Even kort waarom Olaf doelt op een heel andere porsche.
De 964 luidde een tijdperk in van o.a. ABS, stuurbekrachtiging, airbags, tiptronic en nog heeeeel veel andere zaken. De vorige modellen (3.2 en ouder) zijn allemaal niet voorzien van deze techniek.
Er zijn liefhebbers van de oude (3.2 en ouder) generatie en andere van de nieuwe (964 en 993) generatie. Ik heb beiden gehad en persoonlijk vind ik de 964 de fijnste combi van nieuwe techniek en het oude gevoel van een 3.2. Ik gebruik mijn auto overigens alleen voor de funkilometers.
Als ik jouw bericht lees zou ik me focussen op een 964 tiptronic. Bouwjaar maakt inmiddels niet zo heel veel meer uit. Wel de onderhoudshistorie en uiteraard de staat van de auto

Er is helaas

heel veel rommel tussen het aangebodene. Iedereen wil nl. een graantje meepikken van de relatief hoge prijzen die voor een oude auto gevraagd worden. Daar zitten goede en minder goede (en dan druk ik me genuanceerd uit) exemplaren tussen.
Kijk of je een cabrio, targa of een coupe wil. Ennnnnnnn, vergeet de AKK (aankoopkeuring) niet als je een mooie exemplaar op het oog hebt.
Succes en blijf scherp !