversie!

http://www.cargraphic.de/stepone/data/downloads/cd/00/00/P96GT3ETS1.mp3

03 sep 2008 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
John schreef:
Kijk is wat Porsche gedaan heeft met de sportuitlaat van de 997 GT3...man das pas kippenvel tov de 996 gt3 sportuitlaat...

Helemaal mee eens die 997 GT3 en de RS klinken waanzinnig mooi.
Ik beleef genoeg plezier aan het standaard geluid van de 996GT3, maar misschien ben ik te snel tevreden. :roll:

03 sep 2008 16:35
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Gert schreef:
Ik beleef genoeg plezier aan het standaard geluid van de 996GT3, maar misschien ben ik te snel tevreden. :roll:

idem

03 sep 2008 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
http://www.youtube.com/watch?v=0B9_J6Ty8Qk

Hier het geluid van onze GT3, dat editen lukte maar niet, dan maar de ongeëditede versie er op zetten, werd er namelijk beetje ziek van :P, dus moeten jullie af en toe maar even doorspoelen.

Have fun.

Oh Ja sorry voor de slechte kwaliteit, maar dat van dvd afhalen naar pc, was ook niet zon succes. Moet ik me toch maar eens in gaan verdiepen hoe dat moet.

11 sep 2008 9:24
Profiel ICQ 
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2