Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:44

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Restauratie Triumph Stag '73 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
heb je een naam/merk vor mij?

26 jan 2008 20:04
Profiel
Bericht 
Het merk is SOUDAL en artikel COATING GUM.

Eigenschappen: Vormt een taai-elastische laag met uitstekende weerstand tegensteenslag. Biedt een zeer goede bescherming tegen roest, olie, benzine, water en zout en is bitumen vrij en asfaltvrij, dus blijft elastisch. Kan overgeschilderd en gespoten worden, zeer goed geluidsdempend en droog in 40-60 min.

Prijs bij groothandel 5.50 voor 1kg

Heb even beschrijving van de bus overgenomen, en hoop dat je hier wat aan hebt.

26 jan 2008 20:41
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Geweldig, ik ga op zoek.

bedankt

26 jan 2008 20:53
Profiel
Bericht 
Vandaag het frame achterophanging / dif zover klaar dat hij eronder kan.
Heb alleen weer stuggere rubbers gebruikt om het toen indertijd zwabberen eruit te halen. Is nu de derde dus weet nu wel hoe ik hem strak op de weg moet krijgen. :wink:
Daarna gaan de draagarmen en steekassen eronder.

Afbeelding

04 feb 2008 20:26
Bericht 
Heb even een complicatie gemaakt van alle foto's in een fotovideo, misschien leuk om alles is achter elkaar te zien.

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=221640

Ben op dit moment met de voorkant bezig, achter ophanging zit er al onder en zal binnenkort weer wat foto's plaatsen.

14 feb 2008 0:16
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Enne Wim: wat staat er voor een wit speeltje op de brug? Een Mustang of zo? Volgende projectje?

14 feb 2008 10:20
Profiel
Bericht 
Nee Maarten, dat is de Stag waar we nu de ophangingen aan het monteren zijn.
Vind eigenlijk je opmerking wel leuk, Mustang :lol: horen we wel meer hoor. :wink:

14 feb 2008 10:29
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Omdat ie wit is en ik dacht de Stag zwart ;-) Anyway: mooi topic. Mijn handen gaan er van jeuken!

14 feb 2008 10:48
Profiel
Bericht 
Zo, dit is de stand van zaken tot nu toe, vandaag gehele achter ophanging gemonteerd met dit als resultaat.
Auto staat nu achter al op zijn wieltjes.
Morgen is de planning dat we de voorkant er geheel onder schroeven, liggen al klaar met uitzondering van de spiraalveren, en dan is hij weer mobiel. :wink:

Afbeelding Afbeelding

22 feb 2008 17:25
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het einde komt dus in zicht :?: Of moet er motorisch ook nog e.e.a. gebeuren?

22 feb 2008 17:30
Profiel WWW
Bericht 
Kijk eens een pagina terug Wim. :twisted: :wink:

22 feb 2008 17:34
Papendrecht
Bericht 
:oops:

22 feb 2008 17:38
Profiel WWW
Bericht 
Zo, vandaag laatste werk gedaan, ophanging voor gemonteerd dus Stag staat op zijn eigen pootjes, kunnen ons nu toeleggen op de voorbewerking van de rest van mechaniek en Timo op het strak zetten carrosserie en zorgen dat hij gespoten word.
Het enige wat ik volgende week ga doen is alle kokerbalken in de wax spuiten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zo nu gaan we genieten van het weekend en zonnetje, wat hier ondertussen ook zijn gezicht laat zien. 8)

23 feb 2008 15:37
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
kijk dat ziet er al geweldig uit, respect hoor :!: 8)

23 feb 2008 20:02
Profiel Facebook 
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Je bent lekker bezig, respect man! :wink:

23 feb 2008 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Erg mooi wordt ie hoor, Wim. Naast het vanzelfsprekende respect ook een vleugje jaloezie± watr moet het mooi zijn dit zo eigenhandig van de grond aan te kunnen opbouwen! Zeker als je de foto´s van de start van je project ziet, ervaar je de grote sprongen die al gemaakt zijn. Maar je blijft toch ook nog wel Porsche/idolaat he? :wink:

23 feb 2008 22:11
Profiel
Bericht 
@HV, je had misschien al eerder gelezen dat ik vroeger echt Anglofiel was, maar ik ben nu gewoon Porsche man (door mijn maat) en blijf dit met op de 2e plaats de Engelse auto's, en deze doe ik restaureer ik voor een vriend.
Als de Stag klaar is beginnen we aan mijn Porsche, want die begint op de bekende plaatsen ook al wat problemen te krijgen.
Zal dan ook weer een draadje openen, en meer de details laten zien en wat meer neer pennen.

24 feb 2008 11:04
Papendrecht
Bericht 
Ik verheug me alvast op het volgende draadje, Wim. Misschien heb ik daar als technische leek ook wat aan. :)

24 feb 2008 11:38
Profiel WWW
Bericht 
Even een kleine up-date.
Deze week aan onderzijde alle rem en benzine leidingen geplaatst, en als de rem schoenen binnen zijn is op het gebied van ophanging en remmen alles klaar.

Verder hebben we de cardanas onder handen genomen, daar hebben we de oude kruis koppelingen uit geslagen en nieuwe liggen klaar om er in te persen.
Zo ook de pedalen box, kan ook weer gemonteerd worden maar dat is voor volgende week. Zo worden alle onderdelen die we straks na het spuiten het eerst nodig hebben nu klaar gemaakt en weg gelegd, zodat we als hij dan gespoten is gelijk kunnen gaan opbouwen.

Afbeelding

Verder ben ik begonnen met stuurhuis te demonteren, slangen van hydraulica al verwijderd en rest van stuurhuis al open gegooid, achterkant stuurhuis moet er nog vanaf om stuuras eruit te kunnen uithalen. Setje nieuwe rubbers en plaatjes wat er naast ligt moet er allemaal nog in getoverd worden, daarna monteren, centreren, en als het goed is kan het weer geplaatst worden en kunnen we al rijden en sturen. :wink:

Afbeelding

01 maart 2008 19:34
Bericht 
Heeft even allemaal stil gelegen, maar we zijn ook weer begonnen met de Stag, alles staat nu op rail, gepland, en loopt lekker.
Hier onder een paar foto's van wat er deze week gebeurt is.
De bodem afgekit en staat in de coating, motor ruimte grondlak en gekit en de kofferruimte idem dito.
Motor, kofferruimte en inslagen van de Stag willen we eind week 34 in de kleur gespoten hebben.

17 aug 2008 10:28
Papendrecht
Bericht 
Er zit weer wat schot in merk ik, Wim. Verder succes ermee.

17 aug 2008 12:11
Profiel WWW
Bericht 
Timo heeft gisterenavond de binnen kanten van de Stag al in de kleur gespoten, dus nu de buitenkant nog schuren met water, en dan kunnen de laklagen erop gezet worden.

Kleur is een BLMC kleur, en wel met de naam Midnight Blue, maar lijk op foto's bijna zwart, en dat is het bijna ook.

21 aug 2008 19:32
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Moet ff een gaatje vinden maar dan kom ik jullie werk toch echt weer ff inspecteren hoor Wim :wink:

21 aug 2008 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
maar wim wat is nu de status van de porsche, of heb ik het topic gemist in mijn zomer vakantie?

22 aug 2008 13:54
Profiel WWW
Bericht 
Porsche staat nu nog op bokjes, ga komende week er weer aan verder, rest van werk aan de Stag is nu voor Timo.
Tegen dat de Stag gespoten is en kan gaan opbouwen moet ik met de Porsche zover zijn dat zijn dat hij met carrosserie werk kan beginnen.
Komt wel goed hoor, maar twee projecten van mij zelf tussen door bij onze zoon die ook zijn werk heeft, is het even goed plannen.
En straks hebben we ernaast 120m2 bij voor de/montage, dus staat we niet meer bij hem in de weg. 8)

22 aug 2008 15:14
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 277 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende