Auteur |
Bericht |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Mijn idee druk op de knop en uit je dak !!!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
27 aug 2008 21:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: ruiteruit
Idem. Wel duw ik tijdens het openen altijd even de vouw in de achterruit goed. Inderdaad open ik de kap dus altijd terwijl ik er naast sta en stop tussendoor even om dat te doen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 aug 2008 9:50 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Wij ritsen hem er wel altijd uit.
Ik vind die vouw die je in de ruit krijgt niet mooi. En het is een klusje van niets en het blijft in mij ogen toch allemaal wat netter.
Als je hem met ruit open doet dan komt er zo'n ongelukkige vouw in.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
28 aug 2008 16:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
.... die ook weer (redelijk) snel vanzelf verdwijnt.
Ik heb laatst wel een keer geprobeerd om de rits te openen, maar de laatste keer was blijkbaar te lang geleden . Ik ben dan ook bang dat ik 'm daarna niet meer dicht krijg .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 aug 2008 16:42 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Een klein beetje sileconespray doet wonderen met ritsen!!
Ik durf niet te zeggen hoelang je zo'n vouw blijft zien. Maar met de jubi rit een aantal gezien en je ziet het toch als ze niet ritsen.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
28 aug 2008 16:52 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik krijg het ritsje van de achterruit heel moeiliijk open, ondanks het gebruik van siliconsenspray. Doe het daarom dus zelden of nooit. Gelukkig heb ik geen last van rare vouwen. Bij het openen van het dak zorg ik er wel altijd voor dat het ruitje netjes plat ligt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 aug 2008 17:01 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
in de handleiding van het dak staat dat je de achterruit alleen los hoeft te ritsen bij lage temperaturen. Dit omdat de plastic hard wordt en kan gaan breken. Omdat ik toch alleen met goed weer rij is het geen probleem de ruit niet los te ritsen. Ook staat er dat je het dak bij voorkeur moet vergrendelen als je de auto wegzet , zo blijft het dak altijd op spanning.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
28 aug 2008 17:42 |
|
|
horn
PF #57
|
rits het dak er nooit uit. teveel werk en de rits voelt niet heel sterk aan. deed destijds op weg naar PC Twente op 's ochtends bij 0 graden het dak open zonder te ritsen en had dus gelijk 3 scheuren in de bovenkant van het achterraam tzt maar een keer een nieuw dak erop.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 aug 2008 19:20 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
wist het niet van die achterruit. Bij aanschaf werd mij geleerd de ruit uit te ritsen, dus heb ik dat braaf gedaan. Eens uitproberen met raam erin binnenkort (heeel voorzichtig ). Ik zet dak dus vaak los. Staat zo inderdaad iets minder op spanning, al scheelt het heel weinig, dak is dan ca 1cm verwijderd (bij voorruitsponning) van de volledig gesloten stand.
|
28 aug 2008 20:37 |
|
|
horn
PF #57
|
groter nadeel van 964 dak vind ik de rand bóven het plastic raampje die, als je het dak een tijdje open hebt gehad, zo lelijk 'open gaat staan'. Hebben ze mooi opgelost bij de 993. Jammer dat je behalve het dak ook het hele frame moet vervangen als je een 993 dak op je 964 wil...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 aug 2008 20:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Advies is om dit onder de 10 graden Celsius te doen. Je kunt ook even de föhn erop zetten in de winter.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 aug 2008 9:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat is het advies voor een nieuwe, soepele ruit inderdaad. De praktijk leert dat je beter de grens van 10 graden aan kunt houden.
Daaraan herken je de echte cabrioot of degene die 'm slechts voor de show heeft.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 aug 2008 9:31 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij mij staat die rand ook zo lelijk open.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 aug 2008 9:33 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
bij mij is dit nooit te zien. er zijn maar 2 opties, of open rijden of stallen onder de pyama
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
29 aug 2008 20:07 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Wat is dit dan ?
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
29 aug 2008 20:22 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
oke maar die regenpijp ga ik niet op de lak zetten
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
29 aug 2008 20:41 |
|
|